loading...
نت بلاگ | مرجع دانلود برترین مقالات و پروژه های دانشجویی و جزوات دانشگاهی
حمیدرضا بازدید : 131 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : مهارتهای روانی آموزشی جهت کمک به دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : برای ما معلمان، مقطع کنونی، زمان بسیار حساسی است؛ چرا که در آموزش بچه ها، نقش دشوار و سختی را در پیش رو داریم، و بدون تردید در قبال رشد هیجانی ، اجتماعی و تحصیلی بچه های دانش آموز مسئولیت سنگینی داریم. بطور هشدار دهنده ای، هر روز، کودکان و نوجوانان بیشتر و بیشتری در حال تجربه انواع استرس ها و ضربه ها در تمامی سطوح و شدت ان هستند. قطعا این موضوع می تواند در صورت عدم آمادگی لازم و به موقع، منجر به یک سناریوی آشفته و پریشان کننده برای ما معلمان شود. بر همین اساس، اگر ما معلمان بخواهیم در ایفای نقش حرفه ای(شغلی) مان فعال و موثر باقی بمانیم، نیازمند دسترسی مستقیم به نظریه ها و تحولات علمی اخیر در زمینه روانی-آموزشی -که یک مدل درمانی- اموزشی مرکب از نظریه ها و پژوهش های روانشناختی، جامعه شناختی، زیست شناختی، و آموزشی است- می باشیم. بر حسب همین ضرورت، کتاب حاضر در قالب یک راهنمای عملی(منویل) می تواند برای ما معلمان،موثر و کمک کننده باشد.

فهرست :

دانش آموزان دارای عادات مخل چگونه از مدل درمانی بهرمند می شوند

معلمان درمانگر برای دانش آموزان دارای عادات مخل چه می کنند

اکنون شما می توانید مهارت های معلم درمانگر را فرابگیرید

تفکر و گفتگوی منطقی

باورهای غیرمنطقی

کمک به کودکان برای تفکر منطقی

تلقین به دانش آموز

تکنیک مجادله

استفاده از خودگویی منطقی

مداخلات منطقی هیجانی

میانجی گری شناختی

دستکاری باورها

بازآموزی اسناد

مرور شناختی

بسط تفکر بدیل

معکوس کردن نقش منطقی RRR

تکنیک لاستیک صاف

تکنیک هیچ چیز بدتر از درصد بد نیست

استفاده از تکنیک اغراق های طنزآمیز

فرافکنی زمان

کمک به دانش آموز در درک اینکه نظام باوری اش منحصر به فرد است

تکنیک جستجوی کنترل

کمک به دانش آموزان مستعد خشم در فهم اینکه کنترل خشم یک منبع قدرت است

تکنیک به من اعتماد کن

استفاده از خود-گویی های RET

مرور باورهای منطقی

تکنیک واژه های کلیدی

مواجهه با باورهای منفی و خودشکن از دیدگاه عمل گرایانه

آموزش تمرینات شناختی

آموزش چگونگی تغییر تفکر غیرمنطقی به تفکر منطقی

استفاده از تصورات منطقی-احساسی

روش چراغ قرمز راهنمایی

حمیدرضا بازدید : 214 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : دانش مدیریت پروژه PMBOK‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروزه بکار گیری مدیریت پروژه برای اجرای موفق پروژه از الزامات مدیران پروژه است. ازاین رو بکار گیری استانداردهای مرتبط مدیران پروژه را با الزامات مورد نیاز اشنا می نماید. دراین پروژه چکیده یکی از این اسنتانداردها که هم اکنون در ایران مورد پذیرش قرار گرفته است ارائه می شود.هدف این استاندارد (PMBOK ) شناسایی وتبیین زیر مجموعه دانش مدیریت پروژه می باشداین استاندارد به عنوان یک مرجع توسط موسسه مدیریت پروژه امریکا برای اجرای برنامه های پیشرفت وتوسعه حرفه ای ارائه شده است.این استاندارد فرایندهای مدیریت پروژه را با توجه به یکپارچگی وهماهنگی بین فرایندها وارتباطات دوسویه درون انها واهداف مورد نظر توصیف می نماید.فرایندها شامل: فرایندهای اغازین،برنامه ریزی ،اجرا نظارت وکنترل وخاتمه می باشد.حوزه دانش مدیریت پروژه در ۹ حوزه ودارای ۴۴ فرایند طبقه بندی شده است که شامل: مدیریت یکپارچگی پروژه ،مدیریت محدوده،مدیریت زمان ،مدیریت هزینه،مدیریت کیفیت،مدیریت منابع انسانی،مدیریت ارتباطات ،مدیریت ریسک ومدیریت تدارکات می باشد

فهرست :

چهارچوب مدیریت پروژه

مقدمه

چرخه حیات پروژه و سازمان

استاندارد برای مدیریت پروژه

فرایند های مدیریت پروژه

پروژه برای یک پروژه

حوزه های دانش مدیریت پروژه

مدیریت یکپارچگی پروژه

مدیریت محدوده پروژه

مدیریت زمان پروژه

مدیریت هزینه پروژه

مدیریت کیفیت پروژه

مدیریت منابع انسانی پروژه

مدیریت ارتباطات پروژه

مدیریت ریسک پروژه

مدیریت تدارکات پروژه

حمیدرضا بازدید : 223 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : صورت سود و زیان در تئوری حسابداری

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : گزارشی که نتایج فعالیتهای واحد انتفاعی طی دوره حسابداری را نمایش می دهد . هدف از تهیه این گزارش ، ارائه کلیه درآمدها و هزینه های شناسائی شده طی دوره مالی و تمرکز اصلی آن درآمدها و هزینه های عملیاتی است . اگرچه اقلام صورت سود و زیان مربوط به عملکرد گذشته واحد تجاری طی دوره حسابداری است ، اما سرمایه گذاران ، اعتبار دهندگان و سایر استفاده کنندگان براساس این اطلاعات ، عملکرد آتی را پیش بینی می نمایند . ( علت اهمیت این صورت مالی این است که امکان پیش بینی گردش وجوه نقد در آینده و همچنین ارزیابی عملکرد مدیریت را فراهم می آورد ). از آنجا که اقلام صورت سود و زیان بر پایه رویدادهای گذشته استوار است ، استفاده کنندگان براساس روند فعالیتهای گذشته می توانند میزان جریانات ورودی وجه نقد آتی از محل فعالیتهای مستمر را پیش بینی نمایند .

فهرست :

تعریف سود و زیان

اهداف صورت سود و زیان

شکل و محتوای صورت سود و زیان

صورت سود و زیان طبق استاندارد ایران

مفهوم سود

مفهوم سود از دیدگاه اقتصادی

مفهوم سود از دیدگاه حسابداری

مفهوم حفظ و نگهداشت سرمایه مالی

مفهوم حفظ و نگهداشت سرمایه براساس واحد پول دارای قدرت خرید ثابت

مفهوم حفظ و نگهداشت سرمایه فیزیکی

اندازه گیری سود در رویکرد معاملاتی

درآمد Revenue

سود غیر عملیاتی Gains

زیان غیر عملیاتی Loss

شناخت درآمد فروش

شناخت درآمد فروش در خلال تولید

قراردادهای بلندمدت

شناسائی درآمد فروش در خاتمه تولید

شناسائی درآمد فروش در مقطع فروش

هزینه و زیان غیر عملیاتی

ارتباط مستقیم علت و معلولی

تخصیص منطقی و سیستماتیک

شناخت بلادرنگ

چه اقلامی باید در هزینه ها منظور شوند ؟

چگونه باید هزینه ها را اندازه گیری کرد ؟

بهای تمام شده تاریخی

تعیین بهای تمام شده

چه موقع هزینه ها تحقق می یابند ؟

مفهوم مقابله هزینه ها با درآمد فروش

تغییر در برآورد حسابداری

تغییر در حقوق صاحبان سهام

سود رقیق نشده هر سهم

صورت سود و زیان جامع

 

حمیدرضا بازدید : 97 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله :  استراتژی کارراهه شغلی

قالب بندی :  Word

قیمت :   رایگان

شرح مختصر :  امروزه مدیران، کارمندان، محققان و قانونگذاران عمومی به بهبود کیفیت زندگی کاری اهمیت زیادی می دهند. نیروی کار مرد و زن و افراد جوان و به خصوص آنهایی که تحصیلات عالی دارند به شغلهای غنی تر و یا شغلهایی که بتوانند در آن مؤثر باشند، توجه بیشتری می کنند. این افراد با استخدام در سازمان نیاز به پیشرفت و تکامل دارند و انتقال و ارتقاها را تجربه می کنند و همچنین نیاز دارند که مهارتهای جدیدی را کسب کنند. در این بین بهبود کاررآهه شغلی  وسیله ای است که از طریق آن یک سازمان می تواند بهره وری فعلی کارکنان خود را تداوم بخشیده یا افزایش دهد و در تمام این مدت آنان را برای دنیای در حال تغییر آماده سازد. در این مقاله سعی شده است که یک دستورالعمل ده مرحله ای برای تدوین استراتژی کاررآهه شغلی شخصی ارائه گردد.

فهرست :

چکیده

مقدمه

اهمیت کاررآهه شغلی

فرایند تدوین استراتژی کاررآهه شغلی شخصی

تجزیه و تحلیل محیط:‌ تهدیدات و فرصتها

تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف شخصی

تدوین استرات‍ی مسیر شغلی: گزینه های گوناگون

آزمون سازگاری و گزینه ها ی استراتژیک

تعیین مسیر شغلی کوتاه مدت و برنامه های عملی

تهیه برنامه های احتمالی

اجرای برنامه مسیر شغلی

نظارت بر پبشرفت

نتیجه گیری

پیشنهاد کاربردی

منابع

حمیدرضا بازدید : 105 جمعه 02 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بکارگیری روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC ) در تعیین قیمت تمام شده خدمات بخش رادیولوژی در بیمارستان بهبودی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : هزینه یابی و تجزیه و تحلیل هزینه ها ، ابزاری مدیریتی است که می تواند مدیران را در دستیابی به داده های بایسته برای تصمیم گیری های آگاهانه تر در رابطه با سرمایه گذاری برای اقدامات و زیر ساختارها یاری دهد . هدف این مطالعه محاسبه بهای تمام شده خدمات رادیولوژی بیمارستان بهبودی با استفاده از روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سال ۱۳۹۱ بوده است .

مواد و روش پژوهش : مطالعه حاضر از نوع مطالعات کاربردی است که به صورت مقطعی و گذشته نگر اجرا شده است . داده های مورد نیاز از طریق مصاحبه با مسئولین بیمارستان و واحدهای ذیربط ، مشاهده فعالیت های بخش رادیولوژی و بررسی مدارک و دفاتر موجود در بخش و واحدهای اداری و پشتیبانی جمع آوری گردید . سپس ، قیمت تمام شده بخش رادیولوژی با استفاده از رویکرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت و با به کارگیری نرم افزار Excell محاسبه شد .

یافته ها : بررسی های انجام شده نشان می دهد که کل هزینه ها و درآمد اختصاصی بخش ، به ترتیب ، مبلغ ۳۰۴۸۱۳۷۰۸۴۰ ریال و ۲۹۳۵۳۹۸۲۲۱۹ ریال است هزینه واحد خدمت بخش رادیولوژی نیز ۱۴۶۹۹۷۳٫۵۱ ریال محاسبه شده است .

نتیجه گیری : بر اساس یافته های پژوهش می توان از طریق بهبود عملکرد ، به خصوص اصلاح اقدامات مدیریت منابع انسانی و نیز استانداردسازی مصرف به منظور کاهش هزینه های مصرفی ، قیمت تمام شده خدمات را کاهش داد .

فهرست :

سوابق پژوهش

پژوهش های داخل کشور

پژوهش های خارج کشور

قلمرو پژوهش

قلمرو موضوعی

قلمرو مکانی

سوال پژوهش

مواد و روش پژوهش

یافته ها

نتیجه گیری

پیشنهادها

منابع

حمیدرضا بازدید : 611 جمعه 02 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : پولشویی و اثرات آن بر اقتصاد

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : پول بعنوان یکی از مهمترین اختراعات بشری منصوب می گردد. این پدیده موجب از میان برداشته شدن مشکلات بوجود آمده از طریق مبادلات پیاپی شده و مبادله را تسریع و تسهیل کرده است. همچنین پول موجب تسریع و تسهیل گردش فعالیتهای اقتصادی، بخصوص گردهم آمدن هرچه آسانتر عوامل تولید باعث توزیع سریعتر و آسانتر کالاها و خدمات تولید شده می گردد. امروزه با توجه به ارتباط بین پول و فعالیتهای اقتصادی، ‌سطح عمومی قیمتها، تولید ناخالص ملی و سایر پارامترهای کلان اقتصادی نقش انکار ناپذیر آن در تغییر شاخصهای کلان اقتصادی مانند تورم، رکود، اشتغال، در آمد سرانه و غیره بسیار حائز اهمیت است. آنچنانی که از تعریف فوق معلوم گردید پول یک شی با ارزش و تقریباً حیاتی در روند زندگی انسانها محسوب میشود که میتوان گفت بسیار مفید و قابل ارزش میباشد اما این شی تا زمانی میتواند مفید محسوب شود که از راهای مشروع و قانونی بدست آید، ولی اگر همین پول از راه های نامشروع و خلاف حاصل گردد چیزی جز بحران، بی عدالتی و دیگر عواقب نامطلوب که زندگی انسانها را تهدید میکند، ببار نخواهد آورد.

