loading...
نت بلاگ | مرجع دانلود برترین مقالات و پروژه های دانشجویی و جزوات دانشگاهی
حمیدرضا بازدید : 215 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : دانش مدیریت پروژه PMBOK‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروزه بکار گیری مدیریت پروژه برای اجرای موفق پروژه از الزامات مدیران پروژه است. ازاین رو بکار گیری استانداردهای مرتبط مدیران پروژه را با الزامات مورد نیاز اشنا می نماید. دراین پروژه چکیده یکی از این اسنتانداردها که هم اکنون در ایران مورد پذیرش قرار گرفته است ارائه می شود.هدف این استاندارد (PMBOK ) شناسایی وتبیین زیر مجموعه دانش مدیریت پروژه می باشداین استاندارد به عنوان یک مرجع توسط موسسه مدیریت پروژه امریکا برای اجرای برنامه های پیشرفت وتوسعه حرفه ای ارائه شده است.این استاندارد فرایندهای مدیریت پروژه را با توجه به یکپارچگی وهماهنگی بین فرایندها وارتباطات دوسویه درون انها واهداف مورد نظر توصیف می نماید.فرایندها شامل: فرایندهای اغازین،برنامه ریزی ،اجرا نظارت وکنترل وخاتمه می باشد.حوزه دانش مدیریت پروژه در ۹ حوزه ودارای ۴۴ فرایند طبقه بندی شده است که شامل: مدیریت یکپارچگی پروژه ،مدیریت محدوده،مدیریت زمان ،مدیریت هزینه،مدیریت کیفیت،مدیریت منابع انسانی،مدیریت ارتباطات ،مدیریت ریسک ومدیریت تدارکات می باشد

فهرست :

چهارچوب مدیریت پروژه

مقدمه

چرخه حیات پروژه و سازمان

استاندارد برای مدیریت پروژه

فرایند های مدیریت پروژه

پروژه برای یک پروژه

حوزه های دانش مدیریت پروژه

مدیریت یکپارچگی پروژه

مدیریت محدوده پروژه

مدیریت زمان پروژه

مدیریت هزینه پروژه

مدیریت کیفیت پروژه

مدیریت منابع انسانی پروژه

مدیریت ارتباطات پروژه

مدیریت ریسک پروژه

مدیریت تدارکات پروژه

حمیدرضا بازدید : 97 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله :  استراتژی کارراهه شغلی

قالب بندی :  Word

قیمت :   رایگان

شرح مختصر :  امروزه مدیران، کارمندان، محققان و قانونگذاران عمومی به بهبود کیفیت زندگی کاری اهمیت زیادی می دهند. نیروی کار مرد و زن و افراد جوان و به خصوص آنهایی که تحصیلات عالی دارند به شغلهای غنی تر و یا شغلهایی که بتوانند در آن مؤثر باشند، توجه بیشتری می کنند. این افراد با استخدام در سازمان نیاز به پیشرفت و تکامل دارند و انتقال و ارتقاها را تجربه می کنند و همچنین نیاز دارند که مهارتهای جدیدی را کسب کنند. در این بین بهبود کاررآهه شغلی  وسیله ای است که از طریق آن یک سازمان می تواند بهره وری فعلی کارکنان خود را تداوم بخشیده یا افزایش دهد و در تمام این مدت آنان را برای دنیای در حال تغییر آماده سازد. در این مقاله سعی شده است که یک دستورالعمل ده مرحله ای برای تدوین استراتژی کاررآهه شغلی شخصی ارائه گردد.

فهرست :

چکیده

مقدمه

اهمیت کاررآهه شغلی

فرایند تدوین استراتژی کاررآهه شغلی شخصی

تجزیه و تحلیل محیط:‌ تهدیدات و فرصتها

تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف شخصی

تدوین استرات‍ی مسیر شغلی: گزینه های گوناگون

آزمون سازگاری و گزینه ها ی استراتژیک

تعیین مسیر شغلی کوتاه مدت و برنامه های عملی

تهیه برنامه های احتمالی

اجرای برنامه مسیر شغلی

نظارت بر پبشرفت

نتیجه گیری

پیشنهاد کاربردی

منابع

حمیدرضا بازدید : 106 جمعه 02 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بکارگیری روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC ) در تعیین قیمت تمام شده خدمات بخش رادیولوژی در بیمارستان بهبودی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : هزینه یابی و تجزیه و تحلیل هزینه ها ، ابزاری مدیریتی است که می تواند مدیران را در دستیابی به داده های بایسته برای تصمیم گیری های آگاهانه تر در رابطه با سرمایه گذاری برای اقدامات و زیر ساختارها یاری دهد . هدف این مطالعه محاسبه بهای تمام شده خدمات رادیولوژی بیمارستان بهبودی با استفاده از روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سال ۱۳۹۱ بوده است .

مواد و روش پژوهش : مطالعه حاضر از نوع مطالعات کاربردی است که به صورت مقطعی و گذشته نگر اجرا شده است . داده های مورد نیاز از طریق مصاحبه با مسئولین بیمارستان و واحدهای ذیربط ، مشاهده فعالیت های بخش رادیولوژی و بررسی مدارک و دفاتر موجود در بخش و واحدهای اداری و پشتیبانی جمع آوری گردید . سپس ، قیمت تمام شده بخش رادیولوژی با استفاده از رویکرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت و با به کارگیری نرم افزار Excell محاسبه شد .

یافته ها : بررسی های انجام شده نشان می دهد که کل هزینه ها و درآمد اختصاصی بخش ، به ترتیب ، مبلغ ۳۰۴۸۱۳۷۰۸۴۰ ریال و ۲۹۳۵۳۹۸۲۲۱۹ ریال است هزینه واحد خدمت بخش رادیولوژی نیز ۱۴۶۹۹۷۳٫۵۱ ریال محاسبه شده است .

نتیجه گیری : بر اساس یافته های پژوهش می توان از طریق بهبود عملکرد ، به خصوص اصلاح اقدامات مدیریت منابع انسانی و نیز استانداردسازی مصرف به منظور کاهش هزینه های مصرفی ، قیمت تمام شده خدمات را کاهش داد .

فهرست :

سوابق پژوهش

پژوهش های داخل کشور

پژوهش های خارج کشور

قلمرو پژوهش

قلمرو موضوعی

قلمرو مکانی

سوال پژوهش

مواد و روش پژوهش

یافته ها

نتیجه گیری

پیشنهادها

منابع

حمیدرضا بازدید : 89 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : نقش هیات مدیره در مدیریت ریسک در عرصه سازمان

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : به دنبال بحران اعتباری سال ۲۰۰۷ در سال ۲۰۰۸ و در نتیجه این بحران مالی در سطح بین‌الملل منجر به شنیدن صدای خرد شدن چرخ‌های اقتصادی کشورها و خانوارها بصورت کامل در زیر بار فشار اقتصادی حاکم بر اقتصاد سراسر جهان گردید که به تبع آن همزمان با ایجاد بحران و تبعات ناشی از آن مباحث متعدد و بصورتی گسترده در محافل عمومی و جوامع حرفه‌ای در بخش اقتصاد، درخصوص حوزه حاکمیت شرکت‌های بزرگ با موضوعیت مدیریت ریسک مطرح گردید. بطوریکه فدراسیون بین‌المللی حسابداری (IFAC) در این ارتباط به موضوع بحران مالی با این عبارت اشاره می‌نماید که “بحران مالی که در سال‌های اخیر دنده‌های اقتصاد را در زیر چرخ‌های خود خرد نموده است لذا از این رخداد می‌بایست درس‌هایی را آموخت که اهم آن عبارتند از”:

الف) آنچه به عنوان یک موضوع مهم و برجسته ناشی از کالبدشکافی بحران مطرح می‌باشد این است که در برخی از سازمان‌ها به ویژه مؤسسات مالی شیوه‌ها و ساختارهای کنترل داخلی و مدیریت ریسک در آن‌ها بصورت ناقص اجرا شده و یا عملاً شیوه‌های کنترلی بکار گرفته شده در آن‌ها بی‌اثر بوده است.

ب) عامل مهم دوم در بحران مذکور که دامنه گسترده‌تری داشته است به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد بحران مربوط به تمرکز بیش از حد سازمان‌ها به اعمال کنترل‌ نسبت به گزارشات مالی خود در دوره‌های قبل از بحران بوده است.

در این گزارش بیشتر بر این موضوع استدلال شده است که به عنوان یک نتیجه غالب این موضوع است که فرآیندهای نظارتی زمان رسیدگی و حوزه مورد رسیدگی برای شناسایی ریسک‌های تحقق یافته صرف نگردیده است و غالب خطرات تحقق یافته در این فرآیند در مواردی به غیر از موارد مرتبط با ریسک‌های گزارشگری مالی بوده است یعنی اینکه ریسک‌های تحقق یافته ناشی از عملیات اجرایی در شرایط خاص بوده است. بنابراین این موضوعی تعجب‌آور نیست که در بسیاری از گزارشات منتشره که در ارتباط با بررسی حوادث سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ (بحران مالی) صورت پذیرفته است این نتیجه غالب حاصل شده است که این رخدادها ناشی از تشخیص اشتباه، قضاوت غلط و یا سوء مدیریت در ارزیابی و مدیریت ریسک در سطح سازمان‌ها و جامعه اقتصادی بوده است که در ساختار حاکمیت شرکت‌های بزرگ وجود داشته است و این موضوع به عنوان عامل اصلی و مرکزی این بحران در جامعه اقتصادی مطرح می‌باشد که عملاً به عنوان رویدادی مطرح است که لرزه‌ای بزرگ بر اقتصاد شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی وارد نمود و پس‌لرزه‌های آن تا به حال که ۵ سال از زمان آغاز بحران می‌گذرد همچنان ادامه دارد.

فهرست :

معرفی

توانمندی‌ها

در مرحله ریسک نمودن

چگونه هیأت مدیره می‌تواند نقش کلیدی در مدیریت ریسک در بخش عمومی را بازی کند؟

نقش هیأت مدیره درخصوص مدیریت ریسک در سطح سازمان چیست؟

نقش هیأت مدیره در مدیریت ریسک در عمل

ایجاد ریسک‌پذیری

چارچوب‌های تضمین

چارچوب تضمین

نتیجه‌گیری

پی‌نوشت

حمیدرضا بازدید : 148 چهارشنبه 30 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تجارت الکترونیک از زمان ظهور تاکنون پیوسته با پیشرفت فناوری های نوین سخت افزاری و نرم افزاری دچار تحولات بسیاری شده است و نسخه های جدیدتری از آن مانند: تجارت همراه، تجارت شبکهای به وجود آمده اند. مهمترین اتفاقی که بعد از توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده، موضوعی تحت عنوان تجارت در شبکه های اجتماعی است که به اختصار تجارت اجتماعی گفته میشود. تجارت اجتماعی هم از دید کسب و کار هم از دید مشتریان مزایای بسیاری دارد. تجارت اجتماعی دارای ساختاری بر اساس شبکه های اجتماعی است که هر مرکز کسب و کار و یا هر مشتری یک گره از شبکه میباشد. خصیصه های ساختاری و رابطه ای شبکه بر تعاملات مابین مشتریان تأثیر میگذارد، سطح مشارکت رو افزایش میدهد و در نهایت منجر به تقویت علاقه ی مصرف کالا میشود. در بازار امروز، رسانه های اجتماعی حرکت سریع تری را برای خدمت به کمپانی ها آغاز کرده اند . دراین مقاله در تلاشیم به این هدف اصلی رهنمون شویم که چطور و چرا سازمانها برای رونق کسب و کارشان بر رسانه های مختلف اجتماعی توجه ویژه ای دارند و اصولاً بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی در رونق کسب و کار چگونه تاثیری بر جا می گذارد . در پایان به این نتیجه رهنمون می شویم که رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند هستند تا سازمانها را به مخاطبان هدف برسانند. در واقع این گونه رسانه ها به عنوان ابزاری برای جستجوی بازار بوده و شرکتها را قادر میسازند که مشتریهای مورد نظرشان را از طریق کاربران خود، مطابق با درخواست کالاهای جدید از طریق سیستم آمارگیری که در فرومهای اقتصادی جهان اثبات شده است، انتخاب کنند.