پولشویی عمل بعد از کسب درآمد از منابع نامشروع است وجرم مضاعفی است بعد از فعالیت نامشروع و در ابتدا جرمی برای تحصیل درآمد از منابع نامشروع حاصل از قاچاق مواد مخدر، رشوه، اختطاف و غیره می باشد. پولشویی مفهومی است که طی دو دهه گذشته، توجه بسیاری از صاحبنظران را به خود جلب کرده و جایگاه خود را به مثابه یکی از موضوعات مهم در ادبیات حقوقی و اقتصادی باز کرده است. همان گونه که از این واژه استنباط می‌شود، پول کثیفی وجود دارد و طی فرایندی تطهیر می‌شود. منظور از پول کثیف در ادبیات پولشویی، عوایدی است که از فعالیت مجرمانه حاصل میشود. مجرمان به منظور جلوگیری از شناسایی نوع و شیوه فعالیتشان توسط مجریان قانون، با انجام فعالیتهایی که ممکن است توسط خودشان یا افراد دیگر انجام ‌گیرد، منشأ پولهای آلوده را تا حد ممکن مخفی می‌کنند. آنچه مسلم است چنین فعالیتهایی باعث بروز لطمات جبران‌ ناپذیری به اقتصاد کشور خواهد شد و چنین لطماتی دولت را ملزم می‌کند که با این پدیده مقابله کند.

با توجه به مطالب مذکور، در نوشته حاضر قصد داریم ضمن شناسایی مفهوم و ماهیت پولشویی، و پیشینه پولشویی، روشهایی را که پولشویان در تطهیر اموال به کار می‌گیرند، انواع و مراحل پولشویی که روی هر یک به تفصیل بحث خواهد شد. از جمله آثار سوء اقتصادی پولشویی، می‌توان به انحراف تصمیم‌ گیری در سطوح کلان، خدشه‌ دار کردن امنیت اقتصادی، هدایت سرمایه‌گذاریها به سوی فعالیتهای دارای بهره‌ وری پایین، کاهش درآمدهای مالیاتی دولت، تضعیف بخش خصوصی، افزایش هزینه‌های دولت، تضعیف نظام بانکی و افزایش ریسک اعتباری بانکها اشاره کرد. پولشویان به منظور تطهیر اموال خود از نظام بانکی، بازار اوراق بهادار، بازار ارز، شرکتها و مؤسسات بیمه و مؤسسات غیرمالی استفاده میکنند و با چرخش پولهای کثیف در این بازارها، منشأ آن را مخفی می‌کنند.

در این نوشته همچنان چگونگی رابطه پولشویی با فساد اداری و مالی و راهکارهای مبارزه با آن را بررسی کنیم؛ مقابله با پول‌شویی در ۳ سطح مؤسسه‌ها، ملی و بین‌المللی صورت می‌گیرد. در سطح نخست، مؤسسه‌های اقتصادی به‌ عنوان اولین نهاد رو در رو با پدیده پولشویی ملزم به مبارزه قاعده‌ مند با آن هستند. از سوی دیگر، در عرصه ملی نیز کشورها با اتخاذ برخی تدابیر ویژه باید به مبارزه با این معضل، بپردازند.افزون بر این، فعالیت‌های گسترده‌ای نیز به‌منظورمقابله با پولشویی در عرصه بین‌المللی در حال انجام است.‌از سوی دیگر، برگزاری گردهمایی‌ هایی در سطح بین‌المللی و انتقال تجارب کارشناسان کشورهای پیشرو در مبارزه با این معضل به سایر کشورها و به‌ طور خلاصه برگزاری دوره‌های آموزشی در عرصه بین‌المللی، از دیگر موارد مبارزه با پولشویی است.

فهرست :

تعریف پولشویی

تاریخچه پولشویی

انواع پولشویی

مراحل پولشویی

حجم پولشویی در جهان

آیا امکان اندازه گیری حجم عملیات پولشویی وجود دارد ؟

آمار مربوط به پول شویی

جرایم سازمان یافته

پولشویی؛ ساحل نجات جرایم سازمان‎‏ یافته

پولشویی و اثرات آن بر اقتصاد

تأثیرات پولشویی بر بخش واقعی اقتصاد

فایده بردن مرتکبین پولشویی و متضرر شدن قربانیان آن

پیچیدگی مصرف

پیچیدگی سرمایه گذاری

افزایش کاذب قیمت ها

تأثیرات پولشویی بر بخش عمومی اقتصاد

تاثیر پولشویی بر بخش پولی اقتصاد

تأثیرات پولشویی بر بخش مالی اقتصاد

آثار پول شویی بر اقتصاد کلان کشورها

زمینه های گسترش پولشویی در افغانستان

اثرات منفی عمده پولشویی بر اقتصاد افغانستان

تعریف فساد

فساد اداری

مصادیق فساد اداری

سوء استفاده از موقعیت

رشوه

اختلاس

پولشویی و اثرات آن بر فساد اداری

وضیعت موجود فساد در نظام اداری افغانستان

راهکارهای مبارزه با پول شویی

پیشنهادات جهت مبارزه با پول شویی

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

حمیدرضا بازدید : 89 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : نقش هیات مدیره در مدیریت ریسک در عرصه سازمان

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : به دنبال بحران اعتباری سال ۲۰۰۷ در سال ۲۰۰۸ و در نتیجه این بحران مالی در سطح بین‌الملل منجر به شنیدن صدای خرد شدن چرخ‌های اقتصادی کشورها و خانوارها بصورت کامل در زیر بار فشار اقتصادی حاکم بر اقتصاد سراسر جهان گردید که به تبع آن همزمان با ایجاد بحران و تبعات ناشی از آن مباحث متعدد و بصورتی گسترده در محافل عمومی و جوامع حرفه‌ای در بخش اقتصاد، درخصوص حوزه حاکمیت شرکت‌های بزرگ با موضوعیت مدیریت ریسک مطرح گردید. بطوریکه فدراسیون بین‌المللی حسابداری (IFAC) در این ارتباط به موضوع بحران مالی با این عبارت اشاره می‌نماید که “بحران مالی که در سال‌های اخیر دنده‌های اقتصاد را در زیر چرخ‌های خود خرد نموده است لذا از این رخداد می‌بایست درس‌هایی را آموخت که اهم آن عبارتند از”:

الف) آنچه به عنوان یک موضوع مهم و برجسته ناشی از کالبدشکافی بحران مطرح می‌باشد این است که در برخی از سازمان‌ها به ویژه مؤسسات مالی شیوه‌ها و ساختارهای کنترل داخلی و مدیریت ریسک در آن‌ها بصورت ناقص اجرا شده و یا عملاً شیوه‌های کنترلی بکار گرفته شده در آن‌ها بی‌اثر بوده است.

ب) عامل مهم دوم در بحران مذکور که دامنه گسترده‌تری داشته است به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد بحران مربوط به تمرکز بیش از حد سازمان‌ها به اعمال کنترل‌ نسبت به گزارشات مالی خود در دوره‌های قبل از بحران بوده است.

در این گزارش بیشتر بر این موضوع استدلال شده است که به عنوان یک نتیجه غالب این موضوع است که فرآیندهای نظارتی زمان رسیدگی و حوزه مورد رسیدگی برای شناسایی ریسک‌های تحقق یافته صرف نگردیده است و غالب خطرات تحقق یافته در این فرآیند در مواردی به غیر از موارد مرتبط با ریسک‌های گزارشگری مالی بوده است یعنی اینکه ریسک‌های تحقق یافته ناشی از عملیات اجرایی در شرایط خاص بوده است. بنابراین این موضوعی تعجب‌آور نیست که در بسیاری از گزارشات منتشره که در ارتباط با بررسی حوادث سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ (بحران مالی) صورت پذیرفته است این نتیجه غالب حاصل شده است که این رخدادها ناشی از تشخیص اشتباه، قضاوت غلط و یا سوء مدیریت در ارزیابی و مدیریت ریسک در سطح سازمان‌ها و جامعه اقتصادی بوده است که در ساختار حاکمیت شرکت‌های بزرگ وجود داشته است و این موضوع به عنوان عامل اصلی و مرکزی این بحران در جامعه اقتصادی مطرح می‌باشد که عملاً به عنوان رویدادی مطرح است که لرزه‌ای بزرگ بر اقتصاد شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی وارد نمود و پس‌لرزه‌های آن تا به حال که ۵ سال از زمان آغاز بحران می‌گذرد همچنان ادامه دارد.

فهرست :

معرفی

توانمندی‌ها

در مرحله ریسک نمودن

چگونه هیأت مدیره می‌تواند نقش کلیدی در مدیریت ریسک در بخش عمومی را بازی کند؟

نقش هیأت مدیره درخصوص مدیریت ریسک در سطح سازمان چیست؟

نقش هیأت مدیره در مدیریت ریسک در عمل

ایجاد ریسک‌پذیری

چارچوب‌های تضمین

چارچوب تضمین

نتیجه‌گیری

پی‌نوشت

حمیدرضا بازدید : 85 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : آسیب ها و انحرافات اجتماعی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ، ﺗﻮﺟﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺑﻪ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺟﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻗﺸﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﺗﻔﻜﺮ ﻭ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﺍﺳﺖ. پرورش ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺑﺎ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎ ﻭ ﺗﺤﻮﻻﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪﻩ ﺁﺭﻣﺎﻧﻬﺎﻱ ﻳﻚ ﻣﻠﺖ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺳﺎﺯﺩ. ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻬﺎﻱ ﺍﺧﻴﺮ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻋﺎﻃﻔﻲ ﻭ ﺭﻭﺍﻧﻲ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺭﻭﻧﺪ ﺻﻌﻮﺩﻱ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﺟﺎﺋﻲ ﻛﻪ ﭘﺪﻳﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﻧﺎﺑﻬﻨﺠﺎﺭﻱ ﻧﻈﻴﺮ ﺧﻮﺩﻛﺸﻲ، ﮔﺮﺍﻳﺶ ﺑﻪ ﺳﻮء ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺩ، ﺍﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﻭ … ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻮﺍﻧﻊ ﺟﺪﻱ، ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻣﺬﻛﻮﺭ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻋﻠﻤﻲ ﻭ ﺩﻗﻴﻖ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺸﻬﺎﻱ ﺻﺎﺣﺒﻨﻈﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﻳﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ.

فهرست :

مقدمه

بیان مساله

مشکلات اقتصادی

کاهش مذهبی خانواده

طلاق

عوامل اجتماعی مؤثر بر طلاق

عوارض اجتماعی طلاق

دختران فراری

ﻋﻮاﻣﻞ ﮔﺮاﯾﺶ ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻪ ﻗﻠﯿﺎن

شبکه های اجتماعی

حمیدرضا بازدید : 200 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : مقایسه مفهوم جرم قتل و اقسام آن در حقوق ایران و مصر

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در این کار تلاش بر این است که به اجمال ، ماهیت جرم قتل در حقوق کشور مصر و ایران مورد مقایسه قرار بگیرد. یعنی اینکه اصلاً قتل چیست و چه تعریفی دارد؟ سپس به بیان اقسام قتل در حقوق این دو کشور و مقایسه و تطبیق آن ها خواهیم پرداخت. یعنی اینکه در کشور مصر از دیدگاه فقها ، حقوق دانان و قانون گذاران ، جرم قتل از چه جهاتی تقسیم بندی می شود و ماهیت هر کدام از اقسام قتل در این تقسیم بندی ها چیست؟ و نهایتاً اینکه هرکدام از این انواع گوناگون قتل در حقوق ایران چه جایگاهی دارد؟ نقاط شباهت و تفاوت میان این دو نظام حقوقی چیست؟ و کدام یک ازاین دسته بندی ها به حقوق ایران نزدیک تر است؟ بهرحال بحث ما در همین حدود که ذکر شد محدود می ماند و تا حد ممکن متعرض بحث های دیگر مانند عناصر تشکیل دهنده ی جرم قتل ، سوابق تاریخی مربوط به جرم انگاری قتل ، مجازات های مربوط به جرم قتل ، عوامل کاهش یا افزایش یا رفع مجازات ها و … نخواهیم شد

فهرست :

چکیده

مقدمه

فصل نخست : مفهوم قتل در حقوق ایران و مصر

گفتار نخست : جرم قتل در حقوق ایران

بند اول : مفهوم قتل از دیدگاه حقوق دانان ایران

بند دوم : مفهوم قتل در قوانین ایران

گفتار دوم : جرم قتل در حقوق مصر

فصل دوم : اقسام قتل در حقوق مصر و ایران

گفتار نخست : اقسام قتل از دیدگاه فقها و حقوق دانان

بند اول : تقسیم ثنائی

بند دوم : تقسیم ثلاثی

بند سوم : تقسیم رباعی

بند چهارم : تقسیم خماسی

گفتار دوم : اقسام قتل در قانون مجازات مصر و ایران

بحث تقصیر در مواد و قانون مجازات اسلامی

نتیجه گیری

کتاب نامه

حمیدرضا بازدید : 93 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : ابراء اسقاط است یا تملیک؟