فهرست :

چکیده

مقدمه

تعریف شبکه اجتماعی

پیشینه شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی برای اهداف تجاری

رسانه های اجتماعی ابزاری برای بازاریابی

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

معایب بازاریابی در شبکه های اجتماعی

مقایسه تجارت در شبکه های اجتماعی (خرده فروش های آنلاین) با تجارت الکترونیک

چشم انداز رسانه های اجتماعی

نتیجه گیری

منابع

حمیدرضا بازدید : 257 سه شنبه 29 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : اخلاق فناوری اطلاعات

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : رشد اینترنت توانایی ضبظ و ذخیره شمار زیادی از داده های شخصی افراد را با اتکا به سیستم های اطلاعاتی پیشرفته بر تمام جوانب زندگی مردم فراهم ساخته است و روز به روز بهره برداری غیر اخلاقی از داده های شخصی و نفوذ به حریم خصوصی در فناوری اطلاعات در حال افزایش می باشد.، این عامل تحت عنوان دزدی اطلاعات و هویت افراد می باشد که اخلاق فناور اطلاعات را با چالش جدی مواجه کرده است. نتیجه گیری: بیش از ۹۲ درصد کاربران در عرض آسیب های اخلاقی و ناهنجاری های فناوری اطلاعات هستندو هویت مجازی به امری رایج مبدل گشته است که مسبب ناهنجاری های اجتماعی فراوان شده است.

در حوزه فناوری و به خصوص فناوری های نوین مثل فناوری اطلاعات نیز میتوان اخلاق و فناوری را دو بال تکامل محسوب نمود. اگر فناوری اطلاعات را بدون اخلاق داشته باشیم، تکامل برای بشر اتفاق نمی افتد، برای اینکه این دو عامل به صورت دو بال مسبب تکامل بشر شوند نیازمند به اگاهی از اثرات متقابل اخلاق و فناوری اطلاعات و شناخت صحیح و کامل از هر دو حوزه می باشیم. مکانی را در نظر آورید که عابران هیچ ردپایی از خود برجای نمی گذارند، در آن جا می توان چیزی را بارها و بارها دزدید درحالی که آن چیز هنوز در دست صاحب اصلیش است، در آنجا تجارتی صورت می گیرد که تاکنون نامی از آن نشنیده اید و دراین تجارت آنچه مبادله می شود اطلاعات تاریخی محرمانه یا خصوصی شماست، در آن جا بچه ها با این که درخانه نیستند ولی احساس می کنند که نزد والدین خویش اند. در آن جا تمام امور فیزیکی همه عینیت خویش را از دست داده و تبدیل به اموری الکترونیکی و ذهنی شده اند و خلاصه جایی که همه کس به همان اندازه مجازی است

فهرست :

چکیده

سرآغاز

رابطه اخلاق با فناوری اطلاعات

آلودگی اطلاعات

انفجار و آلودگی اطلاعات در فضای مجازی

وارونه سازی

نرم افزارها از لحاظ قوانین حق نشر

حمیدرضا بازدید : 99 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بررسی مدل سایمون آنهولت و برند سازی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : اغلب مردم و حتی شرکت های تجاری فکر می کنند که پدیده برندینگ ، یک پدیده جدید و مدرن است ، در اواخر سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ عنوان برندینگ نه تنها برای کمپانی ها و محصولات آنها به گسترش یافت بلکه این پدیده به شهرداری ها ، دانشگاه ها ، سازمان های غیرانتقاعی و حتی افراد نیز کشیده شد ، و در آن زمان برندینگ آغاز پیشرفت خود را شروع کرد ولی پدیده برندینگ به بسیار قبل تر بر می گردد . هر چیزی نیاز به یک نام و یا یک نام تجاری دارد ، با این نام می توان از صداقت ، ارائه خدمات درست ، ارائه تضمین کیفیت و دیگر موارد اطمینان حاصل کرد . برندینگ ، بخشی از بازاریابی است ، اصطلاحا یک استراتژی یا یک تکنیک نام دارد که عنوان یک تجارت را مشخص می کند ، در اصل محبوبیت یک نام تجاری است . برای هر شرکت حقوقی و یا هر نوع شرکتی دیگر که خدماتی را ارائه می دهد ، عنوان تجاری بسیار مهم است ، برای کسب محبوبیت این عنوان باید عناصری را رعایت نماید :

ارائه ی پیغام متمرکز و متحد الشکل برای شرکت تجاری خود در امر جذب مشتریان جدید

استخدام فارغ التحصیلات با استعداد برای ساخت شهرتی بهتر

جذب مخاطبان وفادار به شرکت و ارائه دخامت خوب به آنها

برندینگ ( برند سازی ) یکی از مهمترین جنبه های هر نوع تجارتی از نوع بزرگ یا کوچک و یا خرده فروشی می باشد. استراتژی های موثر برندینگ ، رقابت شما را در بین رقبای خود افزایش می دهد . عنوان تجاری ( برند ) نشان دهنده این است که ، مشتریان چه انتظاراتی از نوع خدمات و محصولات ما دارند ، همچنین یک برند ما را از رقبای خود متمایز می کند . آیا محصولات تجاری خود را با کیفیت و هزینه کم ارائه می دهید؟ آیا با مشتریان خود تعامل دارید؟ یا هدف شما ، ایجاد رضایت کاربران می باشد؟ همه ی این آیا ها ، در برندینگ به شدت تاثیر گذار هستند ، تنها ویژگی در برندینگ دقیقا همین مسئله می باشد ، که کاری کنید مخاطبان همواره شما را به یاد داشته باشند.

فهرست :

برندینگ و اصول آن

سایمون آنهولد

نظریه برند ملی

گردشگری

سرمایه گذاری

بازاریابی میراث جهانی ، چالش ها و فرصت ها تاج محل هندوستان

بازاریابی مکان های دیدنی میراث جهانی

گردشگری در آگرا و تاج محل

شگفتی های هندوستان

بازاریابی تاج محل ، مسائل آتی و چالش ها

حمیدرضا بازدید : 106 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (1)

عنوان مقاله : مدیریت جهادی در آموزش و پرورش

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : پدیده جهانی شدن از بحث برانگیزترین مسایل روز جهان به شمار می رود. پدیده‌ای که در تصمیم گیری ها و فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انسان ها نقش تعیین کننده ای داشته و مرزهای جغرافیایی را به حداقل ممکن کاهش می دهد، منافع مردم و کشورها را بیش از پیش به هم تنیده کرده و علاوه بر کالا وخدمات، افکار و دانش بشری را نیز آسانتر و بی حد و مرزتر از گذشته مبادله می کند.چالش های جهانی آموزش و پرورش در قرن بیست ویکم را می توان ناشی از دیدگاه های نو به کارکردهای آموزشی و پرورشی دانست. این دیدگاهها قطعاً رویکردهای متفاوتی را به مشکلات آموزش و پرورش ایران و توانمندی های آن اضافه و موضوعات گوناگونی را مطرح می سازند.در جوامع امروز آموزش بی تردید نقش اصلی را در توسعه اقتصادی ، اجتماعی ، و فرهنگی ایفا می کند و عیار توسعه در هر کشور ی را با میزان سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان آن کشور می سنجند . زیرا سرمایه اصلی کشور ، همانا نیروی انسانی با فرهنگ و کار آمد از طریق آموزش تامین می گردد . در حال حاضر در ایران ۱۵ میلیون دانش آموز حساس ترین سالهای زندگی خود را در مدرسه می گذرانند . لذا توجه به این قشر جامعه ، اهمیت دادن به آینده است . امروز وظیفه آموزش و پرورش دیگر تنها انتقال میراث فرهنگی گذشته به نسل حاضر نیست . زیرا اگر چه این هدف اهمیتی در خور توجه دارد ، اما مهمتر از آن هدف آموزش و پرورش بایستی آماده کردن جوان برای زندگی در جامعه ای باشد که در انتظار اوست و چند و چون آن جامعه بایستی به دست و اندیشه او تعیین گردد . مطالعه فضای فکری حاکم بر آموزش و پرورش فعلی ایران باید بر ما آشکار کند آیا آموزش و پرورش کنونی قادر به انجام این مهم یعنی پرورش مدام جوان در جهت از قوه به فعل در آوردن توانائیهای آنها هست یا نه ؟ لذا بدلیل حساسیت موضوع مورد بحث پژوهش حاضر به روش کتابخانه ای و با استفاده از آرا و نظریات دانشمندان در زمینه” مدیریت جهادی” در آموزش و پرورش و تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی با توجه به منابع و موانع پیش روی آن با تکیه به نتایج تحقیقات به دست آمده در مورد نحوه تأثیرگذاری «جهانی شدن» بر آموزش و پرورش ایران و عمده‌‌ ترین چالش‌های احتمالی که نظام آموزش و پرورش ما در آینده با آن روبه رو است، با اتخاد راهبردهای آموزشی مطلوب و مؤثر که در این مقاله به آن اشاره می شود، امیدواریم با اراه استراتژی ها و راهکارهای مناسب بر چالش‌های پیش رو فایق آییم

فهرست :

مقدمه

چالش های جهانی

منابع و موانع برون زا

فلسفه مسلط اجتماعى

سطح تولید و سرمایه گذارى

محیط آموزش و پرورش اجتماع

عوامل فرهنگی، سیاسی، اقتصادى بینالمللى

منابع و موانع مختلط درون زا و برون زا

توزیع آموزش و پرورش

منابع انسانى آموزش و پرورش

چالش های آموزش و پرورش ایران

آموزش زیست محیطی

تک فرهنگی و از بین رفتن فرهنگ های بومی

پدیده بی سوادی مدرن

پدیده آموزشهای ناهمسان

عدم همراهی ذهنیات با عینیات

مدیریت جهادی

مدیریت جهادی و تحقق اقتصاد مقاومتی

موانع مدیریت جهادی

مدیریت آموزشی

پیدایی و تحول نظامهای نوین آموزش و پرورش

نتیجه گیری

راهکارها

منابع و مآخذ

حمیدرضا بازدید : 114 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : پیاده سازی مدل هیبریدی 

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروزه سرمایه انسانی را می توان دارایی اصلی هر سازمان بر شمرد. شرکت ها برای اطمینان از رشد و بقا نیازمند سرمایه گذاری برای این دارایی ها هستند. لذا تعیین استراتژی های موثر منابع انسانی در این راستا لازم خواهد بود. استراتژی های کسب و کار ممکن است تحت تاثیر عوامل منابع انسانی قرار بگیرند. استراتژی های منابع انسانی با عملی کردن استراتژی های کسب و کار موثر هستند. بدین منظور برای بررسی راه های ادغام و یکپارچگی استراتژی منابع انسانی و کسب و کار، رسیدن به اهداف سازمانی و رشد و تعالی منابع انسانی ضروری می باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، در این تحقیق ابتدا از طریق مطالعات کتابخانه ای، بررسی چک لیست ها و نظر کارشناسان، مهمترین شاخص های مهم در انتخاب استراتژی های منابع انسانی و کسب و کار شناسایی گردیده، سپس از طریق پرسش نامه، شاخص های کلیدی اتخاذ شده با استفاده از روش دلفی در چند مرحله و با همگرایی قابل قبول طبقه بندی گردیده و در نهایت از ترکیب آنالیز SWOT که به عنوان یک ابزار قدرتمند جهت شناسایی در محیط سازمان است و آنالیز TOPSIS فازی که جهت سنجش و رتبه بندی بین استراتژی های موجود در سازمان است، استفاده می کنیم. مدل ارائه شده به دلیل ترکیب روش های مختلف از کارایی بالایی برخوردار است.

فهرست :

چکیده

مقدمه

اهمیت و نقش استراتژی منابع انسانی در سازمان ها

اهمیت و نقش استراتژی کسب وکار در سازمان ها

ایجاد ارتباط بین استراتژیهای منابع انسانی و کسب و کار

پیشینه تحقیق

روش شناسی تحقیق

(EFE) ماتریس ارزیابی عوامل خارجی

(IFE) ماتریس ارزیابی عوامل داخلی

SPACE) ماتریس ارزیابی موقعیت استراتژیک

SWOT)) ماتریس سوات

TOPSIS روش فازی

روش گردآوری داده ها

تحلیل داده های پژوهش

بحث و نتیجه گیری

منابع

ضمایم

حمیدرضا بازدید : 233 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : نیاز ذینفعان، توجه به مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌ها و حسابداری اجتماعی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : حسابداری مسئولیت‌های اجتماعی (یا به عنوان دیگر حسابداری و حسابرسی مسئولیت اجتماعی) عبارتست از حسابداری اجتماعی و زیست محیطی، ارائه گزارش نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها می‌باشد. به تعبیری دیگر گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت شامل یک گزارش با ابعاد مالی و غیرمالی موضوعات حسابداری می‌باشد که در آن گزارشی از فرآیند انتقال اثرات اجتماعی و زیست محیطی ناشی از مجموعه اقدامات اقتصادی سازمان را به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌دهد. این گزارش ممکن است برای گروهی از آحاد جامعه و یا کل جامعه‌ای است که سازمان‌های بزرگ در آن حوزه در تعامل با آنها فعالیت می‌نمایند. حسابداری مسئولیت اجتماعی موضوعی است که معمولاً در زمینه کسب و کار و یا ارائه و جمع‌بندی اطلاعات نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) می‌باشد. اگرچه صرفاً انتظار می‌رفته است که همه این ابعاد و موضوعات در گروهی خاص از سازمان‌ها از جمله سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های خیریه و سازمان‌های دولتی به صورتی بسیار مؤثرتر و یا به تعبیری دیگر به عنوان رسالت ویژه این سازمان‌ها مطرح و برای آنها مهم‌تر باشد به گونه‌ای که آنها ممکن است در حسابداری مسئولیت اجتماعی در قیاس با سایر شرکت‌ها از مسئولیت بیشتری برخوردار باشند.

به تعبیری دیگر حسابداری مسئولیت اجتماعی دارای این تصور از شرکت‌های بزرگ است که آنها می‌بایست دارای مسئولیت‌پذیری و تعهد و مسئول در قبال جامعه متناسب با فعالیت‌های خود باشند به تعبیر D. Crowther حسابداری اجتماعی در این مفهوم به عنوان رویکردی به گزارش فعالیت‌های یک شرکت که براساس نیاز به اقدام شناسایی رفتار اجتماعی مرتبط به خود را نموده و تعیین می‌نماید کسانی را که عملکرد اجتماعی و توسعه اقدامات شرکت برای آنها مؤثر است و اینکه آیا عملکرد شرکت و اقدامات اجتماعی شرکت در قبال جامعه مطابق با روش‌های گزارشدهی مربوط مناسب می‌باشد.

ابعاد حسابداری اجتماعی اغلب به عنوان یک اصطلاح جمعی برای توصیف یک حوزه و میدان گسترده‌ای از پژوهش‌ها یا حوزه و عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از واژه‌های ظریف‌تر در این خصوص برای ابراز علاقه نسبت به یک گروه خاص می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که این موضوع معمولی نیست که سازمان نسبت به یک گروه و یا جامعه خاص توجه خاصی داشته باشد بلکه سازمان در قبال آحاد جامعه دارای مسئولیت می‌باشد اگرچه درخصوص حسابداری زیست محیطی می‌توان گفت که ممکن است به طور خاص این بخش از حسابداری گروه خاصی از جامعه را در بر گیرد. به عنوان مثال اقدام به تحقیق و بررسی عمل واقعی سازمان از منظر حسابداری برای محاسبه و ارائه تأثیرگذاری سازمان بر محیط زیست طبیعی اشاره نمود که این موضوع را در جامعه حرفه‌ای تحت عنوان حسابداری توسعه پایدار می‌نامند که اغلب برای بیان اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل کمی از پایداری اجتماعی و اقتصادی استفاده می‌باشد.

فهرست :

هدف حسابداری مسئولیت اجتماعی

پاسخگویی در مقابل اقتدار برخوردار

کنترل مدیریت

محدوده و دامنه پاسخگویی رسمی

گزارش شخصی و ممیزی شخص ثالث

حوزه‌های گزارشگری

ناظران

حسابداری زیست محیطی

برنامه‌های کاربردی

شیوه و نحوه گزارشگری

تاریخچه گزارشگری حسابداری مسئولیت‌های اجتماعی

مـنـابـع

حمیدرضا بازدید : 117 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : بررسی رابطه تعهد کاری کارمندان و سیاست های سازمانی‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروزه توجه سازمانها در بکارگیری حداکثری تواناییهای کارکنانشان افزایش یافته است. اما باید توجه داشت که کارکنان لزوما تمامی توان خود را در دستیابی سازمان به اهدافش به کار نمی گیرند. یکی از مهمترین دلایل این موضوع فقدان یا کمبود تعهد سازمانی کارکنان است. چنانچه کارمندی به سازمان خود متعهد نباشد، برای او موفقیت و یا عدم موفقیت سازمان تفاوت چندانی ندارد.از این رهیافت سازمان دچار هزینه های هنگفتی خواهد شد.زیرا بیشترین هزینه سازمانها مربوط به هزینه های کارکنان است و چنانچه این هزینه ها بازده مورد نیاز را نداشته باشند، شکست یک سازمان حتمی خواهد بود. در دهه ۱۹۷۰ تلاش هایی برای توضیح سر موفقیت کسب و کار ژاپنی توسط نویسندگانی چون اوچی (۱۹۸۱) و پاسکال و آتوس (۱۹۸۱) صورت پذیرفت که در نهایت به این تئوری منجر شد که بهترین راه برای انگیزش مدیریت این است که تعهد کامل آنان نسبت به سازمان و سیاست های آن از طریق رهبری و انجذاب به چنگ آید.این فرآیند را می توان رویکرد((قلوب و اذهان))به انگیزش نامید و این رویکرد در میان چیزهای دیگر ابزارهایی چون محافل کیفیت را مشهور نمود. این عصا به پیترز و واترمن (۱۹۸۲)و مقلدان آنان در دهه۱۹۸۰به ارث رسید.این رویکرد به سرآمدی توسط اساتید پیترز وآستین (۱۹۸۵)به جمع بندی رسید.وقتی آنان دوباره قدری ایده آلیستی نوشتند :((به کارکنان سازمان اعتماد داشته باشید و با آنان همچون افراد بالغ برخورد نمایید))با رهبری عاشقانه و تخیلی آنان را به هیجان آورید وسواس برای کیفیت را پرورش و اثبات نمایید ودرآنان این احساس را به وجود آورید که کارکنان خود مالک کسب وکارند آنگاه نیروهای کار شما با تعهد کامل پاسخ خواهند داد.

فهرست :

مقدمه

بیان مسئله تحقیق

ضرورت انجام پژوهش

هدف از انجام پژوهش

سوال ها و فرضیه های پژوهش

تعریف مفاهیم و متغیرهای پژوهش

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه

سیاست های سازمانی

تعهد سازمانی

انواع تعهد سازمانی

دیدگاه هایی در مورد کانون های تعهد سازمانی

تعهد سازمانی دیدگاهی یک بعدی یا چند بعدی

الگوهای چند بعدی تعهد

عوامل موثر در تعهد سازمانی کارمندان

نتایج و پیامدهای تعهد سازمانی

عوامل موثر بر تعهد به سیاست ها ( تعهد سیاسی )

تاثیرات ناشی از تعهد به سیاست ها روی رفتار شهروندی سازمانی

نقش تعهد سازمانی در تمایل به قصد ماندن در سازمان

پیشینه نظری پژوهش

پیشینه میدانی پژوهش

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

مقدمه

روش تحقیق

جامعه آماری

تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری

روش جمع آوری اطلاعات

ابزار گردآوری اطلاعات

روایی و پایایی ابزار جمع آوری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل داده ها

مدل معادلات ساختاری

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته ها

مقدمه

آمار توصیفی

تجزیه و تحلیل داده ها

معادله ساختاری( – )

نتیجه معادلات ساختاری

بررسی اثرات متغیرها بر یکدیگر

آزمون های نیکویی برازش

آزمون فرضیه ها

خلاصه نتایج مدل ساختاری

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

مقدمه

نتایج به دست آمده از فرضیات تحقیق

نتیجه گیری کلی

پیشنهادات

محدودیت های تحقیق

پیشنهادات برای محققین آینده

ضمیمه :

لیزرل

تحلیل عامل اکتشافی و تاییدی

مدل ساختاری

روش کلی در معادلات ساختاری

توسعه مدل های علی و همگرایی روش های اقتصاد سنجی,روان سنجی

موارد کاربرد (LISREL)

پرسشنامه سنجش میزان تعهد کارمندان نسبت به سازمان

فهرست منابع :

منابع فارسی

منابع لاتین

حمیدرضا بازدید : 217 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بررسی جایگاه مدیریت ازدیدگاه اسلام

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : هدف از نگارش مقاله حاضر بررسی جایگاه مدیریت از دیدگاه اسلام است. ارزش علم مدیریت با هدف و جهتی که در آن بکار گرفته می شودتعیین میگردد با توجه به اینکه مدیریت اسلامی بر اساس معنویات و فرهنگ بنا شده است و هدف آن آخرت گرائی است یعنی قرار دادن امکانات دنیوی در جهت آخرت، افراد جامعه می توانند به قرب الهی دست یابند و تاثیر آن بر تمام امور اجتماعی در کوتاه زمان مشهود خواهد بود. این‌ مقاله‌ که ابزار جمع آوری اطلاعات آن به روش کتابخانه ای است به روش توصیفی – تحلیلی به بررسی‌ مدیریت از نظر اسلام می پردازد وسعی شده‌ است‌ ابتدا مفهوم‌ مدیریت از نظر اسلام ارائه‌ شده و سپس‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ می‌شود و در پایان‌ پیشنهاد‌هایی ارائه‌ می‌گردد.

کلمات مدیر ، مدیریت و اداره در اصل از ماده دور گرفته شده که مصدر آن دوران یعنی گردیدن است. بدین ترتیب مدیر به معنای گرداننده می باشد. همه مکتبها اعم از مکتبهای مدیریت ( مکتب کلاسیک ، مکتب روابط انسانی ، مکتب سیستم های اجتماعی) یا مکتبهای فلسفی و اجتماعی اذعان دارند که بشر برای ادامه حیات اجتماعی خود و رشد تعالی زندگی نیازمند رهبران و مدیراندش است.اختلافاتی که در مکتب های مختلف در این مورد وجود دارد مربوط به نیاز خصوصیات رهبران و نحوه گزینش آنها می باشد. (تقوی دامغانی ،۱۳۸۰). در اسلام مدیریت و رهبری به عنوان یک اصل ضروری و اجتناب ناپذیر برای ادامه حیات انسان بحساب آمده است. قرآن و احادیث و روایات اسلامی ، رهبری را در دو جهت الهی و شیطانی مورد بحث قرار داده اند و سرنوشت انسان را با میزان اطاعت از رهبرانی که آن ها را بسوی حق و حقیقت دعوت کرده اند و یا آنان را به سوی دوزخ و شقاوت می خوانند وابسته می دانند.از آنجا که انسان موجودی الهی و اجتماعی است‏ برای اداره امور جامعه نیازمند افرادی است که دارای علم‏ و هنر مدیریت و برنامه‏ریزی،رهبری و نظارت بر فعالیت‏های مختلف برای شکوفا شدن استعدادهای او در جهت رشد و کمال باشد.این علم و هنر در متعالی‏ترین‏ شکلش در سیره نبی مکرم اسلام (ص)و ائمه هدی(ع) متجلی شده و مدیریتی الهی و مبنای شناخت‏ حقیقت وجود انسان است که با حکومت بر دل‏ها تحقق‏ می‏یابد. «به تحقیق ما انسان را در مقام احسن تقویم،نیکوترین صورت‏ در مراتب وجود آفریدیم،پس به کیفر کفر و گناهانش به‏ اسفل سافلین برگرداندیم مگر آنان که به خداوند ایمان آورده و نیکوکار شوند که به آنها پاداش دائمی،بهشت ابد را اعطا کنیم».