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در این تحقیق، تلاش برآن است تا در مورد ماهیت ابراء که در جامعه یکی ازمسایل مورد ابتلای مردم است، بحث شود که آیا ابراء اسقاط است یا تملیک؟ یا اینکه ابراء عقد است یا ایقاع؟ در این نوشتار به مباحث کلی ابراء از جمله اقسام، ارکان، احکام، قلمرو فقهی، آثار فقهی و حقوقی ابراء، همچنین به مباحثی چون ابراء در حقوق پزشکی، ابراء در سایر کشورها ازجمله فرانسه و آلمان و آمریکا و کشورهای اسلامی نظیر مصر و لبنان و بررسی نظریات مختلف علمای فقهی و حقوقی در مورد اسقاط یا تملیکی بودن ابراء پرداخته شده است

فهرست :

چکیده

مقدمه و کلیات

معانی و مفهوم ابراء، اسقاط و تملیک، عقد و ایقاع

موضوع ابراء

ابراء، عقد یا ایقاع؟

اقسام ابراء

ارکان ابراء

قبول ابراء

شرایط ابراء

احکام ابراء

قلمرو فقهی ابراء

آثار فقهی، حقوقی ابراء

بررسی نظریات مختلف در خصوص اسقاط یا تملیکی بودن ابراء

در سایر کشورها ابراء اسقاط است یا تملیک؟

ابراء در حقوق پزشکی از دیدگاه فقه و حقوق

ابراء پزشک در حقوق موضوعه

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

حمیدرضا بازدید : 115 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : جرایم رایانه ای و مقایسه ایران با سایر کشور ها

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروز بحث فناورى اطلاعات و ارتباطات نوین، که تجلى روشن آن فضاى‏ تبادل اطلاعات (فضاى-سایبر) است. مسئله جدیدى را با عنوان پاسخگویى‏ به سوء استفاده‏هایى که از فضاى تبادل اطلاعات به عمل مى‏آید پیش روى‏ دانشمندان علوم جنائى قرار داده است. در این پایان نامه جرایم رایانه‏ای را در ابعاد خرد و کلان را مورد بررسى‏ قرار مى‏دهم، این بحث در قالب دو بخش دنبال مى‏شود. در بخش اول، پس‏ از توضیحاتی راجع به تاریخچه جرائم رایانه‏اى، به تعاریف و برداشت های مختلف آن پرداخته و انواع و خصوصیات هرکدام را بیان میکنیم ودربخش دوم مقاله به محتوای این نوع جرایم گوشه چشمی داریم سپس آثار مخرب جرایم رایانه ای را به تفصیل توضیح داده و در ادامه. نحوه پیشگیری از این جرایم و بالاخره در آخر از جرایم رایانه ای در کشورمان بحث خواهیم کرد. من در تلاش بودم که یک پایان نامه خوبی جمع آوری کنم بخاطر همین پیگیرکارها و منابع خوبی بودم که در اول با کار پلیس فتا نیروی انتظامی آشنا شدم که خیلی بر اطلاعات خودم در ضمینه آشنایی با جرایم اینترنتی و دیگر مباحث آشنا شدم پس از آن به انقلاب رفتم که منابعی در این ضمینه پیدا کنم که بتواند در نگارش پایان نامه کمکم کند.

فهرست :

مقدمه

تاریخچه جرایم رایانهای

انواع و ویژگی های جرائم رایانه ای

دسته بندی جرایم

تعریف جرایم رایانه ای

جرم رایانه ای چیست؟

دسته بندی جرایم رایانه ای

قوانین جرایم رایانه ای نسل اول

.جرایم رایانه‌ای محض

.جرایم رایانه‌ای سنتی

تعریف موسع جرایم رایانه ای

انواع ویژگی های جرایم رایانه ای

انواع جرم های رایانه ای

حمله فیشینگ چیست؟

گروه ویروس های کامپیوتری

وسایل سایبری

ویژگی های جرایم رایانه ای

محتوای جرایم رایانه ای

محتوا علیه عفت واخلاق

محتوا علیه مقدسات اسلام

محتوا علیه امنیت وآسایش عمومی

محتوا علیه مقامات ونهادهای دولتی

محتوا برای ارتکاب جرایم رایانه‌ای

امور سمعی و بصری و مالکیت معنوی

محتوای دعوت کننده به جرم

جرایم رایانه ای از زبان نوتورن

درصدهای مبتلایان به جرائم رایانه ای

آثارمخرب جرایم رایانه ای

اعتیاد مجازی

بحران هویت

انحرافات جنسی

آثار اجتماعی و فرهنگی

کاهش امنیت و احساس آرامش، به ویژه در کاربران اینترنتی

کاهش علایق و ارزش های ملی نزد کاربر

تغییر هنجارهای فرهنگی

ناامنی مالی و سرمایه گذاری

کم رنگ شدن ارزش های مترقی

راهکارهای پیشگیرانه

جرائم رایانه ای و راهکارهای پیشگیرانه

نقش مردم در پیشگیری از وقوع جرایم رایانه ای

ارتش سایبری ایران

جرایم رایانه ای درکشور

جرایم رایانه ای مهم در کشور

درآمدهای ناشی از جرایم سایبری

جرایم بانکی بیشترین آمار جرایم رایانه ای درکشور

آلوده ترین استان های کشور در ضمینه ارسال بدافزار

منظور از جرم دسترسی غیرمجاز چیست؟

مجازات جرم دسترسی غیرمجاز چیست؟

منظور از شنود غیرمجاز چیست؟

مجازات جرم شنود غیرمجاز چیست ؟

جاسوس رایانه‌ای کیست ؟

مجازات های جاسوس رایانه ای چه خواهد بود؟

آموزش هایی برای کشف جرایم رایانه ای

حمیدرضا بازدید : 148 چهارشنبه 30 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تجارت الکترونیک از زمان ظهور تاکنون پیوسته با پیشرفت فناوری های نوین سخت افزاری و نرم افزاری دچار تحولات بسیاری شده است و نسخه های جدیدتری از آن مانند: تجارت همراه، تجارت شبکهای به وجود آمده اند. مهمترین اتفاقی که بعد از توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده، موضوعی تحت عنوان تجارت در شبکه های اجتماعی است که به اختصار تجارت اجتماعی گفته میشود. تجارت اجتماعی هم از دید کسب و کار هم از دید مشتریان مزایای بسیاری دارد. تجارت اجتماعی دارای ساختاری بر اساس شبکه های اجتماعی است که هر مرکز کسب و کار و یا هر مشتری یک گره از شبکه میباشد. خصیصه های ساختاری و رابطه ای شبکه بر تعاملات مابین مشتریان تأثیر میگذارد، سطح مشارکت رو افزایش میدهد و در نهایت منجر به تقویت علاقه ی مصرف کالا میشود. در بازار امروز، رسانه های اجتماعی حرکت سریع تری را برای خدمت به کمپانی ها آغاز کرده اند . دراین مقاله در تلاشیم به این هدف اصلی رهنمون شویم که چطور و چرا سازمانها برای رونق کسب و کارشان بر رسانه های مختلف اجتماعی توجه ویژه ای دارند و اصولاً بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی در رونق کسب و کار چگونه تاثیری بر جا می گذارد . در پایان به این نتیجه رهنمون می شویم که رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند هستند تا سازمانها را به مخاطبان هدف برسانند. در واقع این گونه رسانه ها به عنوان ابزاری برای جستجوی بازار بوده و شرکتها را قادر میسازند که مشتریهای مورد نظرشان را از طریق کاربران خود، مطابق با درخواست کالاهای جدید از طریق سیستم آمارگیری که در فرومهای اقتصادی جهان اثبات شده است، انتخاب کنند.

فهرست :

چکیده

مقدمه

تعریف شبکه اجتماعی

پیشینه شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی برای اهداف تجاری

رسانه های اجتماعی ابزاری برای بازاریابی

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

معایب بازاریابی در شبکه های اجتماعی

مقایسه تجارت در شبکه های اجتماعی (خرده فروش های آنلاین) با تجارت الکترونیک

چشم انداز رسانه های اجتماعی

نتیجه گیری

منابع

حمیدرضا بازدید : 89 سه شنبه 29 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پاورپوینت : تحریم اقتصادی

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تحریم: حرام‌کردن, حرام گردانیدن چیزی‌ یا کاری، منع کردن تحریم­، عبارت است از تدابیری قهرآمیز که توسط کشور یا گروهی از کشورها علیه کشوری که به قوانین بین­المللی تجاوز نموده و یا از معیارهای اخلاقی مقبول­، تخطی کرده باشد­، اعمال می­شود. تحریم اقتصادی اقدام برنامه ریزی شده یک یا چند دولت از طریق محدود کردن مناسبات اقتصادی برای اعمال فشار بر کشور هدف با مقاصد مختلف سیاسی است. انتخاب کنند.

فهرست :

تعریف تحریم و تحریم اقتصادی

انواع تحریم اقتصادی

تأثیر و کارایی تحریم‌ها

دلایل نا کارآمدی تحریم‌ها

تاریخچه تحریم اقتصادی دنیا

پیشینه تحریم ایران

اثرات اقتصادی تحریم سازمان ملل

راههای مقابله با تحریم

نتیجه تحریم اقتصادی

حمیدرضا بازدید : 257 سه شنبه 29 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : اخلاق فناوری اطلاعات

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : رشد اینترنت توانایی ضبظ و ذخیره شمار زیادی از داده های شخصی افراد را با اتکا به سیستم های اطلاعاتی پیشرفته بر تمام جوانب زندگی مردم فراهم ساخته است و روز به روز بهره برداری غیر اخلاقی از داده های شخصی و نفوذ به حریم خصوصی در فناوری اطلاعات در حال افزایش می باشد.، این عامل تحت عنوان دزدی اطلاعات و هویت افراد می باشد که اخلاق فناور اطلاعات را با چالش جدی مواجه کرده است. نتیجه گیری: بیش از ۹۲ درصد کاربران در عرض آسیب های اخلاقی و ناهنجاری های فناوری اطلاعات هستندو هویت مجازی به امری رایج مبدل گشته است که مسبب ناهنجاری های اجتماعی فراوان شده است.

در حوزه فناوری و به خصوص فناوری های نوین مثل فناوری اطلاعات نیز میتوان اخلاق و فناوری را دو بال تکامل محسوب نمود. اگر فناوری اطلاعات را بدون اخلاق داشته باشیم، تکامل برای بشر اتفاق نمی افتد، برای اینکه این دو عامل به صورت دو بال مسبب تکامل بشر شوند نیازمند به اگاهی از اثرات متقابل اخلاق و فناوری اطلاعات و شناخت صحیح و کامل از هر دو حوزه می باشیم. مکانی را در نظر آورید که عابران هیچ ردپایی از خود برجای نمی گذارند، در آن جا می توان چیزی را بارها و بارها دزدید درحالی که آن چیز هنوز در دست صاحب اصلیش است، در آنجا تجارتی صورت می گیرد که تاکنون نامی از آن نشنیده اید و دراین تجارت آنچه مبادله می شود اطلاعات تاریخی محرمانه یا خصوصی شماست، در آن جا بچه ها با این که درخانه نیستند ولی احساس می کنند که نزد والدین خویش اند. در آن جا تمام امور فیزیکی همه عینیت خویش را از دست داده و تبدیل به اموری الکترونیکی و ذهنی شده اند و خلاصه جایی که همه کس به همان اندازه مجازی است

فهرست :

چکیده

سرآغاز

رابطه اخلاق با فناوری اطلاعات

آلودگی اطلاعات

انفجار و آلودگی اطلاعات در فضای مجازی

وارونه سازی

نرم افزارها از لحاظ قوانین حق نشر

حمیدرضا بازدید : 152 سه شنبه 29 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : تأثیر ریسک سیستماتیک بر بازده سهام شرکت‌های دارویی و شیمیایی با استفاده از تحلیل موجک در بورس اوراق بهادار تهران ( با توجه به نوسان پذیری بازده )

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تحقیق حاضر به بررسی رابطه‌ی بین بازده سهام و ریسک سیستماتیک در افق‌های زمانی میان‌مدت و بلندمدت و بررسی تأثیر میزان نوسانات بازار بر رابطه‌ی فوق در شرکت‌های دارویی و شیمیایی پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازده زمانی ۱۳۸۷ الی ۱۳۹۲ می پردازد. در بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین مباحث ارتباط بین ریسک و بازده است، مخصوصاً ریسک سیستماتیک؛ زیرا اعتقاد بر این است که بازده سهام فقط تابعی از ریسک سیستماتیک است. تحقیقات بسیاری در زمینه بررسی رابطه‌ی بین ریسک و بازده انجام‌شده است. از جمله این تلاش‌ها، تحقیقی است که توسط شارپ انجام شد. او با معرفی مدل CAPM) مدل قیمت‌گذاری دارایی‌های سرمایه‌ای) فرض کرد که بین ریسک سیستماتیک و بازده اوراق بهادار رابطه‌ی خطی ساده و مثبتی وجود دارد. به منظور آزمون فرضیات تحقیق ابتدا دوره تحقیق را بر اساس وارایانس شاخص صنعت داروسازی و شیمیایی به دو دسته دوره‌های پر نوسان و کم نوسان تقسیم شده است. سپس اطلاعات مربوط به ریسک سیستماتیک و بازده سهام در دوره‌های پر نوسان و کم نوسان را با روش تبدیل موجک گسسته همپوشانی (DWT) و با موجک دابشیز ۴ با استفاده از نرم‌افزار MATLAB به دوره زمانی کوچک‌تر تجزیه نموده، سپس به منظور آزمون فرضیه‌های تحقیق، از تحلیل رگرسیون استفاده‌شده است. نتایج آزمون فرضیه‌های تحقیق نشان می‌دهد رابطه معناداری بین ریسک سیستماتیک و بازده در دوره زمانی پر نوسان در افق‌های زمانی میان‌مدت و بلندمدت وجود دارد. همچنین در دروه های زمانی کم نوسان نیز در افق‌های زمانی میان‌مدت رابطه معناداری میان ریسک سیستماتیک و بازده وجود دارد ولی فقط در افق زمانی بلندمدت ۱۸۲ روزه رابطه معنادار میان ریسک و بازده به اثبات می رسد