فهرست :

مقدمه

مفاهیم و تعاریف مدیریت

تعریف مدیریت از نظر روانشناسی

ضرورت مدیریت

اصول و ارکان مدیریت

صفات مدیران لایق ازنظر اسلام

اخلاق مدیران در اسلام

ایمان به ارزش کار در مدیریت

نتیجه گیری وپیشنهادات

حمیدرضا بازدید : 129 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : مسئله زمانبندی پروژه با در نظر گرفتن محدودیت منابع تک هدفه با الگوریتم مبتنی بر ممتیک ترکیبی قورباغه

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : الگوریتم جهش ترکیبی قورباغه (SFLA) یک الگوریتم مبتنی بر ممتیک متاهیوریستیکِ است. این الگوریتم در سال‌های اخیر توسط Eusuff و Lansey ایجاد شد. الگوریتم SFLA از نحوه‌ی جستجوی غذای گروه‌های قورباغه سرچشمه می‌گیرد. این الگوریتم برای جستجوی محلی میان زیرگروه‌های قورباغه از روش نمو ممتیک استفاده می‌کند. SFLA از استراتژی ترکیب استفاده می‌کند و امکان مبادله پیام در جستجوی محلی را فراهم می‌سازد. الگوریتم جهش ترکیبی قورباغه مزایای الگوریتم نمو ممتیک و بهینه‌سازی گروه ذرات (PSO) را ترکیب می‌کند. یکی از مسائل مشهور در زمینه کنترل پروژه، زمانبندی پروژه با محدودیت منابع و سایر محدودیتها می باشد که زمان‌بندی پروژه با در نظر گرفتن محدودیت منابع از جمله مسائل دارای پیشینه تحقیقاتی غنی است.   مساله زمان‌بندی پروژه با منابع محدود در واقع کلی¬ترین مساله زمان‌بندی است. مسائل زمان‌بندی کارگاهی ، جریان کارگاهی ، زمان‌بندی و سایر مسائل زمان‌بندی همگی زیر مجموعه ای از این مسئله به حساب می آیند. زمان‌بندی پروژه یکی از وظایف اصلی و فعالیت‌های اصلی در مدیریت پروژه است. وجود محدودیت منابع و همچنین روابط پیش نیازی بین فعالیت‌ها مسئله زمان‌بندی پروژه را امری دشوار می‌سازد. زمان‌بندی پروژه با در نظر گرفتن محدودیت منابع از جمله مسائل با ادبیات غنی در حوزه مسائل تحقیق در عملیات است.این مسئله توجه محققان را در سالهای اخیر بشدت بخود جلب کرده است و تاکنون با الگوریتم های مختلف حل شده است. در این مقاله به بررسی و عملکرد الگوریتم جهش قورباغه (SFLA) در حل مسائل زمانبندی پروژه با محدودت منابع پایه پرداخته می شود که نتایج حاکی از عملکرد مناسب و قوی این الگوریتم فراابتکاری جدید می باشد.

فهرست :

مقدمه

ادبیات موضوع

مساله زمانبندی پروژه با منابع محدود

مدل های ریاضی مسائل RCPSP

روشهای حل مدلهای RCPSP

الگوریتم جهش قورباغه (SFLA) (الگوریتم پیشنهادی در این پژوهش)

الگوریتم ترکیبی جهش قورباغه

تحقیقات داخلی و خارجی صورت گرفته

منابغ

حمیدرضا بازدید : 187 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری فردی کارکنان (بر اساس مدل دنیسون)‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در جهان امروز هرگاه از بهره‌وری سازمانی بحث می‌شود مفهوم فرهنگ سازمانی نیز به ذهن راه می‌یابد و صاحب‌نظران می‌کوشند ضرورت توجه به آن را به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در سازمان‌ها نشان دهند( زارعی‌متین و همکاران، ۱۳۹۰). با توجه به اینکه فرهنگ سازمانی، تاثیر به‌سزایی بر رفتار مدیران و کارکنان در تمام سطوح سازمان دارد، بر توانایی شرکت در تغییر جهت‌گیری راهبردی نیز موثر است. باید در نظر داشت، اتخاذ فرهنگ مناسب هنر است و باید به آن هنرمندانه پرداخت. ویژگی و مبانی فرهنگی باید بارور شوند و به باور افراد برسند تا در زندگی فردی و در سطح جامعه و سازمان نمود داشته‌باشند(همان). فرهنگ سازمانی منبعی برای ایجاد مزیت‌های رقابتی پایدار است، زیرا برخی فرهنگ‌ها را رقبا به راحتی تقلید می‌کنند. لذا، زمانی که سازمان‌ها از فرهنگ سازمانی خود و ابعاد و شاخصه‌های آن شناخت کافی نداشته‌باشند، در عمل با مشکلات فراوانی همانند تعارض سازمانی، عدم انسجام سازمانی و کاهش عملکرد مواجه می‌شوند. بنابراین، شناسایی فرهنگ به مدیران کمک می‌کند تا با آگاهی و دید کامل به فضای حاکم بر سازمان، از نقاط قوت آن استفاده و برای نقاط ضعف، تدابیر و اقدامات لازم را پیش‌بینی کنند. از سوی دیگر، مسئولیت‌پذیری کارمندان عامل بسیار مهمی در بقای سازمان است. کارمندان با مسئولیت و وفادار، باعث پویایی و حرکت رو به رشد سازمان می‌شوند و در مقابل مسئولیت‌گریزی کارمندان بی شک باعث افول سازمان خواهدشد. در این بخش، ابتدا مفاهیم و تعاریف موجود در متون مختلف در زمینه‌های فرهنگ سازمانی و مسئولیت‌گریزی( یا در تقابل با معانی مسئولیت‌پذیری) آورده ‌خواهد ‌شد و در نهایت، دیدگاه‌های مرتبط بررسی و پیشینه مطالعات داخلی و خارجی به تفضیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فهرست :

مقدمه

مفهوم فرهنگ

تعاریف فرهنگ

ویژگی‌های فرهنگ

تعریف سازمان

فضا یا جو سازمان

اهمیت شناخت فرهنگ برای سازمان

تعریف فرهنگ سازمانی

پیشینه فرهنگ سازمانی

کارکردهای فرهنگ در سازمانها

منشا و چگونگی شکل‌گیری فرهنگ سازمانی

فرآیند تغییر فرهنگ سازمانی

آثار و پیامدهای فرهنگ سازمانی

عوامل موثر بر فضای فرهنگی و جو یک سازمان

اجزای فرهنگ سازمانی

مطالعات در زمینه فرهنگ سازمانی

دسته‌بندی انواع مسئولیت

حمیدرضا بازدید : 162 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پاورپوینت : زنجیره ارزش

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : زنجیره ارزش مجموعه عملیاتی است که در یک صنعت به صورت زنجیرگونه انجام می گیرد تا به خلق ارزش منجر شود. همان طور که کالاها و خدمات به وسیله زنجیره پیشرفت کرده و به جلو می روند ارزش آنها بیشتر میشود. زنجیره ارزش برای هر زنجیره تامین دارای دو بخش است : بخش عرضه از شروع زنجیره (ابتدای زنجیره) آغاز شده و با عملیات تولید و یا تامین از طریق واردات خاتمه می یابد بخش تقاضا در زنجیره عبارتست از بخش بازار در زنجیره ارزش.

فهرست :

زنجیره ارزش چگونه ایجاد گردید؟

زنجیره ارزش چیست؟

فعالیت ها ی اصلی

فعالیت های حمایتی

ﺗﺤﻠﻴﻞ زﻧﺠﻴﺮه ارزش

علل اﻫﻤﻴﺖ زﻧﺠﻴﺮه ارزش

نتیجه گیری

منابع



حمیدرضا بازدید : 87 پنجشنبه 24 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : رهبری استراتژی در فن آوری اطلاعات

قالب بندی : Word, PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : مدیران ارشد سازمان تأثیر قابل توجهی را که فناوری اطلاعات می‌تواند روی موفقیت سازمان داشته باشد، درک کرده‌اند. مدیران امیدوارند که درک و شناخت خود را از روشهای مبتنی بر فناوری اطلاعات که به کار برده شده است و نیز احتمال به کار بردن موفقیت‌آمیز آن را برای کسب مزیت رقابتی افزایش دهند. بنابراین هیئت مدیره و مدیران اجرایی نیاز دارند که مدیریت و نظارت روی IT را افزایش دهند، برای اینکه اطمینان یابند که IT سازمان، استراتژیها و هدفهای سازمان را دنبال می‌کند و برآورده می‌سازد. از اینرو راهبری فناوری اطلاعات (IT Governance = ITG) به عنوان بخش جدایی ناپذیر مدیریت سازمان در نظر گرفته می‌شود. این مقاله با هدف معرفی راهبری فناوری اطلاعات و دلایل اهمیت آن و آشنایی با چگونگی پیاده‌سازی آن تهیه شده است تا مدیران را در جهت به کارگیری راهبری فناوری اطلاعات در سازمانها یاری کند. راهبری فناوری اطلاعات عبارتی است که برای توصیف اینکه چطور افراد برای مدیریت یک نهاد، فناوری اطلاعات را درسرپرستی، نظارت،کنترل و رهبری مورد توجه قرار می‌دهند، به کار برده می‌شود.

فهرست :

چکیده

مقدمه

وضعیت ساختار IT در سازمانهای سده بیست و یکم

راهبری فناوری اطلاعات چیست؟

چرا راهبری فناوری اطلاعات اهمیت دارد؟

چه کسانی در سازمان درگیر راهبری فناوری اطلاعات هستند؟

راهبری فناوری اطلاعات چه فعالیتهایی را پوشش می‌دهد؟

چارچوب COBIT

اصول چارچوب COBIT

چگونه COBIT را به سازمان معرفی می‌کنید؟

برای پذیرش COBIT چه کسانی باید تحت تاثیر قرار گیرند؟

چرا یک سازمان باید COBIT را بپذیرد؟

حوزه و محدودیتهای COBIT چه هستند؟

چگونه COBIT را در سازمانتان اجرا کنید؟

انجام ممیزی با استفاده از COBIT

نتیجه‌گیری

حمیدرضا بازدید : 111 پنجشنبه 24 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : سیستم های اطلاعات مدیریت گوگل

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : مدت هاست وقتی پا به دنیای مجازی می گذاریم و قصد جستجو برای یافتن اطلاعات در مورد موضوع خاصی را داریم، ناخودآگاه برای حل مشکل و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود، دست به دامان غولی می شویم که حیات خود را از یک پروژه دانشجویی آغاز کرد، اما با گذشت زمان به جایی رسید که بسیاری از افراد در دنیا را وابسته خود کرد . بله صحبت از گوگل است، موتور جستجویی که ظاهرا بدون هیچ چشمداشتی کار همه ساکنان دنیای مجازی را راه می اندازد و بدون در یافت حتی یک ریال از کاربرانش، اطلاعات ارزشمندی در اختیار آنها قرار می دهد.

فهرست :

مقدمه

تاریخچه گوگل

تفاوت های گوگل

از زبان گوگل

استاندارد های کاری گوگل

غذاهای لذیذی که هرگز تمام نمیشوند

همکاران سطح بالا

ورود سگهای کارمندان به محیط کار آزاد است

رفاه عمومی

کارمندانی که به تازگی پدر یا مادر شدهاند

مزایای پس از فوت کارمندان

در حین کار آینده را شکل میدهیم

سرویس رایگان به محل کار

مرخصی بیشتر

کاری که ارزشش رو داره

اطلاعاتی که ما جمع آوری میکنیم

با روشهای زیر اطلاعات را جمع آوری میکنی

اطلاعات دستگاه

اطلاعات گزارش

اطلاعات مکان

شماره های خاص برنامه

ذخیره سازی محلی

اطلاعاتی که ما به اشتراک میگذاریم

امنیت اطلاعات

پذیرش و همکاری با مراجع نظارتی

مدیران گوگل

امید کردستانی، معاون رییس فروش و توسعه تجاری

ده اصلی که به درستی آنها باور داریم

سیستم مدیریت

پاسخگویی و مسئولیت مدیریت

ارزیابی ریسک و مدیریت ریسک

حمیدرضا بازدید : 605 چهارشنبه 23 دی 1394 نظرات (0)

عنوان جزوه : تحقیق در عملیات ۱‎

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تحقیق در عملیات یک رویکرد علمی که درصدد حل مسائل مدیریتی است و هدف آن کمک به مدیران جهت تصمیم گیری بهتر است. نگاه این علم مانند سایر علوم به مسائل مدیریتی یک نگاه سیستماتیک و منطقی است موضوع تحقیق در عملیات[OR] در طول جنگ جهانی دوم توسط دانشمندان انگلیسی توسعه و گسترش یافت. دلیل انجام چنین مطالعاتی محدودیت منابع و بودجه نظامی بود. پس از جنگ ، موفقیت گروههای نظامی توجه مدیران صنعتی را به خود جلب کرد. زیرا ورود تخصص شغلی در تشکیلات تجاری روز به روز حادتر می شد و این وضع منجر به مسائل تصمیم گیری پیچیده ای شده بود که نهایتا سازمانها را مجبور نمود تا درصدد استفاده از موثرترین روشهای OR برآیند. امروزه پیشرفت چشمگیر مبانی ریاضی فنون تحقیق در عملیات و توسعه تکنولوژی رایانه، دامنه کاربرد تحقیق در عملیات را به جایی کشانده که امروزه سازمانها درصدد تهیه سیستمهای هوشمند با استفاده از منطق فازی هستند

فهرست :

تاریخچه تحقیق در عملیات [OR]

ویژگی های تحقیق در عملیات

مدلها در تحقیق در عملیات

برنامه ریزی خطی ( مدلسازی)

محاسبه محدودیت نیروی انسانی

محاسبه محدودیت مواد اولیه

برنامه ریزی خطی روش هندسی

نقطه بهینه

حالتهای خاص نقطه بهینه

جواب بهینه چندگانه

فاقد ناحیه موجه

ناحیه جواب بیکران

جواب تبهگن

حمیدرضا بازدید : 218 سه شنبه 22 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : نظریه های اقتصاد سیاسی

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : این مقاله با هدف شناسایی اندیشه های اقتصاددانان و فیلسوفان سیاسی بر مبنای جمع بندی از منابع معتبر اقتصاد سیاسی تهیه شده است .اقتصاد سیاسی عبارتست از علم قوانین تولید و توزیع نعمات مادی در مراحل مختلف تکامل جامعه انسانی. به تدریج با رشد جامعه و مناسبات اجتماعی و اقتصادی اهمیت علم اقتصاد نیز بیشتر شد. یک روش مطالعه علمی در مورد پدیده های اجتماعی است. عبارت اقتصاد سیاسی در عمر دراز خود معانی گوناگون بی شماری داشته است در نگاه آدام اسمیت، اقتصاد سیاسی، علم مدیریت منابع کشور برای تولید ثروت است.از دید مارکس، اقتصاد سیاسی به این معناست که مالکیت ابزارهای تولید چگونه بر فرآیندهای تاریخی اثر می گذارد.در بخش بزرگی از سده بیست، واژه اقتصاد سیاسی معانی متناقضی داشته است.گاه به آن در حکم یک حوزه مطالعاتی ( رابطه درونی اقتصاد و سیاست) نگریسته می شده و بعضی وقتها آن را به مثابه یک رویکرد روش شناسانه در نظر می آورده اند.

فهرست :

بخش اول

چکیده

مقدمه

انقلاب اقتصادی (انقلاب صنعتی)

دنیای شگفت انگیز آدام اسمیت

دنیای تیره پارسون مالتوس و دیوید ریکاردو

انقلاب اقتصادی و آدام اسمیت

دنیای زیبای سوسیالیست آرمان گرا

دنیای انعطاف ناپذیر کارل مارکس

دنیای عصر ویکتوریایی و جهان اقتصاد زیرزمینی

دنیای وحشی تورستین و بلن

دنیای بیمار جان مینارد کینز

فرای انقلاب صنعتی

بخش دوم

اقتصاد دانان

لئونارد سیلک

پارل انتونی ساموئلسون

سوسیالیزم بدون اشک

میلتون فیریدمن

واسیلی نئونتیف

کینث ای بولدینگ

نقد و نتیجه گیری

منابع

حمیدرضا بازدید : 423 دوشنبه 21 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پروژه : ساختار سازمانی استانداری

قالب بندی : پاورپوینت , word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : استانداران در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاستهای عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و سایر دستگاههایی که به‌نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند. نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها و مؤسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود. نیروهای نظامی در چارچوب وظایفی که در ارتباط با امنیت مناطق دارند، تحت نظارت استانداران عمل خواهند کرد. استاندار بعنوان نماینده عالی دولت در برابر رئیس جمهور و هیأت وزیران مسئول بوده و بعنوان نماینده وزارت کشور مسئولیت اجرای وظایف و اختیارات آن وزارت در استان را عهده‌دار خواهد بود و در مقابل وزیر کشور پاسخگوست.

فهرست :

شرح وظایف استانداران و فرمانداران

هسته گزینش

حراست

منشور اخلاقی و سازمانی حراست

وظایف حراست به طور خلاصه

اهداف و وظایف دفتر امور خانواده و بانوان

اهداف و وظایف بازرسی وارزیابی عملکرد

اهداف و وظایف حوزه دفتر استاندار

اهداف و وظایف اداره روابط عمومی و امور بین الملل

اهداف و وظایف حوزه معاونت عمرانی استانداری

اهداف و وظایف دفتر فنی

اهداف و وظایف دفتر امور شهری

اهداف و وظایف دفتر امور روستایی

اهداف و وظایف دفتر بازسازی حوادث غیرمترقبه استان

معاونت انتظامی و امنیتی

اهداف و وظایف دفتر امور اجتماعی و شوراها

اهداف و وظایف دفتر انتظامی و امنیتی

دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی

اهداف و وظایف معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی

اهداف و وظایف دفتر منابع انسانی و تحول اداری

اهداف و وظایف اداره کل امور اداری و مالی

اهداف و وظایف دفتر آموزش و پژوهش

اهداف و وظایف دفتر فن آوری اطلاعات

اهداف و وظایف دفتر آمار و اطلاعات

اهداف و وظایف دفتر برنامه ریزی و بودجه

اهداف و وظایف دفتر هماهنگی امور اقتصادی

حمیدرضا بازدید : 105 یکشنبه 20 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : ارزیابی عملکرد

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : نـظام ارزیابی عملـکـرد، یـکی از مهمترین و پایـه ای تـریـن زیـر نـظام هـای منـابع انسانی محسوب می شود ، بدیهی است که ارزیابی عملکرد کارکنان فرایندی بسیار مهم و از حساس ترین مسائلی است که مسئولان سازمانها با آن روبه‌رو هستند. شناخت مسائل و مشکلات و بهینه سازی نظام ارزیابی عملکرد، دست کم از دو بعد دارای اهمیت است: اول اینکه سازمانها نیازمنـد آگـاهی از کـارایی کارکنان خویش اند تا بتوانند برای بهبود عملکرد و ارتقای بهره‌وری فردی و سازمانی، وضعیت منابع انسانی خود را بهبود بخشیده، بر کمیت و کیفیت تولیدات خود بیفزایند. دوم اینکه، آگاه شدن کارکنان از نتایج عملکرد خود برای آنها مطلوب بوده و عموماً احساس رشد خواهند کرد؛ به این صورت که به نقاط قوت و ضعف خود پی برده، برای افزایش توانمندی های خویش براساس واقعیات تلاش خواهند کرد.

فهرست :

چکیده

مقدمه

چرا نیازمند ارزیابی عملکرد هستیم؟

چگونه عملکرد افراد را مورد ارزیابی قرار دهیم؟

ارزیابی عملکرد توسط چه کسانی و در چه مکانی قابل اجرا می‌باشد؟

خصوصیات شخصیتی ارزیاب

نحوه مواجهه با سئوالات بی جوابی که درجلسه ارزیابی طرح می‌گردد

فرم ارزیابی اختصاصی عملکرد مدیران پایه

فرم ارزیابی عمومی عملکرد مدیران پایه

فرم ارزیابی اختصاصی عملکرد مدیران میانی و کارمندان

فرم ارزیابی عمومی عملکرد مدیران میانی

فرم ارزیابی عمومی عملکرد کارمندان

نکاتی که باید در حین تکمیل فرم ارزیابی مدنظر داشت

ارزیابی توسط زیردستان

کمیته ارزشیابی

محدودیت‌های ارزیابی عملکرد

کاربردهای ارزیابی عملکرد

مراحل اجرایی فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان

نمودار مراحل اجرایی فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان

روش‌های ارزیابی عملکرد کارکنان

مقاصد و اهداف اساسی ارزیابی عملکرد

حمیدرضا بازدید : 202 یکشنبه 20 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : سرمایه فکری‎

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : سرمایه فکری یک شرکت مجموع سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه رابطه ای آن است. داشتن کنترل بر این داراییها سازمان را قادر می سازد از یک طرف حاکمیت داخلی مؤثری داشته و از طرف دیگر، دارای روابط خارجی موفقی با مشتریان و تأمین کنندگان و سایرین باشد. بنابراین، ایجاب می کند که شرکت برای مدیریت، کنترل و گزارشگری سرمایه فکری اقداماتی انجام دهد. باید توجه داشت که ارزش محاسبه شده برای دارایی های نامشهود دقیق نیست و بیشتر روشهای اندازه گیری به دلیل اینکه بکارگیری آنها مشکل است و اطلاعات وشاخص های زیادی را لازم دارند و این شاخص ها به طور کامل تشریح نشده اند، پیاده سازی آنها در عمل با مشکلاتی روبرو خواهد بود.

فهرست :

سیر تاریخی سرمایه فکری

تعریف سرمایه فکری

سرمایه انسانی، ساختاری و مشتری

مزایای اندازه گیری سرمایه فکری

روشهای اندازه گیری سرمایه فکری

گیوی توبین

ترازنامه نامرئی

اندازه گیری مستقیم سرمایه فکری

ارزش بازار به دفتر

ارزش نامشهود محاسبه شده

حسابداری منابع انسانی

تعریف حسابداری منابع انسانی

روشهای اندازه گیری منابع انسانی

هزینه یابی منابع انسانی

ارزش جایگزینی

روش ضریب ارزش

روش بهای تمام شده تاریخی

نتیجه گیری

حمیدرضا بازدید : 129 جمعه 18 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : سیصد اصل در مدیریت اسلامی‎

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در این پژوهش تلاش بر این است تا با مراجعه به تفسیر قرآن کریم که پل ارتباطی میان ذهنهای خسته ما و آیات نورانی کلام‌الله است، دستورات و ارشادات آن منشور ربّانی که نگاهی به حوزه علوم مدیریتی دارد، استخراج گردد. هدف از جمع‌آوری این مجموعه، فراهم آمدن نسخه‌ای کارآمد و آسان فهم برای عموم علاقه‌مندان به مباحث مدیریت اسلامی بوده است، لذا تفسیری که مورد استناد و بازبینی قرار گرفته، «تفسیر نور» اثر حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قرائتی‌ می‌باشد که در شیوایی و روانی، از معدود آثار منتشره در میان تفاسیر قرآن کریم است و در نگارش آن، تفاسیر مشهور مورد رجوع بوده و از این لحاظ از جامعیت نسبی برخوردار می‌باشد. موضوع و عنوان هر یک از آیات به صورت تیتر بیان گردیده تا علاقمندان بتوانند در پژوهشهای خود از آنها به عنوان مواد خام، استفاده نمایند، اگر چه پردازش و تکمیل این فضای علمی، خود حرکتی دشوار و خلاقیت مدار است.