فهرست :

چکیده

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه

تعریف و بیان مسئله پژوهش

ضرورت و اهمیت پژوهش

اهداف پژوهش

هدف اصلی پژوهش

اهداف فرعی پژوهش

سؤالات پژوهش

فرضیه‌های پژوهش

مدل مفهومی پژوهش

متغیرهای پژوهش

متغیر مستقل

متغیر وابسته

جنبه جدید بودن و نوآوری پژوهش

قلمروی پژوهش

قلمرو موضوعی پژوهش

قلمرو مکانی پژوهش

قلمرو زمانی پژوهش

روش تحقیق

ابزار گردآوری اطلاعات و روش تجزیه و تحلیل آن

تعریف واژگان کلیدی

ساختار کلی پژوهش

خلاصه فصل

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه

مبانی نظری تحقیق

ریسک مالی

منابع ریسک مالی

انواع ریسک مالی

روش‌های پیش‌بینی قیمت اوراق بهادار

روش پرتفوی یا تئوری گشت تصادفی

روش اساسی یا تجزیه و تحلیل بنیادی

روش نموداری یا تجزیه و تحلیل تکنیکی

برخی از اصطلاحات سرمایه‌گذاری

نهادهای مالی

بازده بدون ریسک

ریسک

ریسک غیرسیستماتیک

ریسک سیستماتیک

فاکتور بتا

ریسک بازار

مدل قیمت‌گذاری دارایی‌های سرمایه‌ای

نظریه بازار کارا

اشکال مختلف بازار کارا

شکل قوی بازار کارا

شکل نیمه قوی بازار کارا

شکل ضعیف بازار کارا

عوامل مؤثر بر ریسک و بازده سرمایه‌گذاری در محصولات مالی

عوامل کلان

سیاست‌ها و خط مشی‌های دولت

عوامل فرهنگی و اجتماعی

وضعیت صنعت

شرایط اقتصادی و دوران‌های تجاری و مالی

عوامل خرد

میزان تقاضا و کشش کالای تولیدی شرکت

سیاست‌ها و خط مشی‌های مدیریت

وضعیت مالی و حساب‌های شرکت

میزان وابستگی تولید شرکت به عوامل حیاتی و به خارج، وضعیت عمومی و جهانی منابع

عوامل غیراقتصادی

تمایل به ریسک

ادراک ریسک

نرخ بازده مورد انتظار

تجربه و دانش سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران

مروری بر مطالعات تجربی

تحقیقات انجام‌شده در خارج از کشور

تحقیقات صورت گرفته در داخل کشور

خلاصه فصل

فصل سوم: روش‌شناسی پژوهش

مقدمه

روش تحقیق

قلمرو پژوهش

قلمرو زمانی

قلمرو موضوعی

قلمرو مکانی

روش جمع‌آوری اطلاعات

ابزار گردآوری اطلاعات

شیوه گردآوری اطلاعات

روایی و اعتبار داده‌ها

جامعه و نمونه آماری

اهداف مشخص پژوهش

هدف اصلی پژوهش

اهداف فرعی پژوهش

سؤالات پژوهش

فرضیه‌های پژوهش

مدل پژوهش.

متغیرهای پژوهش

متغیر مستقل

متغیر وابسته

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

تحلیل طیفی

محدودیت‌های تحلیل طیفی

تحلیل موجک

تبدیل فوریه

تبدیل فوریه پنجره‌ای

تبدیل موجک پیوسته

تبدیل موجک گسسته

تبدیل موجک حداکثر همپوشانی

نکات مهم در استفاده از تبدیل موجک

خلاصه فصل

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

مقدمه

روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات

تشریح روش‌های آماری جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش

آمار توصیفی

آزمون فرضیه‌های پژوهش

آزمون فرضیه اول

آزمون فرضیه دوم

آزمون فرضیه سوم

آزمون فرضیه چهارم

خلاصه فصل

فصل پنجم: خلاصه، نتیجه‌گیری و پیشنهادها

مقدمه

خلاصه نتایج آزمون فرضیه‌های تحقیق

نتیجه فرضیه اول

نتیجه فرضیه دوم

نتیجه فرضیه سوم

نتیجه فرضیه چهارم

محدودیت‌های پژوهش

پیشنهادات پژوهش

پیشنهادات منتج از آزمون فرضیه‌ها

سایر پیشنهادات تحقیق

خلاصه فصل

پیوست‌ها

منابع و مآخذ

چکیده (انگلیسی)

حمیدرضا بازدید : 181 دوشنبه 28 دی 1394 نظرات (0)

عنوان گزارش کارآموزی : کارآموزی حسابداری در یک شرکت بازرگانی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : گزا رش حاضر، حاصل ۲۴۰ ساعت ، دوره کارآموزی اینجانب در شرکت تجهیزات پزشکی آرایه طب سپاهان می باشد. اینجانب در طی مدت حضور خود در محل کارآموزی استفاده های علمی و عملی خوبی نموده، هرچند با توجه به زمان محدود ۲۴۰ ساعت نمی توان به همه ریزه کاریهای سیستم حسابداری واقف شد.

فهرست :

فصل اول: آشنایی کلی با مکان کارآموزی

تاریخچه سازمان

نمودار سازمانی و تشکیلات

نوع محصولات تولیدی یا خدمات

شرح فرآیند تولید یا خدمات

فصل دوم: ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز

موقعیت رشته کارآموز در مرکز کارآموزی

بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در مرکز کارآموزی

امور جاری در دست اقدام در مرکز کارآموزی

برنامه های توسعه آینده مرکز کارآموزی

برخی از قسمت‌ها و عملیات کاربردی در نرم‌افزار پارسیان

فصل سوم: آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات

حمیدرضا بازدید : 99 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بررسی مدل سایمون آنهولت و برند سازی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : اغلب مردم و حتی شرکت های تجاری فکر می کنند که پدیده برندینگ ، یک پدیده جدید و مدرن است ، در اواخر سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ عنوان برندینگ نه تنها برای کمپانی ها و محصولات آنها به گسترش یافت بلکه این پدیده به شهرداری ها ، دانشگاه ها ، سازمان های غیرانتقاعی و حتی افراد نیز کشیده شد ، و در آن زمان برندینگ آغاز پیشرفت خود را شروع کرد ولی پدیده برندینگ به بسیار قبل تر بر می گردد . هر چیزی نیاز به یک نام و یا یک نام تجاری دارد ، با این نام می توان از صداقت ، ارائه خدمات درست ، ارائه تضمین کیفیت و دیگر موارد اطمینان حاصل کرد . برندینگ ، بخشی از بازاریابی است ، اصطلاحا یک استراتژی یا یک تکنیک نام دارد که عنوان یک تجارت را مشخص می کند ، در اصل محبوبیت یک نام تجاری است . برای هر شرکت حقوقی و یا هر نوع شرکتی دیگر که خدماتی را ارائه می دهد ، عنوان تجاری بسیار مهم است ، برای کسب محبوبیت این عنوان باید عناصری را رعایت نماید :

ارائه ی پیغام متمرکز و متحد الشکل برای شرکت تجاری خود در امر جذب مشتریان جدید

استخدام فارغ التحصیلات با استعداد برای ساخت شهرتی بهتر

جذب مخاطبان وفادار به شرکت و ارائه دخامت خوب به آنها

برندینگ ( برند سازی ) یکی از مهمترین جنبه های هر نوع تجارتی از نوع بزرگ یا کوچک و یا خرده فروشی می باشد. استراتژی های موثر برندینگ ، رقابت شما را در بین رقبای خود افزایش می دهد . عنوان تجاری ( برند ) نشان دهنده این است که ، مشتریان چه انتظاراتی از نوع خدمات و محصولات ما دارند ، همچنین یک برند ما را از رقبای خود متمایز می کند . آیا محصولات تجاری خود را با کیفیت و هزینه کم ارائه می دهید؟ آیا با مشتریان خود تعامل دارید؟ یا هدف شما ، ایجاد رضایت کاربران می باشد؟ همه ی این آیا ها ، در برندینگ به شدت تاثیر گذار هستند ، تنها ویژگی در برندینگ دقیقا همین مسئله می باشد ، که کاری کنید مخاطبان همواره شما را به یاد داشته باشند.

فهرست :

برندینگ و اصول آن

سایمون آنهولد

نظریه برند ملی

گردشگری

سرمایه گذاری

بازاریابی میراث جهانی ، چالش ها و فرصت ها تاج محل هندوستان

بازاریابی مکان های دیدنی میراث جهانی

گردشگری در آگرا و تاج محل

شگفتی های هندوستان

بازاریابی تاج محل ، مسائل آتی و چالش ها

حمیدرضا بازدید : 106 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (1)

عنوان مقاله : مدیریت جهادی در آموزش و پرورش

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : پدیده جهانی شدن از بحث برانگیزترین مسایل روز جهان به شمار می رود. پدیده‌ای که در تصمیم گیری ها و فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انسان ها نقش تعیین کننده ای داشته و مرزهای جغرافیایی را به حداقل ممکن کاهش می دهد، منافع مردم و کشورها را بیش از پیش به هم تنیده کرده و علاوه بر کالا وخدمات، افکار و دانش بشری را نیز آسانتر و بی حد و مرزتر از گذشته مبادله می کند.چالش های جهانی آموزش و پرورش در قرن بیست ویکم را می توان ناشی از دیدگاه های نو به کارکردهای آموزشی و پرورشی دانست. این دیدگاهها قطعاً رویکردهای متفاوتی را به مشکلات آموزش و پرورش ایران و توانمندی های آن اضافه و موضوعات گوناگونی را مطرح می سازند.در جوامع امروز آموزش بی تردید نقش اصلی را در توسعه اقتصادی ، اجتماعی ، و فرهنگی ایفا می کند و عیار توسعه در هر کشور ی را با میزان سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان آن کشور می سنجند . زیرا سرمایه اصلی کشور ، همانا نیروی انسانی با فرهنگ و کار آمد از طریق آموزش تامین می گردد . در حال حاضر در ایران ۱۵ میلیون دانش آموز حساس ترین سالهای زندگی خود را در مدرسه می گذرانند . لذا توجه به این قشر جامعه ، اهمیت دادن به آینده است . امروز وظیفه آموزش و پرورش دیگر تنها انتقال میراث فرهنگی گذشته به نسل حاضر نیست . زیرا اگر چه این هدف اهمیتی در خور توجه دارد ، اما مهمتر از آن هدف آموزش و پرورش بایستی آماده کردن جوان برای زندگی در جامعه ای باشد که در انتظار اوست و چند و چون آن جامعه بایستی به دست و اندیشه او تعیین گردد . مطالعه فضای فکری حاکم بر آموزش و پرورش فعلی ایران باید بر ما آشکار کند آیا آموزش و پرورش کنونی قادر به انجام این مهم یعنی پرورش مدام جوان در جهت از قوه به فعل در آوردن توانائیهای آنها هست یا نه ؟ لذا بدلیل حساسیت موضوع مورد بحث پژوهش حاضر به روش کتابخانه ای و با استفاده از آرا و نظریات دانشمندان در زمینه” مدیریت جهادی” در آموزش و پرورش و تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی با توجه به منابع و موانع پیش روی آن با تکیه به نتایج تحقیقات به دست آمده در مورد نحوه تأثیرگذاری «جهانی شدن» بر آموزش و پرورش ایران و عمده‌‌ ترین چالش‌های احتمالی که نظام آموزش و پرورش ما در آینده با آن روبه رو است، با اتخاد راهبردهای آموزشی مطلوب و مؤثر که در این مقاله به آن اشاره می شود، امیدواریم با اراه استراتژی ها و راهکارهای مناسب بر چالش‌های پیش رو فایق آییم

فهرست :

مقدمه

چالش های جهانی

منابع و موانع برون زا

فلسفه مسلط اجتماعى

سطح تولید و سرمایه گذارى

محیط آموزش و پرورش اجتماع

عوامل فرهنگی، سیاسی، اقتصادى بینالمللى

منابع و موانع مختلط درون زا و برون زا

توزیع آموزش و پرورش

منابع انسانى آموزش و پرورش

چالش های آموزش و پرورش ایران

آموزش زیست محیطی

تک فرهنگی و از بین رفتن فرهنگ های بومی

پدیده بی سوادی مدرن

پدیده آموزشهای ناهمسان

عدم همراهی ذهنیات با عینیات

مدیریت جهادی

مدیریت جهادی و تحقق اقتصاد مقاومتی

موانع مدیریت جهادی

مدیریت آموزشی

پیدایی و تحول نظامهای نوین آموزش و پرورش

نتیجه گیری

راهکارها

منابع و مآخذ

حمیدرضا بازدید : 114 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : پیاده سازی مدل هیبریدی 

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروزه سرمایه انسانی را می توان دارایی اصلی هر سازمان بر شمرد. شرکت ها برای اطمینان از رشد و بقا نیازمند سرمایه گذاری برای این دارایی ها هستند. لذا تعیین استراتژی های موثر منابع انسانی در این راستا لازم خواهد بود. استراتژی های کسب و کار ممکن است تحت تاثیر عوامل منابع انسانی قرار بگیرند. استراتژی های منابع انسانی با عملی کردن استراتژی های کسب و کار موثر هستند. بدین منظور برای بررسی راه های ادغام و یکپارچگی استراتژی منابع انسانی و کسب و کار، رسیدن به اهداف سازمانی و رشد و تعالی منابع انسانی ضروری می باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، در این تحقیق ابتدا از طریق مطالعات کتابخانه ای، بررسی چک لیست ها و نظر کارشناسان، مهمترین شاخص های مهم در انتخاب استراتژی های منابع انسانی و کسب و کار شناسایی گردیده، سپس از طریق پرسش نامه، شاخص های کلیدی اتخاذ شده با استفاده از روش دلفی در چند مرحله و با همگرایی قابل قبول طبقه بندی گردیده و در نهایت از ترکیب آنالیز SWOT که به عنوان یک ابزار قدرتمند جهت شناسایی در محیط سازمان است و آنالیز TOPSIS فازی که جهت سنجش و رتبه بندی بین استراتژی های موجود در سازمان است، استفاده می کنیم. مدل ارائه شده به دلیل ترکیب روش های مختلف از کارایی بالایی برخوردار است.

فهرست :

چکیده

مقدمه

اهمیت و نقش استراتژی منابع انسانی در سازمان ها

اهمیت و نقش استراتژی کسب وکار در سازمان ها

ایجاد ارتباط بین استراتژیهای منابع انسانی و کسب و کار

پیشینه تحقیق

روش شناسی تحقیق

(EFE) ماتریس ارزیابی عوامل خارجی

(IFE) ماتریس ارزیابی عوامل داخلی

SPACE) ماتریس ارزیابی موقعیت استراتژیک

SWOT)) ماتریس سوات

TOPSIS روش فازی

روش گردآوری داده ها

تحلیل داده های پژوهش

بحث و نتیجه گیری

منابع

ضمایم

حمیدرضا بازدید : 233 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : نیاز ذینفعان، توجه به مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌ها و حسابداری اجتماعی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : حسابداری مسئولیت‌های اجتماعی (یا به عنوان دیگر حسابداری و حسابرسی مسئولیت اجتماعی) عبارتست از حسابداری اجتماعی و زیست محیطی، ارائه گزارش نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها می‌باشد. به تعبیری دیگر گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت شامل یک گزارش با ابعاد مالی و غیرمالی موضوعات حسابداری می‌باشد که در آن گزارشی از فرآیند انتقال اثرات اجتماعی و زیست محیطی ناشی از مجموعه اقدامات اقتصادی سازمان را به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌دهد. این گزارش ممکن است برای گروهی از آحاد جامعه و یا کل جامعه‌ای است که سازمان‌های بزرگ در آن حوزه در تعامل با آنها فعالیت می‌نمایند. حسابداری مسئولیت اجتماعی موضوعی است که معمولاً در زمینه کسب و کار و یا ارائه و جمع‌بندی اطلاعات نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) می‌باشد. اگرچه صرفاً انتظار می‌رفته است که همه این ابعاد و موضوعات در گروهی خاص از سازمان‌ها از جمله سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های خیریه و سازمان‌های دولتی به صورتی بسیار مؤثرتر و یا به تعبیری دیگر به عنوان رسالت ویژه این سازمان‌ها مطرح و برای آنها مهم‌تر باشد به گونه‌ای که آنها ممکن است در حسابداری مسئولیت اجتماعی در قیاس با سایر شرکت‌ها از مسئولیت بیشتری برخوردار باشند.

به تعبیری دیگر حسابداری مسئولیت اجتماعی دارای این تصور از شرکت‌های بزرگ است که آنها می‌بایست دارای مسئولیت‌پذیری و تعهد و مسئول در قبال جامعه متناسب با فعالیت‌های خود باشند به تعبیر D. Crowther حسابداری اجتماعی در این مفهوم به عنوان رویکردی به گزارش فعالیت‌های یک شرکت که براساس نیاز به اقدام شناسایی رفتار اجتماعی مرتبط به خود را نموده و تعیین می‌نماید کسانی را که عملکرد اجتماعی و توسعه اقدامات شرکت برای آنها مؤثر است و اینکه آیا عملکرد شرکت و اقدامات اجتماعی شرکت در قبال جامعه مطابق با روش‌های گزارشدهی مربوط مناسب می‌باشد.

ابعاد حسابداری اجتماعی اغلب به عنوان یک اصطلاح جمعی برای توصیف یک حوزه و میدان گسترده‌ای از پژوهش‌ها یا حوزه و عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از واژه‌های ظریف‌تر در این خصوص برای ابراز علاقه نسبت به یک گروه خاص می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که این موضوع معمولی نیست که سازمان نسبت به یک گروه و یا جامعه خاص توجه خاصی داشته باشد بلکه سازمان در قبال آحاد جامعه دارای مسئولیت می‌باشد اگرچه درخصوص حسابداری زیست محیطی می‌توان گفت که ممکن است به طور خاص این بخش از حسابداری گروه خاصی از جامعه را در بر گیرد. به عنوان مثال اقدام به تحقیق و بررسی عمل واقعی سازمان از منظر حسابداری برای محاسبه و ارائه تأثیرگذاری سازمان بر محیط زیست طبیعی اشاره نمود که این موضوع را در جامعه حرفه‌ای تحت عنوان حسابداری توسعه پایدار می‌نامند که اغلب برای بیان اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل کمی از پایداری اجتماعی و اقتصادی استفاده می‌باشد.

فهرست :

هدف حسابداری مسئولیت اجتماعی

پاسخگویی در مقابل اقتدار برخوردار

کنترل مدیریت

محدوده و دامنه پاسخگویی رسمی

گزارش شخصی و ممیزی شخص ثالث

حوزه‌های گزارشگری

ناظران

حسابداری زیست محیطی

برنامه‌های کاربردی

شیوه و نحوه گزارشگری

تاریخچه گزارشگری حسابداری مسئولیت‌های اجتماعی

مـنـابـع

حمیدرضا بازدید : 117 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : بررسی رابطه تعهد کاری کارمندان و سیاست های سازمانی‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروزه توجه سازمانها در بکارگیری حداکثری تواناییهای کارکنانشان افزایش یافته است. اما باید توجه داشت که کارکنان لزوما تمامی توان خود را در دستیابی سازمان به اهدافش به کار نمی گیرند. یکی از مهمترین دلایل این موضوع فقدان یا کمبود تعهد سازمانی کارکنان است. چنانچه کارمندی به سازمان خود متعهد نباشد، برای او موفقیت و یا عدم موفقیت سازمان تفاوت چندانی ندارد.از این رهیافت سازمان دچار هزینه های هنگفتی خواهد شد.زیرا بیشترین هزینه سازمانها مربوط به هزینه های کارکنان است و چنانچه این هزینه ها بازده مورد نیاز را نداشته باشند، شکست یک سازمان حتمی خواهد بود. در دهه ۱۹۷۰ تلاش هایی برای توضیح سر موفقیت کسب و کار ژاپنی توسط نویسندگانی چون اوچی (۱۹۸۱) و پاسکال و آتوس (۱۹۸۱) صورت پذیرفت که در نهایت به این تئوری منجر شد که بهترین راه برای انگیزش مدیریت این است که تعهد کامل آنان نسبت به سازمان و سیاست های آن از طریق رهبری و انجذاب به چنگ آید.این فرآیند را می توان رویکرد((قلوب و اذهان))به انگیزش نامید و این رویکرد در میان چیزهای دیگر ابزارهایی چون محافل کیفیت را مشهور نمود. این عصا به پیترز و واترمن (۱۹۸۲)و مقلدان آنان در دهه۱۹۸۰به ارث رسید.این رویکرد به سرآمدی توسط اساتید پیترز وآستین (۱۹۸۵)به جمع بندی رسید.وقتی آنان دوباره قدری ایده آلیستی نوشتند :((به کارکنان سازمان اعتماد داشته باشید و با آنان همچون افراد بالغ برخورد نمایید))با رهبری عاشقانه و تخیلی آنان را به هیجان آورید وسواس برای کیفیت را پرورش و اثبات نمایید ودرآنان این احساس را به وجود آورید که کارکنان خود مالک کسب وکارند آنگاه نیروهای کار شما با تعهد کامل پاسخ خواهند داد.

فهرست :

مقدمه

بیان مسئله تحقیق

ضرورت انجام پژوهش

هدف از انجام پژوهش

سوال ها و فرضیه های پژوهش

تعریف مفاهیم و متغیرهای پژوهش

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه

سیاست های سازمانی

تعهد سازمانی

انواع تعهد سازمانی

دیدگاه هایی در مورد کانون های تعهد سازمانی

تعهد سازمانی دیدگاهی یک بعدی یا چند بعدی

الگوهای چند بعدی تعهد

عوامل موثر در تعهد سازمانی کارمندان

نتایج و پیامدهای تعهد سازمانی

عوامل موثر بر تعهد به سیاست ها ( تعهد سیاسی )

تاثیرات ناشی از تعهد به سیاست ها روی رفتار شهروندی سازمانی

نقش تعهد سازمانی در تمایل به قصد ماندن در سازمان

پیشینه نظری پژوهش

پیشینه میدانی پژوهش

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

مقدمه

روش تحقیق

جامعه آماری

تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری

روش جمع آوری اطلاعات

ابزار گردآوری اطلاعات

روایی و پایایی ابزار جمع آوری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل داده ها

مدل معادلات ساختاری

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته ها

مقدمه

آمار توصیفی

تجزیه و تحلیل داده ها

معادله ساختاری( – )

نتیجه معادلات ساختاری

بررسی اثرات متغیرها بر یکدیگر

آزمون های نیکویی برازش

آزمون فرضیه ها

خلاصه نتایج مدل ساختاری

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

مقدمه

نتایج به دست آمده از فرضیات تحقیق

نتیجه گیری کلی

پیشنهادات

محدودیت های تحقیق

پیشنهادات برای محققین آینده

ضمیمه :

لیزرل

تحلیل عامل اکتشافی و تاییدی

مدل ساختاری

روش کلی در معادلات ساختاری

توسعه مدل های علی و همگرایی روش های اقتصاد سنجی,روان سنجی

موارد کاربرد (LISREL)

پرسشنامه سنجش میزان تعهد کارمندان نسبت به سازمان

فهرست منابع :

منابع فارسی

منابع لاتین

حمیدرضا بازدید : 217 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بررسی جایگاه مدیریت ازدیدگاه اسلام

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : هدف از نگارش مقاله حاضر بررسی جایگاه مدیریت از دیدگاه اسلام است. ارزش علم مدیریت با هدف و جهتی که در آن بکار گرفته می شودتعیین میگردد با توجه به اینکه مدیریت اسلامی بر اساس معنویات و فرهنگ بنا شده است و هدف آن آخرت گرائی است یعنی قرار دادن امکانات دنیوی در جهت آخرت، افراد جامعه می توانند به قرب الهی دست یابند و تاثیر آن بر تمام امور اجتماعی در کوتاه زمان مشهود خواهد بود. این‌ مقاله‌ که ابزار جمع آوری اطلاعات آن به روش کتابخانه ای است به روش توصیفی – تحلیلی به بررسی‌ مدیریت از نظر اسلام می پردازد وسعی شده‌ است‌ ابتدا مفهوم‌ مدیریت از نظر اسلام ارائه‌ شده و سپس‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ می‌شود و در پایان‌ پیشنهاد‌هایی ارائه‌ می‌گردد.

کلمات مدیر ، مدیریت و اداره در اصل از ماده دور گرفته شده که مصدر آن دوران یعنی گردیدن است. بدین ترتیب مدیر به معنای گرداننده می باشد. همه مکتبها اعم از مکتبهای مدیریت ( مکتب کلاسیک ، مکتب روابط انسانی ، مکتب سیستم های اجتماعی) یا مکتبهای فلسفی و اجتماعی اذعان دارند که بشر برای ادامه حیات اجتماعی خود و رشد تعالی زندگی نیازمند رهبران و مدیراندش است.اختلافاتی که در مکتب های مختلف در این مورد وجود دارد مربوط به نیاز خصوصیات رهبران و نحوه گزینش آنها می باشد. (تقوی دامغانی ،۱۳۸۰). در اسلام مدیریت و رهبری به عنوان یک اصل ضروری و اجتناب ناپذیر برای ادامه حیات انسان بحساب آمده است. قرآن و احادیث و روایات اسلامی ، رهبری را در دو جهت الهی و شیطانی مورد بحث قرار داده اند و سرنوشت انسان را با میزان اطاعت از رهبرانی که آن ها را بسوی حق و حقیقت دعوت کرده اند و یا آنان را به سوی دوزخ و شقاوت می خوانند وابسته می دانند.از آنجا که انسان موجودی الهی و اجتماعی است‏ برای اداره امور جامعه نیازمند افرادی است که دارای علم‏ و هنر مدیریت و برنامه‏ریزی،رهبری و نظارت بر فعالیت‏های مختلف برای شکوفا شدن استعدادهای او در جهت رشد و کمال باشد.این علم و هنر در متعالی‏ترین‏ شکلش در سیره نبی مکرم اسلام (ص)و ائمه هدی(ع) متجلی شده و مدیریتی الهی و مبنای شناخت‏ حقیقت وجود انسان است که با حکومت بر دل‏ها تحقق‏ می‏یابد. «به تحقیق ما انسان را در مقام احسن تقویم،نیکوترین صورت‏ در مراتب وجود آفریدیم،پس به کیفر کفر و گناهانش به‏ اسفل سافلین برگرداندیم مگر آنان که به خداوند ایمان آورده و نیکوکار شوند که به آنها پاداش دائمی،بهشت ابد را اعطا کنیم».