فهرست :

لیاقت، ملاک ارتقا

عدم انهدام منابع

پیگیری کارها

برخورد با متخلفان

تناسب شغل و شاغل، ارتقای پلکانی

ارزش و تلاش

نظارت

قاطعیت

تشویق و تنبیه

رویه‌های سازمانی

تفویض مسؤولیت

علم و توانایی، شفاف سازی

ارزیابی عملکرد

توجه به کارکنان

ایمان

آگاهی از گذشته

شناخت تهدیدها

 

حمیدرضا بازدید : 168 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (1)

عنوان مقاله : بررسی و مطالعه خط تولید نوشابه و کنترل کیفیت و بازار

قالب بندی

: Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در یک رژیم متعادل آب قسمت مهمی از آن محسوب می شود . بدن به آب نیاز دارد تا بتواند غذا را هضم کند . تغییرات شیمیایی در عضلات صورت بگیرد ، درجه حرارت بدن تنظیم گردد و مفصل ها نرم گردند ، اکسیژن در شش ها جذب شده ،گاز دی اکسید کربن دفع شود و بالاخره مواد زائد بدن دفع گردد . علاوه بر مقدار آبی که از غذا های مختلف به بدن می رسد بدن در روز به ۵ الی ۶ لیوان دیگر آب نیاز دارد . این مقدار آب بر حسب عادت غذایی به صورت های مختلف وارد بدن می شود . آب میوه به علت گرانی در حد نسبتاً کمی در مقایسه با نوشیدنی های دیگر استفاده می شود . عصاره تقطیر شده بعضی از گیاهان بنام عرقیات در تبریز ، شیراز ، اصفهان و سایر شهر ها کم و بیش رواج دارد . نوشیدن شیر بسیار مطلوب است ولی متاسفانه به حد کفایت موجود نبوده و جدای از خواص فراوان موجود درآن دارای قیمت به نسبت بالایی است . نوشیدن شیردر روستاهای ایران علی الخصوص هنگام صبحانه بسیار رواج دارد . آشامیدنی های دیگر مانند آب معدنی ، قهوه و غیره به مقادیر کم مصرف می شود . در کشور های دیگر نیز کم و بیش به همین ترتیب است چنانچه در انگلیس چای ، در فرانسه شراب ، در امریکا نسکافه با شیر ، در برزیل قهوه و بالاخره در پاکستان شیر مصرف می شود . اما در ۲۰۰ سال اخیر در رژیم غذایی مردم دنیا نوشیدنی هایی رسوخ پیدا کرده و جای افتاده است که همان نوشابه های غیر الکلی گاز دار یا سبک می باشد . بدیهی است که در این مدت مصرف نوشابه های فوق در ایران نیز کم و بیش عمومیت پیدا کرده و لذا موضوع نوشابه های غیر الکلی گاز دار قسمت مهمی از این مباحث را تشکیل می دهد. نوشابه های غیر الکلی ، محصولات غذایی هستند که دارای دو خصوصیت عمده می باشند :

به صورت مایع مصرف می شوند .

معمولاً برای رفع عطش مورد استفاده قرار می گیرند .

فهرست :

شمای کلی

تقدیر و تشکر

مقدمه

نوشابه چیست؟

نوشابه در ایران

روش تحقیق

فصل اول

تاریخچه نوشابه سازی در ایران و جهان و شمای کلی صنعت نوشابه سازی

تاریخچه نوشابه در جهان

تاریخ نوشابه سازی صنعتی در ایران

درباره زمزم

درباره زمزم شرق

محصولات

موقعیت جغرافیایی

ترکیبات تشکیل دهنده نوشابه

عصاره

طعم دهنده ها

امولسیون دهنده

رنگ دهنده ها یا پایدارکننده

کارامل

تاریخچه رنگ کارامل

انواع کارامل

کاربرد کارامل

شیرین کننده ها

آنتی اکسیدان

اسیدی کننده ها

نمک

پایدارکننده

مواد ضد کف

آب

خواص فیزیکی آب

خواص شیمیایی آب

تصفیه مقدماتی آب

تهیه شربت اولیه از شکر

نکاتی جهت تهیه شربت خام

همه چیز درباره گاز کربنیک یا co

خصوصیات گاز کربنیک در نوشابه

طریقه بدست آوردن co در کارخانه زمزم

بسته بندی محصول

استاندارد قوطی

نکات مهم درباره قوطی

فصل دوم

خط تولید

خط تولید زمزم شرق

خط تولید پرکردن نوشابه در داخل شیشه

شرح و وظایف ایستگاههای کاری

تخلیه کردن بطری از جعبه

بطری شور

آئینه بان خالی

فلومیکس

بخش تهیه شربت و عصاره

هواگیر آب

کربوکولر

کمپرسورها

کندانسور

پرکردن بطری

دستگاه تشتک زن

آئینه بان پر

جعبه پرکن نوشابه

خط تولید پت سازی و پرکردن پت ها

کنترل کیفیت در آزمایشگاه زمزمشرق

Ccp

فصل سوم

مضرات و فوائد مصرف نوشابه

مضرات مصرف نوشابه

نکاتی در مورد مصرف نوشابه در ایران

خواص نوشابه

فصل چهارم

افق صنعت نوشابه سازی

افق صنعت نوشابه سازی در شرکت زمزم

وضعیت صنایع بزرگ نوشیدنی در سالی که گذشت

بررسی بازار نوشابه های گازدار

بررسی بازار نوشیدنی های ورزشی

بررسی بازار نوشابه های انرژی زا

بررسی بازار بطری های آب

بررسی بازار چای

بررسی بازار قهوه

بررسی بازار آب میوه

بررسی بازار نوشیدنیهای لبنی بر پایه شیر

بررسی بازار ماءالشعیر

فصل پنجم

پیشنهادات و نتیجه گیری

منابع و مآخذ

حمیدرضا بازدید : 43877 سه شنبه 15 دی 1394 نظرات (1)

عنوان مقاله : بررسی ارتباط بین خلاقیت مدیران و پویایی در محیط آموزشی

قالب بندی : Word, PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : هر محیط آموزشی دارای جوی است که ممکن است آن محیط را سرد، خشک، غیرقابل اعتماد، ترس‌آور و یا گرم، صمیمی، قابل انعطاف و حمایت کننده سازد.هرچه جو سازمان مثبت‌تر باشد، برقراری ارتباط و روابط انسانی آسان‌تر خواهد بود.بالعکس جوهای بسته، ترس‌آور و یا منفی سبب بی‌اعتمادی، جدایی و نفرت افراد از هم می‌‌شود.محیط زندگی انسان نقشی اساسی در احساس خوشبختی و یا تیره بختی او دارد. اگر محیطی بتواند به فرد اعتماد به نفس بدهد و بروز استعدادها و احساسات او را ممکن سازد و در نهایت بتواند زمینه‌های دستیابی به نیازهای فرد را امکان‌پذیر سازد، افراد احساس شادی و خوشبختی خواهند کرد. خلاقیت موضوعی غریب و نا آشنا نیست که برای وجود آن نیاز به استدلال باشد. خلاقیت به عنوان استعدادی قدرتمند در نهاد آدمی از همان دوران کودکی وجود دارد. با این حال خلاقیت درمراحل ابتدایی زندگی تکامل یافته نیست و به همین دلیل نیاز به توجه، هدایت و تربیت دارد.این تحقیق سعی دارد رابطه بین خلاقیت مدیران و نشاط محیط آموزشگاهی در مدارس ابتدایی استان سمنان رامورد بررسی قرار دهد . در این راستا از تئوری گیلفورد -پال تورنس و تعریف آرگایل وکراسلند از شادکامی بر اساس پرسشنامۀ افسردگی بک به عنوان چارچوب نظری تحقیق استفاده می شود . جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان مدارس ابتدایی استان سمنان تشکیل می دهند که جمعیت نمونه این پژوهش شامل ۱۵۰ نفر می باشد . روش جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه ۲۵ سؤالی خلاقیت و ۲۷ سوالی نشاط می باشد . روشهای تجزیه وتحلیل با استفاده از آزمونهای آلفای کرونباخ ، دوجمله ای، کالماگروف – اسمیرنف ، ، یومان ویتنی ، کروسکال والیس و ضریب همبستگی کندال تائو b صورت پذیرفت . نتایج آزمون ها به این قرار است که تمامی مؤلفه های خلاقیت منجر به نشاط می گردند و ۲۷٫۵ درصد از نشاط، بوسیله مؤلفه تنوع وانعطاف پذیری صورت می گیرد. همچنین ضریب همبستگی کل مؤلفه های متغیر مستقل با متغیر وابسته برابر است با ۲۴٫۹ که نشان از همبستگی ضعیف کل مؤلفه های متغیر مستقل با متغیر وابسته دارد .

فهرست :

چکیده

مقدمه

مفهوم خلاقیت

مفاهیم مرتبط با خلاقیت

ویژگیهای شخصیتی افراد خلاق

موانع خلاقیت

فرآیند خلاقیت در مدیریت

مفهوم شادی و نشاط

روش تحقیق

مدل مفهومی تحقیق

یافته های و فرضیات پژوهش

فرضیات فرعی

بررسی رابطه بین متغیرهای تحقیق

رابطه بین خلاقیت و نشاط محیط آموزشگاهی

رابطه بین ابتکار و نوآوری و نشاط محیط آموزشگاهی

رابطه بین تنوع و انعطاف پذیری و   نشاط محیط آموزشگاهی

رابطه بین انگیزه و پشتکار و نشاط محیط آموزشگاهی

رابطه بین تحمل و استقامت و نشاط محیط آموزشگاهی

رابطه بین خلاقیت و عاطفه مثبت

رابطه بین خلاقیت و فقدان عاطفه منفی

نتیجه گیری و تفسیر نتایج

پیشنهادات علمی و کاربردی

منابع

حمیدرضا بازدید : 109 دوشنبه 14 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : تجارت الکترونیک در صنعت نفت و گاز‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : صنعت نفت یکی از بزرگ‌ترین صنایع کشور است که نقش پیش برنده ای برای سایر صنایع دارد و تجارت

الکترونیک نیز در تمام بخش های صنایع بالادستی،پائین دستی و میان دستی و همچنین بخش های خدمات پشتیبانی نفت نقش بسیار مهمی در افزایش میزان بهره وری در این صنعت دارد. جهانی شدن اقتصاد تاثیر شگرفی بر صنایع نفت و گاز، از جمله روابط تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جهانی گذاشته است. سرمایهگذاری خارجی در صنایع نفت و گاز می تواند با ایجاد رشد مستمر درآمد در اقتصاد و تقویت ظرفیت های تکنولوژی و مهارتی و بهبود توان رقابتی محصولات ایجاد شود. برای ارتباط با اقتصاد جهانی که همراه رشد سریع دانش و تغییرات بنیادی در شرایط رقابتی همراه خواهد بود، استفاده از تجارت الکترونیک بسیار مفید خواهد بود. مهم ترین وجه تکنولوژی در صنایع نفت و گاز، تکنولوژی ارتباطات و گستردگی شبکه-ای آن است. گسترش روش های معاملات الکترونیکی در بازارهای نفت و گاز می تواند نقش و حضور دلالان این عرصه را کمرنگ تر نموده، شناخت قیمت ها بیشتر شده و هزینه های معاملاتی به شدت کاهش یابد. نتیجه اینکه کاربرد تکنولوژی پیشرفته در صنایع نفت و گاز باعث کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و رشد تولیدات این بخش می‍شود.