فهرست :

مقدمه

مفاهیم و تعاریف مدیریت

تعریف مدیریت از نظر روانشناسی

ضرورت مدیریت

اصول و ارکان مدیریت

صفات مدیران لایق ازنظر اسلام

اخلاق مدیران در اسلام

ایمان به ارزش کار در مدیریت

نتیجه گیری وپیشنهادات

حمیدرضا بازدید : 129 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : مسئله زمانبندی پروژه با در نظر گرفتن محدودیت منابع تک هدفه با الگوریتم مبتنی بر ممتیک ترکیبی قورباغه

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : الگوریتم جهش ترکیبی قورباغه (SFLA) یک الگوریتم مبتنی بر ممتیک متاهیوریستیکِ است. این الگوریتم در سال‌های اخیر توسط Eusuff و Lansey ایجاد شد. الگوریتم SFLA از نحوه‌ی جستجوی غذای گروه‌های قورباغه سرچشمه می‌گیرد. این الگوریتم برای جستجوی محلی میان زیرگروه‌های قورباغه از روش نمو ممتیک استفاده می‌کند. SFLA از استراتژی ترکیب استفاده می‌کند و امکان مبادله پیام در جستجوی محلی را فراهم می‌سازد. الگوریتم جهش ترکیبی قورباغه مزایای الگوریتم نمو ممتیک و بهینه‌سازی گروه ذرات (PSO) را ترکیب می‌کند. یکی از مسائل مشهور در زمینه کنترل پروژه، زمانبندی پروژه با محدودیت منابع و سایر محدودیتها می باشد که زمان‌بندی پروژه با در نظر گرفتن محدودیت منابع از جمله مسائل دارای پیشینه تحقیقاتی غنی است.   مساله زمان‌بندی پروژه با منابع محدود در واقع کلی¬ترین مساله زمان‌بندی است. مسائل زمان‌بندی کارگاهی ، جریان کارگاهی ، زمان‌بندی و سایر مسائل زمان‌بندی همگی زیر مجموعه ای از این مسئله به حساب می آیند. زمان‌بندی پروژه یکی از وظایف اصلی و فعالیت‌های اصلی در مدیریت پروژه است. وجود محدودیت منابع و همچنین روابط پیش نیازی بین فعالیت‌ها مسئله زمان‌بندی پروژه را امری دشوار می‌سازد. زمان‌بندی پروژه با در نظر گرفتن محدودیت منابع از جمله مسائل با ادبیات غنی در حوزه مسائل تحقیق در عملیات است.این مسئله توجه محققان را در سالهای اخیر بشدت بخود جلب کرده است و تاکنون با الگوریتم های مختلف حل شده است. در این مقاله به بررسی و عملکرد الگوریتم جهش قورباغه (SFLA) در حل مسائل زمانبندی پروژه با محدودت منابع پایه پرداخته می شود که نتایج حاکی از عملکرد مناسب و قوی این الگوریتم فراابتکاری جدید می باشد.

فهرست :

مقدمه

ادبیات موضوع

مساله زمانبندی پروژه با منابع محدود

مدل های ریاضی مسائل RCPSP

روشهای حل مدلهای RCPSP

الگوریتم جهش قورباغه (SFLA) (الگوریتم پیشنهادی در این پژوهش)

الگوریتم ترکیبی جهش قورباغه

تحقیقات داخلی و خارجی صورت گرفته

منابغ

حمیدرضا بازدید : 187 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری فردی کارکنان (بر اساس مدل دنیسون)‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در جهان امروز هرگاه از بهره‌وری سازمانی بحث می‌شود مفهوم فرهنگ سازمانی نیز به ذهن راه می‌یابد و صاحب‌نظران می‌کوشند ضرورت توجه به آن را به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در سازمان‌ها نشان دهند( زارعی‌متین و همکاران، ۱۳۹۰). با توجه به اینکه فرهنگ سازمانی، تاثیر به‌سزایی بر رفتار مدیران و کارکنان در تمام سطوح سازمان دارد، بر توانایی شرکت در تغییر جهت‌گیری راهبردی نیز موثر است. باید در نظر داشت، اتخاذ فرهنگ مناسب هنر است و باید به آن هنرمندانه پرداخت. ویژگی و مبانی فرهنگی باید بارور شوند و به باور افراد برسند تا در زندگی فردی و در سطح جامعه و سازمان نمود داشته‌باشند(همان). فرهنگ سازمانی منبعی برای ایجاد مزیت‌های رقابتی پایدار است، زیرا برخی فرهنگ‌ها را رقبا به راحتی تقلید می‌کنند. لذا، زمانی که سازمان‌ها از فرهنگ سازمانی خود و ابعاد و شاخصه‌های آن شناخت کافی نداشته‌باشند، در عمل با مشکلات فراوانی همانند تعارض سازمانی، عدم انسجام سازمانی و کاهش عملکرد مواجه می‌شوند. بنابراین، شناسایی فرهنگ به مدیران کمک می‌کند تا با آگاهی و دید کامل به فضای حاکم بر سازمان، از نقاط قوت آن استفاده و برای نقاط ضعف، تدابیر و اقدامات لازم را پیش‌بینی کنند. از سوی دیگر، مسئولیت‌پذیری کارمندان عامل بسیار مهمی در بقای سازمان است. کارمندان با مسئولیت و وفادار، باعث پویایی و حرکت رو به رشد سازمان می‌شوند و در مقابل مسئولیت‌گریزی کارمندان بی شک باعث افول سازمان خواهدشد. در این بخش، ابتدا مفاهیم و تعاریف موجود در متون مختلف در زمینه‌های فرهنگ سازمانی و مسئولیت‌گریزی( یا در تقابل با معانی مسئولیت‌پذیری) آورده ‌خواهد ‌شد و در نهایت، دیدگاه‌های مرتبط بررسی و پیشینه مطالعات داخلی و خارجی به تفضیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فهرست :

مقدمه

مفهوم فرهنگ

تعاریف فرهنگ

ویژگی‌های فرهنگ

تعریف سازمان

فضا یا جو سازمان

اهمیت شناخت فرهنگ برای سازمان

تعریف فرهنگ سازمانی

پیشینه فرهنگ سازمانی

کارکردهای فرهنگ در سازمانها

منشا و چگونگی شکل‌گیری فرهنگ سازمانی

فرآیند تغییر فرهنگ سازمانی

آثار و پیامدهای فرهنگ سازمانی

عوامل موثر بر فضای فرهنگی و جو یک سازمان

اجزای فرهنگ سازمانی

مطالعات در زمینه فرهنگ سازمانی

دسته‌بندی انواع مسئولیت

حمیدرضا بازدید : 162 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پاورپوینت : زنجیره ارزش

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : زنجیره ارزش مجموعه عملیاتی است که در یک صنعت به صورت زنجیرگونه انجام می گیرد تا به خلق ارزش منجر شود. همان طور که کالاها و خدمات به وسیله زنجیره پیشرفت کرده و به جلو می روند ارزش آنها بیشتر میشود. زنجیره ارزش برای هر زنجیره تامین دارای دو بخش است : بخش عرضه از شروع زنجیره (ابتدای زنجیره) آغاز شده و با عملیات تولید و یا تامین از طریق واردات خاتمه می یابد بخش تقاضا در زنجیره عبارتست از بخش بازار در زنجیره ارزش.

فهرست :

زنجیره ارزش چگونه ایجاد گردید؟

زنجیره ارزش چیست؟

فعالیت ها ی اصلی

فعالیت های حمایتی

ﺗﺤﻠﻴﻞ زﻧﺠﻴﺮه ارزش

علل اﻫﻤﻴﺖ زﻧﺠﻴﺮه ارزش

نتیجه گیری

منابع



حمیدرضا بازدید : 87 پنجشنبه 24 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : رهبری استراتژی در فن آوری اطلاعات

قالب بندی : Word, PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : مدیران ارشد سازمان تأثیر قابل توجهی را که فناوری اطلاعات می‌تواند روی موفقیت سازمان داشته باشد، درک کرده‌اند. مدیران امیدوارند که درک و شناخت خود را از روشهای مبتنی بر فناوری اطلاعات که به کار برده شده است و نیز احتمال به کار بردن موفقیت‌آمیز آن را برای کسب مزیت رقابتی افزایش دهند. بنابراین هیئت مدیره و مدیران اجرایی نیاز دارند که مدیریت و نظارت روی IT را افزایش دهند، برای اینکه اطمینان یابند که IT سازمان، استراتژیها و هدفهای سازمان را دنبال می‌کند و برآورده می‌سازد. از اینرو راهبری فناوری اطلاعات (IT Governance = ITG) به عنوان بخش جدایی ناپذیر مدیریت سازمان در نظر گرفته می‌شود. این مقاله با هدف معرفی راهبری فناوری اطلاعات و دلایل اهمیت آن و آشنایی با چگونگی پیاده‌سازی آن تهیه شده است تا مدیران را در جهت به کارگیری راهبری فناوری اطلاعات در سازمانها یاری کند. راهبری فناوری اطلاعات عبارتی است که برای توصیف اینکه چطور افراد برای مدیریت یک نهاد، فناوری اطلاعات را درسرپرستی، نظارت،کنترل و رهبری مورد توجه قرار می‌دهند، به کار برده می‌شود.

فهرست :

چکیده

مقدمه

وضعیت ساختار IT در سازمانهای سده بیست و یکم

راهبری فناوری اطلاعات چیست؟

چرا راهبری فناوری اطلاعات اهمیت دارد؟

چه کسانی در سازمان درگیر راهبری فناوری اطلاعات هستند؟

راهبری فناوری اطلاعات چه فعالیتهایی را پوشش می‌دهد؟

چارچوب COBIT

اصول چارچوب COBIT

چگونه COBIT را به سازمان معرفی می‌کنید؟

برای پذیرش COBIT چه کسانی باید تحت تاثیر قرار گیرند؟

چرا یک سازمان باید COBIT را بپذیرد؟

حوزه و محدودیتهای COBIT چه هستند؟

چگونه COBIT را در سازمانتان اجرا کنید؟

انجام ممیزی با استفاده از COBIT

نتیجه‌گیری

حمیدرضا بازدید : 111 پنجشنبه 24 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : سیستم های اطلاعات مدیریت گوگل

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : مدت هاست وقتی پا به دنیای مجازی می گذاریم و قصد جستجو برای یافتن اطلاعات در مورد موضوع خاصی را داریم، ناخودآگاه برای حل مشکل و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود، دست به دامان غولی می شویم که حیات خود را از یک پروژه دانشجویی آغاز کرد، اما با گذشت زمان به جایی رسید که بسیاری از افراد در دنیا را وابسته خود کرد . بله صحبت از گوگل است، موتور جستجویی که ظاهرا بدون هیچ چشمداشتی کار همه ساکنان دنیای مجازی را راه می اندازد و بدون در یافت حتی یک ریال از کاربرانش، اطلاعات ارزشمندی در اختیار آنها قرار می دهد.

فهرست :

مقدمه

تاریخچه گوگل

تفاوت های گوگل

از زبان گوگل

استاندارد های کاری گوگل

غذاهای لذیذی که هرگز تمام نمیشوند

همکاران سطح بالا

ورود سگهای کارمندان به محیط کار آزاد است

رفاه عمومی

کارمندانی که به تازگی پدر یا مادر شدهاند

مزایای پس از فوت کارمندان

در حین کار آینده را شکل میدهیم

سرویس رایگان به محل کار

مرخصی بیشتر

کاری که ارزشش رو داره

اطلاعاتی که ما جمع آوری میکنیم

با روشهای زیر اطلاعات را جمع آوری میکنی

اطلاعات دستگاه

اطلاعات گزارش

اطلاعات مکان

شماره های خاص برنامه

ذخیره سازی محلی

اطلاعاتی که ما به اشتراک میگذاریم

امنیت اطلاعات

پذیرش و همکاری با مراجع نظارتی

مدیران گوگل

امید کردستانی، معاون رییس فروش و توسعه تجاری

ده اصلی که به درستی آنها باور داریم

سیستم مدیریت

پاسخگویی و مسئولیت مدیریت

ارزیابی ریسک و مدیریت ریسک

حمیدرضا بازدید : 111 چهارشنبه 23 دی 1394 نظرات (0)

عنوان جزوه : جزوه مدیریت مالی1

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : حسابداری فرایند جمع آوری اطلاعات است که با ثبت و گزارشگری سروکار دارد ولی مدیریت مالی فرایند مدیریت و تصمیم گیری در مورد مسائل مالی است. اقتصاد در مورد کل صنعت و یا کشور دست به پیش بینی می زند ولی مدیریت مالی در سطح یک بنگاه فعالیت می نماید. این فایل بر اساس مطالبی است که در پیام نور تدریس شده.

فهرست :

فصل اول : کلیات

فصل دوم : ارزش زمانی پول

فصل سوم : قیمت اوراق بهادار

فصل چهارم : مخاطره و بازده

فصل پنجم : هزینه سرمایه

فصل ششم : بودجه بندی سرمایه ای


حمیدرضا بازدید : 736 چهارشنبه 23 دی 1394 نظرات (1)

عنوان مقاله : اصطلاحات تعارض قوانین در حقوق بین الملل خصوصی

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تعارض قوانین چیست؟ هرگاه وضعیتی حقوقی با قوانین دو یا چند کشور ارتباط پیدا کند و قوانین این کشورها نسبت به آن وضعیت به طور یکنواخت حکم ننماید ،به نحوی که نتیجه حاصل از اعمال قانون یکی از این کشورها، در خصوص وضعیت حقوقی مورد بحث با نتیجه حاصل از اعمال قانون کشوری دیگر در همان مورد متفاوت باشد « تعارض قوانین » به وجود آمده است . در رشته حقوق بین الملل، حقوق بین الملل خصوصی جایگاه ویژه ای دارد. در این مقاله سعی شده است تا تقریبا تمامی اصطلاحاتی که در سیستم حل تعارض و قوانین بین الملل خصوصی لازم است گردآوری شود.

فهرست :

تعارض قوانین

سیستم حل تعارض

قواعد حل تعارض

شرایط تحقق تعارض قوانین

صلاحیت قانون گذاری

تعارض دادگاهها

قانون مقر دادگاه

صلاحیت قضایی

قواعد مادی

دسته های ارتباط

توصیف اصلی

توصیف فرعی

توصیف به موجب قانون مقر دادگاه

توصیف به موجب قانون سبب

توصیف مقدماتی

توصیف نهایی

وجوه اشتراک میان تعارض قوانین وتعارض دادگاهها

وجوه افتراق میان تعارض قوانین و تعارض دادگاهها

تاثیر متقابل تعارض قوانین وتعارض دادگاهها

تعارض منفی

تفاوت تعارض منفی و مثبت

احاله

انواع احاله

تعارض صریح

تعارض مخفی

تعارض مفاهیم ارتباط

تعارض متحرک

تعارض در زمان

تاثیر بین المللی حق

قوانین برون مرزی

قوانین درون مرزی

قوانین شخصی یا قوانین مربوط به اشخاص

قوانین عینی یا ذاتی یا قوانین مربوط به اموال

احوال شخصیه

اهلیت

رابطه وضعیت و اهلیت

اشخاص بدون تابعیت (آپاترید)

تابعیت

قانون اقامتگاه

رابطه های مالی میان زن و شوهر

کاپیتولاسیون

فسخ نکاح

حق ارتفاق

قانون محل وقوع شیء

قانون محل تنظیم سند

شرایط تاثیر بین المللی حق

حمیدرضا بازدید : 605 چهارشنبه 23 دی 1394 نظرات (0)

عنوان جزوه : تحقیق در عملیات ۱‎

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تحقیق در عملیات یک رویکرد علمی که درصدد حل مسائل مدیریتی است و هدف آن کمک به مدیران جهت تصمیم گیری بهتر است. نگاه این علم مانند سایر علوم به مسائل مدیریتی یک نگاه سیستماتیک و منطقی است موضوع تحقیق در عملیات[OR] در طول جنگ جهانی دوم توسط دانشمندان انگلیسی توسعه و گسترش یافت. دلیل انجام چنین مطالعاتی محدودیت منابع و بودجه نظامی بود. پس از جنگ ، موفقیت گروههای نظامی توجه مدیران صنعتی را به خود جلب کرد. زیرا ورود تخصص شغلی در تشکیلات تجاری روز به روز حادتر می شد و این وضع منجر به مسائل تصمیم گیری پیچیده ای شده بود که نهایتا سازمانها را مجبور نمود تا درصدد استفاده از موثرترین روشهای OR برآیند. امروزه پیشرفت چشمگیر مبانی ریاضی فنون تحقیق در عملیات و توسعه تکنولوژی رایانه، دامنه کاربرد تحقیق در عملیات را به جایی کشانده که امروزه سازمانها درصدد تهیه سیستمهای هوشمند با استفاده از منطق فازی هستند

فهرست :

تاریخچه تحقیق در عملیات [OR]

ویژگی های تحقیق در عملیات

مدلها در تحقیق در عملیات

برنامه ریزی خطی ( مدلسازی)

محاسبه محدودیت نیروی انسانی

محاسبه محدودیت مواد اولیه

برنامه ریزی خطی روش هندسی

نقطه بهینه

حالتهای خاص نقطه بهینه

جواب بهینه چندگانه

فاقد ناحیه موجه

ناحیه جواب بیکران

جواب تبهگن

حمیدرضا بازدید : 84 چهارشنبه 23 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : رابطه ریاضی و الگوریتم احتمالی سوره حمد‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : دانش بشری هنوز به درجه ای نرسیده است تا تمامی زوایای پنهان این کتاب مقدس را کشف کند .و مطالعات نه چندان زیادی در این خصوص صورت گرفته است . پیشینه : کشف رابطه ریاضی در قرآن، موجب شد برخی از پژوهشگران مسلمان برای کشف اسرار و رموز بیشتری از قرآن به آمارگیری از تعداد حروف و واژه های قرآن بپردازند. برخی از شاگردان یا پیروان رشاد، چون عبدالله آریک با چاپ کتابی، تکمیل نمودند. با این حال برخی دیگر از اندیشمندان اسلامی نیز بودند که به طرح نظریات » عدد ۹۱ « نظریات او را در باب جدید ریاضی و مستقل از رشاد پرداختند. جدای از درستی یا نادرستی، نظریات ریاضی در حیطه قرآن قابل بررسی و تامل است. بخصوص آنکه در این میان، نظریات دیگری پدید آمدند که اگرچه از دیدگاه ریاضی به قرآن پرداخته اند اما کاملاً مستقل از نظریه رشاد و عدد ۹۱ وی بوده اند.

فهرست :

مقدمه

برخی از یافته ها

نگاهی به نظریه رشاد خلیفه

نقد نظریات رشاد

پژوهش صورت گرفته

مشخصات سوره

جدول تعداد کلمات هر آیه

فرضیات

منابع

حمیدرضا بازدید : 147 سه شنبه 22 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : جرم شناسی در آیات قرآن کریم‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در این کار می خواهیم به اساسی ترین پرسش های مطرح شده در جرم شناسی پاسخ دهیم ، منتها از دیدگاه قرآن کریم. یعنی با مشاهده و اندکی بررسی در آیات شریفه ی قرآن به این پاسخ برسیم که از منظر قرآن کریم ، اساساً: جرم چیست؟ علل ارتکاب جرم چیست؟ چه راه هایی برای پیش گیری از جرم وجود دارد؟ و نهایتاً اینکه در برابر جرم و پدیده ی مجرمانه چه باید کرد؟ یعنی می خواهیم بدانیم اولاً آیا اصلاً در قرآن کریم پاسخی برای این پرسش ها وجود دارد و ثانیاً اگر وجود دارد ، این پاسخ چیست. البته برای بررسی و پاسخ به این پرسش ها در ابتدا رویکرد جرم شناسی غرب را بررسی می کنیم تا ببنیم آیا در جوامع غربی نیز می توان مبنای دینی برای جرم شناسی پیدا کرد یا خیر ، و سپس به جرم شناسی اسلامی و قرآنی خواهیم پرداخت

فهرست :

چکیده

مقدمه

جرم شناسی غرب و نگاه دینی

جرم شناسی در اسلام و قرآن کریم

چیستی جرم

عوامل مؤثر در ارتکاب جرم

راه های پیش گیری از جرم

چگونگی برخورد با مجرمین

پذیرش توبه در قرآن کریم

شروط پذیرش توبه

نتیجه گیری

منابع

حمیدرضا بازدید : 77 سه شنبه 22 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : عوامل تاریخی گسترش بدحجابی در تاریخ معاصر ایران

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : گسترش اسلام تا سرزمین های جنوبی و مرکزی اروپا، از طریق شمال افریقا و آسیای صغیر، موجب هراس امپراتوران اروپایی و رهبران واتیکان شد. لذا تصمیم گرفتند مانع پیشرفت اسلام شوند که بسیار سریع و اعجاب انگیز مرزها را درمی نوردید و پیش می رفت. تحریک مغول به حمله به سرزمین های اسلامی به خصوص ایران، نیز جنگ های صلیبی که چند نسل طول کشید، تلاش هایی از قبیل تشدید اختلاف بین مذاهب اسلامی و توطئه های دیگر، در همین زمینه بوده است. جنگ های صلیبی به طور مقطعی به نفع مسلمانان بود، اما در دراز مدت، در نتیجه تماس اروپاییان با مسلمانان به رنسانس یا تجدید حیات علوم، ادبیات و هنر در غرب انجامید که انقلاب صنعتی و اختراعات و اکتشافات در زمینه های مختلف نتیجه آن بود. ممالک غربی از یک طرف برای تهیه مواد خام اولیه این صنایع و از طرف دیگر برای تأمین بازار مصرف تولید مازاد بر مصرف خود، به کشورهای افریقایی و آسیایی، از جمله ایران روی آوردند. پی آمد انقلاب صنعتی در همین جا متوقف نشد بلکه دین، اعتقاد، اخلاق و خانواده را نیز در برگرفت. «چون انقلاب صنعتی در حال گسترش، بیش از هر زمان به کارگران و مدیران تحصیل کرده نیاز داشت، طبقه جدید برای مدارس، کتاب خانه ها، و دانشگاه ها به مقیاسی که به سختی در گذشته خواب آن هم دیده می شد، پول خرج می کرد، هدف تربیت استعداد فنی و محصول فرعی این کار، گسترش بی سابقه دانش غیرمذهبی بود… . این تحولات در علوم و تمایلات مشابه در فلسفه، با شرایط اجتماعات شهری و افزایش ثروت ترکیب شدند تا معتقدات مذهبی را ضعیف کنند.

فهرست :

مقدمه

تأسیس و ترویج مدارس دخترانه

تاریخچه مدارس دخترانه در ایران

چگونه شکل گرفتن نخستین مدارس دخترانه

نقش انجمن ها و مجامع زنان

نشریات زنان

علل عقب ماندگی زنان

مقابله با آداب اسلامی

الگوی زنان ایرانی

حجاب مشکل اصلی زنان

هفدهم دی؛ روز به سر آمدن کاسه صبر استعمار

بعد از کشف حجاب

منبع

حمیدرضا بازدید : 218 سه شنبه 22 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : نظریه های اقتصاد سیاسی

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : این مقاله با هدف شناسایی اندیشه های اقتصاددانان و فیلسوفان سیاسی بر مبنای جمع بندی از منابع معتبر اقتصاد سیاسی تهیه شده است .اقتصاد سیاسی عبارتست از علم قوانین تولید و توزیع نعمات مادی در مراحل مختلف تکامل جامعه انسانی. به تدریج با رشد جامعه و مناسبات اجتماعی و اقتصادی اهمیت علم اقتصاد نیز بیشتر شد. یک روش مطالعه علمی در مورد پدیده های اجتماعی است. عبارت اقتصاد سیاسی در عمر دراز خود معانی گوناگون بی شماری داشته است در نگاه آدام اسمیت، اقتصاد سیاسی، علم مدیریت منابع کشور برای تولید ثروت است.از دید مارکس، اقتصاد سیاسی به این معناست که مالکیت ابزارهای تولید چگونه بر فرآیندهای تاریخی اثر می گذارد.در بخش بزرگی از سده بیست، واژه اقتصاد سیاسی معانی متناقضی داشته است.گاه به آن در حکم یک حوزه مطالعاتی ( رابطه درونی اقتصاد و سیاست) نگریسته می شده و بعضی وقتها آن را به مثابه یک رویکرد روش شناسانه در نظر می آورده اند.

فهرست :

بخش اول

چکیده

مقدمه

انقلاب اقتصادی (انقلاب صنعتی)

دنیای شگفت انگیز آدام اسمیت

دنیای تیره پارسون مالتوس و دیوید ریکاردو

انقلاب اقتصادی و آدام اسمیت

دنیای زیبای سوسیالیست آرمان گرا

دنیای انعطاف ناپذیر کارل مارکس

دنیای عصر ویکتوریایی و جهان اقتصاد زیرزمینی

دنیای وحشی تورستین و بلن

دنیای بیمار جان مینارد کینز

فرای انقلاب صنعتی

بخش دوم

اقتصاد دانان

لئونارد سیلک

پارل انتونی ساموئلسون

سوسیالیزم بدون اشک

میلتون فیریدمن

واسیلی نئونتیف

کینث ای بولدینگ

نقد و نتیجه گیری

منابع

حمیدرضا بازدید : 423 دوشنبه 21 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پروژه : ساختار سازمانی استانداری

قالب بندی : پاورپوینت , word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : استانداران در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاستهای عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و سایر دستگاههایی که به‌نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند. نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها و مؤسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود. نیروهای نظامی در چارچوب وظایفی که در ارتباط با امنیت مناطق دارند، تحت نظارت استانداران عمل خواهند کرد. استاندار بعنوان نماینده عالی دولت در برابر رئیس جمهور و هیأت وزیران مسئول بوده و بعنوان نماینده وزارت کشور مسئولیت اجرای وظایف و اختیارات آن وزارت در استان را عهده‌دار خواهد بود و در مقابل وزیر کشور پاسخگوست.