فهرست :

فصل اول

تجارت و تجارت الکترونیکی

مقدمه

تجارت یا داد و ستد

تاریخچه تجارت

بازار از دوران کهن تا دوره ی ماد

تحول نگرش به تجارت در دانشگاه بولونیای قرون وسطی

قرن بیستم

تجارت الکترونیک

تهاتر

تهاتر چیست؟

تهاتر سنتی

تهاتر نوین

تعریف تجارت الکترونیک

تاریخچه تجارت الکترونیک

مزایا و معایب تجارت الکترونیک نسبت به تجارت سنتی

مزایا استفاده تجارت الکترونیکی

معایب استفاده از تجارت الکترونیک

سطوح تجارت الکترونیک

تاثیر گذاری تجارت الکترونیک

بررسی توانمندی های تجارت الکترونیکی بر عملکرد شرکت ها

زیرساخت های لازم جهت تجارت الکترونیک

سخت افزار های لازم جهت تجارت الکترونیک

نرم افزار های پایه جهت تجارت الکترونیک

انواع مدل های تجارت الکترونیک

انواع سایتهای تجاری و خدماتی الکترونیکی

روشهای انتقال و پرداخت پول در تجارت الکترونیک

جایگاه تجارت الکترونیک در ایران و جهان

فصل دوم

تجارت الکترونیک در صنعت نفت و گاز

انواع کالاهای قابل معامله در صنعت نفت

مصارف نفت

مدیریت تولید

مطالعه امکان سنجی تجارت الکترونیکی در خصوص صنایع نفت و گازپتروشیمی

اهمیت تجارت الکترونیک ونقش آن در افزایش بهره وری در صنایع نفت و گاز

وضعیت بکارگیری تجارت الکترونیک در صنعت نفت و گاز

بررسی تاثیر کاربرد تجارت الکترونیکی بر میزان صادرات فرآورد ههای نفت، گاز و پتروشیمی

نتیجه گیری و پیشنهاد

منابع

حمیدرضا بازدید : 152 شنبه 12 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : مدلها ، ماهیت و ویژگی های کارآفرینی

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : کارآفرینی یکی از مصادیق بارز نوآوری در عرصه علم ، فرهنگ و اندیشه بشری است. کارآفرینی و ایجاد اشتغال علاوه بر اینکه دارای آثار مثبت اقتصادی است، دارای آثار آشکار در زمینه اجتماعی ، فرهنگی و ارتقاء معنوی جامعه است. در این مقاله به کارآفینی ، ماهیت ، ویژگی های کارآفرینی ، سیر توسعه و تحول کارآفرینی ،اهمیت و ضرورت کارآفرینی و مدل های کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته است.به همین جهت تعاریفی از مفاهیم کارآفرینی ، ویژگی های کارآفرینی و تشریح مدل های آن به طور مختصر و مفید پرداخته شده است، و در پایان مقاله نیز موارد مذکور جمع بندی شده و در قالب بحث و نتیجه گیری ارائه گردیده است

فهرست

:

چکیده

مقدمه

مفاهیم و تعاریف کارآفرینی

سیر توسعه و تحول کارآفرینی

اهمیت و ضرورت کارآفرینی

ویژگی های کار آفرینی

مدل های فرآیند کارآفرینی

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

حمیدرضا بازدید : 129 جمعه 11 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بودجه و پروژه های عمرانی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : دیدگاهها, نظریه ها و تعاریف مختلفی در خصوص بودجه ارائه شده است. این تعاریف نیز متاثر از نظریه های اقتصادی در مورد دولت بوده است و دیدگاههای موجود در زمینه دولت نیز تحت تاثیر شرایط متفاوت سیاسی, اقتصادی و فرهنگی بوده است. در یک بررسی کلی می توان گفت نظام بودجه بندی به عنوان یک ابزار مهم و حساس برنامه ریزی به موازات رشد و توسعه دولت و جامعه, مراحل و تحولات مهمی را پشت سر گذاشته و امروزه بصورت یک نظام پیچیده فنی و مالی درآمده است. این نظام در آغاز پیدایش خود به علت محدودیت حوزه فعالیت دولت و به علت نگرش منفی جامعه نسبت به فعالیتهای دولت, عمدتاً یک ابزار سیاسی بوده و از دهه سوم قرن میلادی به علت رواج اقتصاد کینزی که دولت را به مداخله در فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری اجتماعی تشویق و ترغیب می‌نمود, بودجه دولتی به عنوان ابزار اقتصادی و مالی, علاوه بر نقش های سیاسی, نقش‌های اقتصادی و مالی را نیز بر عهده گرفت و بالاخره با گسترش فعالیتهای دولتی در همه جنبه های زندگی و بزرگتر و پیچدیده تر شدن سازمانهای دولتی و پیشرفت روش‌های مدیریت و برنامه ریزی و ظهور تکنولوژی اطلاعاتی امروزه, نظام بودجه بندی یک سیستم پیچیده ای از طرحها و برنامه هاست و بودجه علاوه بر نقش های سیاسی و اقتصادی, نقش حساس و مهم برنامه‌ریزی را نیز عهده دار شده است و امروزه بودجه منعکس کننده انواع برنامه‌ریزی های سیاسی, اجتماعی و فرهنگی جامعه است. از طرفی چون مسلم شده که توسعه امری یک بعدی نبوده و توسعه اقتصادی می تواند به توسعه اجتماعی و فرهنگی بیانجامد, مهمترین عامل در وقوع این امور, گزینش درست اهداف, استراتژی ها و نهایتاً رسالت های سیستم برنامه ها وطرحهای بودجه است.

فهرست :

مقدمه

کلیاتی در خصوص بودجه

تاریخچه بودجه ریزی در ایران

نحوه بودجه نویسی

پروژه های عمرانی

مراحل انجام پروژه عمرانی

بررسی مشکلات طرح های عمرانی دولت

عوامل ایجاد تاخیر در پروژه های عمرانی در خارج از کشور

عوامل تاخیر در پروژه های عمرانی در ایران

آشنایی با روش های نوین اجرای طرح های عمرانی

انتقادات به بودجه های عمرانی

پیشنهادات

منابع و ماخذ

حمیدرضا بازدید : 151 پنجشنبه 10 دی 1394 نظرات (0)

 

عنوان مقاله : برنامه ریزی استراتژیک صنعت بیمه

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در این مقاله سعی شده است تا اهداف مدیریت پورتفولیوی صنعت بیمه را در راستای تحقق بخشیدن به منافع سازمانی صنایع بیمه با بکار گیری رویکردی سازمانی در مدیریت پروژه به تصویر کشیده و مورد بررسی قرار گیرد.مدیریت پورتفولیو صنایع بیمه با تنظیم اهداف ،اجرا و دوباره تخصیص دهی منابع ،بررسی شاخص ها و توازن در مدیریت پورتفولیو صنعت بیمه ،سطح ریسک تاخیر یا شکست در پروژه ها را به حداقل میرساند و با بررسی دوره ای احتمال خطای برنامه ریزی و اجرا و کنترل را کاهش میدهد. تغییرات شگفت آوری که سازمان ها را احاطه کرده پیچیدگی های تصمیمات سازمانی، جهانی شدن، سرعت فن آوری اطلاعات و ارتباطات همگی لزوم بکارگیری برنامه ریزی استراتژیک را برای مواجعه با اینگونه مسائل بیشتر از گذشته نشان می دهد. به کمک این برنامه ریزی مدیران جهت گیری های خود را در آینده مشخص کرده و سازمان را در مقابل تغییرات و تحولات افراد مجهز می کنند.این سازمان ها با برنامه ریزی استراتژیک بهتر میتوانند به محیط خود واکنش های متناسب نشان دهند. همچنین بررسی معماری منابع انسانی از نظر تئوریک و طرح رویکردهای جدید در رابطه بین کارکنان با سازمانها قابل بررسی است. عوامل موثر بر ارائه چارچوب منابع انسانی اعم از بازدارنده و پیش برنده در محیط ها و بسترهای گوناگون تفاوت داشته که با حداقل درجه اثر گذاری اهمیت انها متغیر است در این مقاله طراحی و عرضه چارچوبی برای معماری منابع انسانی با رویکرد استراتژیک در صنعت بیمه مورد توجه قرار گرفته است.

فهرست :

فصل اول

اهداف

سوالات

فرضیات

پیشینه تحقیق

تاریخچه تجربی

نوآوری

مدل تحلیلی

مدل مفهومی

چشم انداز تحقیق

ارزش ها

استراتژی های تحقیق

توجه به ظرفیتهای صنعت بیمه

عدم بها دادن و حمایت از تحقیقات داخلی

عدم توجه به ظرفیت های شرکت های خصوصی بیمه

یافته های جدول عوامل داخلی

یافته های جدول عوامل خارجی

نتیجه گیری از یافته اول

فهرست منابع

حمیدرضا بازدید : 114 چهارشنبه 09 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بازاریابی بین المللی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : سال ۹۲ با همه فراز و فرودهایش به پایان رسید تا سرآغازی برای بهاری دیگر و سالی نو باشد، اتفاقاتی که در نیمه دوم سال گذشته رخ داد امیدهایی را در دل فعالان اقتصادی پیرامون بهبود فضای کسب و کار پدید آورد و امید می رود سال جدید برای بخش خصوصی و صنعتگران کشور، سالی حداقل بهتر از چند سال گذشته، باشد. به هر حال، لازمه رشد و شکوفایی در یک کشور رشد و توسعه و ارتقاء صنایع تولیدی مدرن و کارآمد می‌باشد که در صورت وجود سخت‌افزاری این ‌چنین و حتی بالاتر از آن فراهم نمودن زیرساخت‌ها و بستر رشد و تعالی تولیدات صنعتی و بهره‌برداری از تکنولوژی‌های روز دنیا مقوله‌ای مهم بنام کابل نیاز دارد که بتواند چرخ‌های صنعت و تولید یک کشور را به حرکت در آورد و آن را متعالی نماید و این چنین بود که دانشجویان گروه ۶ سمینار مسائل بازاریابی برآن شدند تا موضوع خود را تسخیر بازارهای جهانی کابل‌های ویژه و فشارقوی قرار دهند .

فهرست :

مقدمه

تاریخچه کابل در دنیا

تاریخچه‌ی کابل در ایران

سیاست های کلان تولیدکنندگان کابل

چشم انداز

ماموریت

منابع انسانی

ماشین آلات

فروش و سهم بازار

مشکلات

پیشنهادات

نتیجه گیری منابع

حمیدرضا بازدید : 106 سه شنبه 08 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : اشتباهات مدیران منابع انسانی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : این مقاله به مهمترین اشتباهات مدیران منابع انسانی و کارکنان در رابطه با مدیریت عملکرد می‌پردازد و در رابطه با پرهیز از این اشتباهات رایج الگویی ارائه می‌کند. این مقاله سعی دارد، تا بازگو نماید که چگونه فرآیند مدیریت عملکرد با رویکردی نوین و کاربردی، سازمان را در جهت تشخیص مشکلات عملکردی و در نتیجه از میان برداشتن موانع در قالب الگویی هفت عامله، حمایت می‌کند. ده اشتباه رایج ارزشیابی، اشتباهات رایج دپارتمان‌های منابع انسانی در خصوص فرایند و اجرای ارزشیابی، ماهیت، بهبود، مشکلات و الگوی ارزشیابی عملکرد مباحث این مقاله را تشکیل می‌دهند.