فهرست :

شرح وظایف استانداران و فرمانداران

هسته گزینش

حراست

منشور اخلاقی و سازمانی حراست

وظایف حراست به طور خلاصه

اهداف و وظایف دفتر امور خانواده و بانوان

اهداف و وظایف بازرسی وارزیابی عملکرد

اهداف و وظایف حوزه دفتر استاندار

اهداف و وظایف اداره روابط عمومی و امور بین الملل

اهداف و وظایف حوزه معاونت عمرانی استانداری

اهداف و وظایف دفتر فنی

اهداف و وظایف دفتر امور شهری

اهداف و وظایف دفتر امور روستایی

اهداف و وظایف دفتر بازسازی حوادث غیرمترقبه استان

معاونت انتظامی و امنیتی

اهداف و وظایف دفتر امور اجتماعی و شوراها

اهداف و وظایف دفتر انتظامی و امنیتی

دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی

اهداف و وظایف معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی

اهداف و وظایف دفتر منابع انسانی و تحول اداری

اهداف و وظایف اداره کل امور اداری و مالی

اهداف و وظایف دفتر آموزش و پژوهش

اهداف و وظایف دفتر فن آوری اطلاعات

اهداف و وظایف دفتر آمار و اطلاعات

اهداف و وظایف دفتر برنامه ریزی و بودجه

اهداف و وظایف دفتر هماهنگی امور اقتصادی

حمیدرضا بازدید : 105 یکشنبه 20 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : ارزیابی عملکرد

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : نـظام ارزیابی عملـکـرد، یـکی از مهمترین و پایـه ای تـریـن زیـر نـظام هـای منـابع انسانی محسوب می شود ، بدیهی است که ارزیابی عملکرد کارکنان فرایندی بسیار مهم و از حساس ترین مسائلی است که مسئولان سازمانها با آن روبه‌رو هستند. شناخت مسائل و مشکلات و بهینه سازی نظام ارزیابی عملکرد، دست کم از دو بعد دارای اهمیت است: اول اینکه سازمانها نیازمنـد آگـاهی از کـارایی کارکنان خویش اند تا بتوانند برای بهبود عملکرد و ارتقای بهره‌وری فردی و سازمانی، وضعیت منابع انسانی خود را بهبود بخشیده، بر کمیت و کیفیت تولیدات خود بیفزایند. دوم اینکه، آگاه شدن کارکنان از نتایج عملکرد خود برای آنها مطلوب بوده و عموماً احساس رشد خواهند کرد؛ به این صورت که به نقاط قوت و ضعف خود پی برده، برای افزایش توانمندی های خویش براساس واقعیات تلاش خواهند کرد.

فهرست :

چکیده

مقدمه

چرا نیازمند ارزیابی عملکرد هستیم؟

چگونه عملکرد افراد را مورد ارزیابی قرار دهیم؟

ارزیابی عملکرد توسط چه کسانی و در چه مکانی قابل اجرا می‌باشد؟

خصوصیات شخصیتی ارزیاب

نحوه مواجهه با سئوالات بی جوابی که درجلسه ارزیابی طرح می‌گردد

فرم ارزیابی اختصاصی عملکرد مدیران پایه

فرم ارزیابی عمومی عملکرد مدیران پایه

فرم ارزیابی اختصاصی عملکرد مدیران میانی و کارمندان

فرم ارزیابی عمومی عملکرد مدیران میانی

فرم ارزیابی عمومی عملکرد کارمندان

نکاتی که باید در حین تکمیل فرم ارزیابی مدنظر داشت

ارزیابی توسط زیردستان

کمیته ارزشیابی

محدودیت‌های ارزیابی عملکرد

کاربردهای ارزیابی عملکرد

مراحل اجرایی فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان

نمودار مراحل اجرایی فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان

روش‌های ارزیابی عملکرد کارکنان

مقاصد و اهداف اساسی ارزیابی عملکرد

حمیدرضا بازدید : 202 یکشنبه 20 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : سرمایه فکری‎

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : سرمایه فکری یک شرکت مجموع سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه رابطه ای آن است. داشتن کنترل بر این داراییها سازمان را قادر می سازد از یک طرف حاکمیت داخلی مؤثری داشته و از طرف دیگر، دارای روابط خارجی موفقی با مشتریان و تأمین کنندگان و سایرین باشد. بنابراین، ایجاب می کند که شرکت برای مدیریت، کنترل و گزارشگری سرمایه فکری اقداماتی انجام دهد. باید توجه داشت که ارزش محاسبه شده برای دارایی های نامشهود دقیق نیست و بیشتر روشهای اندازه گیری به دلیل اینکه بکارگیری آنها مشکل است و اطلاعات وشاخص های زیادی را لازم دارند و این شاخص ها به طور کامل تشریح نشده اند، پیاده سازی آنها در عمل با مشکلاتی روبرو خواهد بود.

فهرست :

سیر تاریخی سرمایه فکری

تعریف سرمایه فکری

سرمایه انسانی، ساختاری و مشتری

مزایای اندازه گیری سرمایه فکری

روشهای اندازه گیری سرمایه فکری

گیوی توبین

ترازنامه نامرئی

اندازه گیری مستقیم سرمایه فکری

ارزش بازار به دفتر

ارزش نامشهود محاسبه شده

حسابداری منابع انسانی

تعریف حسابداری منابع انسانی

روشهای اندازه گیری منابع انسانی

هزینه یابی منابع انسانی

ارزش جایگزینی

روش ضریب ارزش

روش بهای تمام شده تاریخی

نتیجه گیری

حمیدرضا بازدید : 87 یکشنبه 20 دی 1394 نظرات (0)

 

عنوان گزارش : کارآموزی حسابداری در بانک

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : علی کبیریبانک رفاه در خرداد ماه سال ۱۳۳۹ به ثبت رسید و در سال ۱۳۳۹ با پنج شعبه شروع به کار کرد از جمله شعبه مرکزی، شعبه راه‌آهن،‌ شعبه دخانیات، شعبه تبریز و شعبه قائم‌شهر. بعدها شعبه‌های دیگر نیز گسترش پیدا کردند و در حال حاضر تعداد آنها از مرز ۱۳۵۰ شعبه می‌گذرد. طرف حسابهای بانک رفاه در درجه اول سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد که این سازمان سرمایه‌ اولیه را در این بانک گذاشتند و قرار بستند که حقوق، وامهای بازنشستگان و کارکنان که بیمه تأمین اجتماعی می‌باشند از طرف این بانک پرداخت شود و سپس شرکتها و وزارت بهداشت و درمان و سازمان علوم پزشکی از سپرده‌گذاران اصلی و بعد نیز مشتریان عادی. بانک رفاه یکی از شش بانک تجاری کشور است که از ۴۰ سال قبل به ارائه خدمات بانکی اشتغال ورزیده و اینک با استفاده از فن‌آوریهای نوین به ارائه خدمات وسیع در همه زمینه‌های بانکی به عموم هم‌میهنان مبادرت می‌نماید. بانک رفاه با برخورداری از اعتماد و سپرده‌های مردم و توانایی‌های بالای خود، در اجرای سیاست کلان اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران بخصوص در بخش صادرات کالاهای غیرنفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهد. بانک رفاه با تدوین یک برنامه ۵ ساله عملیاتی در چارچوب برنامه سوم اقتصادی دولت علاوه بر رشد و توسعه سازمانی افزایش منابع و مصارف خود را با نرخ رشد قابل توجهی پیش‌بینی کرده است. این بانک دارای یک شرکت کارگزاری در بورس تهران بوده و یکی از بانکهای مهمی است که عضو هیأت مدیره بورس می‌باشد لذا با داشتن توانایی‌ها و امکانات لازم از طریق شرکت کارگزاری و هم از طریق شعب خود به ارائه خدمات داد و ستد سهام به مردم اقدام می‌نماید. بانک رفاه بدلیل ایفای به موقع تعهدات ارزی از نظر بانک‌های معتبر بین‌المللی یکی از خوشنام‌ترین بانکهای تجاری محسوب می‌گردد که با بیش از ۷۰ کارگزار منتخب از بانکهای تراز اول دنیا نیازهای مشتریان خود را در عملیات بانکی بین‌المللی را مرتفع می‌سازد.

فهرست :

تاریخچه بانکداری در ایران

تاریخچه بانک رفاه کارگران

معرفی بانک رفاه کارگران

بانک استقراضی ایران

چارت سازمانی

موقعیت و آدرس بانک

تسهیلات ارزی و صادراتی بانک رفاه

تسهیلات قبل از صدور کالا

مبلغ تسهیلات

مدت بازپرداخت تسهیلات

نرخ تسهیلات

وثایق

نحوه اعطای تسهیلات

اعمال نظارت بانک

ارائه مدارک مربوطه به صادرات انجام شده

بازپرداخت

تسهیلات بعد از صدور کالا

وثایق قابل قبول برای اعطای تسهیلات

نحوه اعطای تسهیلات

اعمال نظارت بانک

تسهیلات ارزی

سقف فردی تسهیلات

کارمزد تعهد

نرخ سود تسهیلات

عقد قرارداد وثایق

انواع خدمات ریالی و ارزی بانک رفاه

انواع سپرده‌های بانکی

قرض‌الحسنه پس‌انداز عادی

قرض‌الحسنه پس‌انداز ویژه

حساب قرض‌الحسنه جاری

حساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار

حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت

سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار قابل تقسیم

تسهیلات فروش اقساطی

تسهیلات اجاره به شرط تملیک

قرض‌الحسنه اعطایی

کارت اعتباری ارزی

صندوق اجاره‌ای هوشمند

چک‌بانکی بین بانکها

انواع واحدهای مربوط به حسابداری

حسابرسی صورت مالی

حسابرسی رعایت

حسابرسی عملیاتی

حسابرسان مستقل و سایر حسابرسان

دیوان محاسبات عمومی

وظایف سازمان حسابرسی

حسابداری دولتی

اصول کلی حسابداری دولتی

حسابداری بودجه

تهیه و تنظیم بودجه در بانک

مسئول بودجه بانک

حسابداری مالی

حسابداری مدیریت

حسابهای انتظامی

دارایی‌های ثابت

نقطه سر‌به‌سر

صورت مغایرات بانکی

تنخواه‌گردان

دارایی جاری



حمیدرضا بازدید : 65 شنبه 19 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پاورپوینت : اقتصاد اسلامی

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : از آن جا که سعادت و پیروزى معنوى یک جمعیّت بدون «اقتصاد غنى و سالم» ممکن نیست، اسلام به عنوان یک مذهب پیشرو و مترقّى این مسأله مهم را در متن برنامه هاى خود گنجانیده است. بنابراین در این فایل به بررسى فشرده بعضى از قوانین اقتصاد اسلامى مى پردازیم. مطالب این اثر برگرفته از کتاب اسلام در یک نگاه حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی می باشد

فهرست :

زکات

خمس

انفاق

وقف و اموال عمومى

مالکیّت در اسلام

مالکیّت شخصى و کار

احیا و حیازت

گردش ثروت

رباخوارى

قرض الحسنه

حمیدرضا بازدید : 256 شنبه 19 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پاورپوینت : حسابداری علمی با پارادایم های گوناگون

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تحقیقات حسابداری بر مجموعه ای از مفروضات مرتبط با علوم اجتماعی و جامعه مبتنی است. این تحقیقات شباهتهایی را بین علوم فیزیکی و اجتماعی و حسابداری مشخص کرده است تعریف علم ازدیدگاه Buzzell حسابداری : مجموعه دانستنیهای طبقه بندی شده وسیستماتیک که برپایه یک یاچندتئوری مرکزی وتعدادی اصول کلی بناشده است معمولا به صورت مقداری بیان می شود این دانستنیها،پیش بینی و در برخی شرایط ،کنترل رویدادهای آتی را امکان پذیرمی سازد در نتیجه و با توجه به مباحث و مطالب گفته شده حسابداری موضوعات متفاوتی دارد و شامل نظامی است که از طریق مشاهده ارتباطات وت عمیم های دستوری به مفاهیم ،اصول ،روشها و قوانین و تئوریهامنتج می شود و با توجه به پارادایم مختلف حسابداری و تحقیقات گسترده حسابداری راقطعا می توان یک علم تلقی کرد.

فهرست :

مقدمه

مفهوم پارادایم

پارادایم انسان شناختی – استقرا

پارادایم سود حقیقی-قیاس

پارادایم سودمندی در تصمیم گیری ها

پارادایم مدل تصمیم گیری کل بازار

پارادایم مدل تصمیم گیری شخص استفاده کننده

پارادایم ارزش اقتصادی اطلاعات

علم حسابداری

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد این وبسایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 206
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 1043
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 190
  • باردید دیروز : 796
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 3,404
  • بازدید ماه : 25,051
  • بازدید سال : 87,901
  • بازدید کلی : 278,609
  • کدهای اختصاصی