فهرست :

چکیده

مقدمه

ده اشتباه رایج ارزشیابی

اشتباهات رایج دپارتمان‌های منابع انسانی

تأکید و تمرکز بر کاغذ بازی

به کار بردن یک سیستم خودکار

آموزش ناکافی یا ناصحیح مدیران پیرامون فرآیند ارزشیابی

آموزش ندادن کارکنان

باور به این که وادار ساختن مدیران به جمع آوری فرم‌ها سودمند است

استفاده از روش یکسان در ارزشیابی

ایفای نقش پلیس ارزشیابی

ماهیت و بهبود عملکرد

تشخیص مشکلات عملکرد

یک الگوی هفت عامله در ارزشیابی عملکرد

استعداد

سطح مهارت

درک وظیفه

اجتناب از تلاش

کاستن از سطح تلاش

عدم پایداری

عوامل بیرونی

نتیجه گیری

ارزیابی عملکرد کارکنان

حمیدرضا بازدید : 95 سه شنبه 08 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : مدیریت بازاریابی صنعتی

قالب بندی : PDF, Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر :

این مطالعه چهارچوب طرح های تلفیقی آموزش سازمانی را در رفتار سازمانی خریدار توسعه می دهددر این مطالعه فعالیت های ارتباطی و روابط میان واحدهای استراتژیک تجاری که در فرایند خرید مشارکت دارند مورد توجه قرار می گیرند حمایت علمی برای روابط پیشنهاد شده بر اساس رشته ای از مطالعات صورت گرفته که این مطالعات بر اساس مصاحبه با مدیران واحد استراتژیک تجاری یک سازمان خدمات جهانی می باشدبر اساس این مطالعات چندین معنی ضمنی ارائه شده است

فهرست :

مقدمه

موانع کلی موجود در فرایند خرید

چارچوب و طرح های ذهنی

پردازش اطلاعات بازار

هویت آموزش گروهی

عملکرد فرایند خرید

نتایج و معانی ضمنی

حمیدرضا بازدید : 108 یکشنبه 06 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : بررسی رابطه بین اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر با نوآوری سازمانی در شرکت مدیران خودرو

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : عنوان این تحقیق بررسی روابط بین اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر با نوآوری سازمانی در شرکت مدیران خودرو می باشد. این تحقیق بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی، از منظر روش به صورت توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه‌ی آماری این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان (خبرگان) شرکت های صنایع مدیران خودرو که تعداد آن ها ۲۹۷ نفر و که با استفاده از فرمول کوکران تعداد حجم نمونه برابر است با۱۲۶ نفر و روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد. به منظور گردآوری داده‌های مورد نیاز از ابزار پرسشنامه بهره گرفته شد. بدین منظور دو مدل و پرسشنامه‌ی استاندارد متغیر اقدامات مدیریت کیفیت جامع از ساراف و همکاران (۱۹۸۹)، سالار(۱۳۸۹) و نوآوری از تحقیقات فرانسیس و همکاران (۲۰۰۹) مشخص شد. نتایج حاکی از آن است که: بین اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر با نوآوری در شرکت مدیران خودرو ارتباط معنی داری وجود دارد. و همچنین بین کیفیت داده ها، نقش مدیران عالی، روابط کارکنان، مدیریت کیفیت عرضه کنندگان، سیاست کیفیت مدیریت عالی، آموزش، مدیریت فرآیند و نوآوری در شرکت مدیران خودرو ارتباط معنی داری وجود دارد

فهرست :

چکیده

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسأله

ضرورت تحقیق

اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیات تحقیق

سوالات تحقیق

قلمرو تحقیق

مدل مفهومی

مدل اقدامات مدیریت کیفیت جامع

مدل نوآوری سازمانی

مدل تحقیق

تعاریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی

تعاریف عملیاتی

فصل دوم: ادبیات و پیشینه‌ی تحقیق

مقدمه

بخش اول: مدیریت کیفیت فراگیر (متغیر مستقل)

کیفیت چیست؟

تعریف مدیریت کیفیت فراگیر

تعریف کیفیت از نظر تعدادی از محققان

عوامل اساسی موثر بر کیفیت

رابطه بین مفاهیم کیفیت

متفکران کیفیت

ادوارد دمینگ

جوزف جوران (نظریه بهبود کیفیت)

آرماند فیگنباوم (نظریه مسؤولیت همگانی در مورد کیفیت)

فیلیپ کرازبی (نگرش ساختار گونه به موقعیت مدیریت جامع)

عوامل مؤثر در موفقیت مدیریت کیفیت فراگیر

مدل فراگیر مدیریت کیفیت فراگیر

اصول مشترک در پیاده سازی موفقیت آمیز مدیریت کیفیت فراگیر

سه اصل مهم مدیریت کیفیت فراگیر از نظر دمینگ

مدل مدیریت کیفیت فراگیر

بخش سوم: نوآوری (متغیر وابسته)

تاریخچه نوآوری

تعاریف نوآوری

نوآوری سازمانی

لزوم نوآوری

فرآیند نوآوری

نقش مدیریت در پرورش خلاقیت و نوآوری در سازمان

مدل نوآوری سازمانی

بخش سوم: پیشینه‌ی تحقیق

تحقیقات داخلی

تحقیقات خارجی

تاریخچه شرکت مدیران خودرو

مدل نظری تحقیق

فصل سوم:روش اجرای تحقیق

مقدمه

روش تحقیق

جامعه آماری

نمونه آماری

روش جمع آوری داده‌ها

ابزار گردآوری داده ها

تعیین روایی و پایایی پرسشنامه

روش‌های تجزیه و تحلیل

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

مقدمه

آمار توصیفی جمعیت شناختی

آمار استنباطی

آزمون نرمال بودن توزیع نمونه

آزمون فرضیات تحقیق

آزمون میانگین یک جامعه «T test»

آزمون اسپیرمن

فصل پنجم:نتیجه‌گیری و پیشنهادات

مقدمه

نتیجه‌ی آزمون اسپیرمن برای فرضیه ها

پیشنهادات تحقیق

پیشنهادات براساس نتایج فرضیات

پیشنهاد برای تحقیقات آینده

منابع و مآخذ

پیوست

حمیدرضا بازدید : 95 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : بررسی میزان استرس شغلی در واحدهای کم حادثه و پرحادثه شرکت هواپیمایی هما از نظر کارکنان آن شرکت

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروزه استرس یکی از واژه های بسیار معمول و آشنایی است که همه ما با آن به نحوی درگیریم و در مقابل حوادث شغلی نیز تاثیر بدی بر روی سازمان و شرکت ها و نیروی انسانی آنها دارند . این تحقیق با هدف بررسی میزان استرس شغلی در واحدهای کم حادثه و پرحادثه شرکت هواپیمایی هما صورت گرفته است . با توجه به فرضیات و سوالات مورد نظر در این تحقیق از روش تحقیق علی – مقایسه ای سود جسته است . جامعه آمار ی ۳۰۶۰ نفر می باشند که با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه ۳۴۵ نفری انتخاب شد . در راستای پاسخگویی به فرضیات پژوهشی کار جمع آوری اطلاعات صورت گرفت که برای جمع آوری اطلاعات میدانی از پرسشنامه استفاده شد . این پرسشنامه شامل ۳۵ سوال می باشد و براساس مقیاس لیکرت و درجات آن شامل کاملا موافقم ، موافقم ، نظری ندارم ، مخالفم و کاملاٌ مخالفم می باشند . پرسشنامه در مرحله اول برای تعین میزان اعتبار آن به صورت آزمایشی روی ۴۰ نفر اجرا شد که آلفای بدست آمده برابر با است . سپس در مرحله دوم پرسشنامه به صورت نهایی اجرا شد و اطلاعات بدست آمده ابتدا موردتحلیل توصیفی و استنباطی و سپس فرضیات بررسی شدند

فهرست :

فصل اول : کلیات

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت مسأله

اهداف تحقیق

فرضیات تحقیق

تعریف واژه ها و اصطلاحات اساسی تحقیق

محدودیت های پژوهش

فصل دوم : ادبیات پژوهش

مقدمه

تاریخچه بررسی علمی استرس

تعاریف استرس

شکلهای متنوع استرس

نظریه های استرس

نگرش کارفرمایان نسبت به استرس

نگرش اتحادیه ها نسبت به استرس

نسبت به استرس NIOSH نگرش

عوامل موثر بر استرس

نشانه ها و علایم استرس

استرس و بیماریها

استرس و مساله غیبت از کار

استرس و خشونت و زورگویی در محل کار

استرس و عدم امنیت شغلی

استرس و ادعای جبران خسارت و اقامه دعوی

استرس و هزینه های آن

استرس و رابطه آن با حقوق ، مقاومت در برابر تغیر ، اشتباهات در قضاوت و تصمیم گیری ، رضایت ،

شکایت و جابجایی

استرس و عملکرد

استرس و نقش آزار و اذیت جنسیتی ، نظارت الکترونیکی ، فرهنگ و کار بیش از حد در ایجاد آن

استرسورهای نقش

تعارض نقش

تعارض نقش ، استرس و حوادث

ابهام نقش

جنبه های چند بعدی ابهام نقش

ابهام نقش ، استرس و حوادث

گرانباری نقش

گرانباری نقش ، استرس و حوادث

کمباری نقش

حقوق و دستمزد

ویژگیهای شغل

آهنگ کار

تکرار کار

آموزش

استرس و جنسیت

حوادث

نظریه های حوادث

علت حوادث

هزینه های حوادث محل کار

قوانین و دفاع از جوانان

استرس و حوادث

مطالعات و تحقیقات صورت گرفته شده در داخل کشور

مطالعات و تحقیقات خارجی

خلاصه و نتیجه گیری

فصل سوم : روش تحقیق

مقدمه

جامعه آماری

روش نمونه گیری

حجم نمونه

روش و ابزار گردآوری اطلاعات

اعتبار و روایی پرسشنامه

توزیع و گرآوری پرسشنامه

نوع و روش تحقیق

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

خلاصه

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

بخش اول : توصیف داده های پژوهشی

جنسیت کارکنان

سن کارکنان

شغل کارکنان

سنوات خدمت کارکنان

میزان تحصیلات کارکنان

حقوق و دستمزد

دوره آموزشی پیشگیری از حوادث

دوره های کاهش استرس یا مدیریت استرس

توصیف نحوه ارزیابی کارکنان شرکت هواپیمایی هما از متغیرهای استرس شغلی براساس فرضیات

پژوهشی

بخش دوم : بررسی آماری فرضیات پژوهشی

فرضیه اول

فرضیه دوم

فرضیه سوم

فرضیه چهارم

فرضیه پنجم

فرضیه ششم

بخش سوم : سایر یافته ها

رابطه استرس شغلی با سن کارکنان

رابطه استرس شغلی با سنوات خدمت کارکنان

تفاوت استرس شغلی بر اساس میزان تحصیلات کارکنان

تفاوت استرس شغلی براساس رسته شغلی کارکنان

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

مقدمه

یافته های پژوهشی مربوط به فرضیات

فرضیه اول

فرضیه دوم

فرضیه سوم

فرضیه چهارم

فرضیه پنجم

فرضیه ششم

نتایج مربوط به سایر یافته های پژوهشی

پیشنهادات اجرایی

پیشنهادات پژوهشی

محدودیت های پژوهش

حمیدرضا بازدید : 97 دوشنبه 30 آذر 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : مدیریت علمی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در مقاله زیر مطالبی در ارتباط با یکی از مهمترین عللی که باعث پیشرفت جهان صنعتی شده است را مد نظر قرار می گیرد . براستی چرا کشورها یی همچون ایلات متحده و ژاپن و کره و …… پیشرفت کردند و چه عاملی سبب این پیشرفت گردید . همچنین هیتلر به تاسی از چه عاملی به آمریکا اعلان جنگ کرد و او چه باوری نسبت به علم و صنایع خود و آمریکا داشت و وضعیت آمریکا در اعلان جنگ چگونه بود و چه عاملی باعث گردید که آمریکا در حالیکه ناوگان جنگیش در وضعیت بسیار نامطلوبی بسر می برد به وضعیتی مبدل گردد که پیروز جنگ گردد و به تاسی از آن عامل به یکی از بزرگترین قطبهای صنعتی جهان مبدل گردد . وهمچنین به برسی علم و صنعت قبل و بعد از مدیریت علمی و به نقش تیلور در این زمینه خواهم پرداخت . براستی تیلور کیست و چه نقشی را در صنعت ایفاء نموده است قطعا بازخوانی این ماجرا ما را باید به راهی که آنها رفتند باید بکشا ند چرا که این را ه توام با موفقیت بوده است .

فهرست :

چکیده

مقدمه

علم و دانش در مغرب زمین و شرق قبل از انقلاب بهره وری

تیلور کیست

مدیریت علمی چگونه بوجود آمد و چیست

چکیده اصول مدیریت علمی

اصول مدیریت علمی به صورت دستورالعمل ماشین

مدیریت علمی ۳

نتیجه گیری

منابع

حمیدرضا بازدید : 145 یکشنبه 29 آذر 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : اصول و فنون مذاکرات تجاری

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : ما انسان ها هر روز در موقعیت های گوناگون مذاکره قرار میگیریم , از صف خرید نان و سوار شدن به تاکسی گرفته تا زمانی که می خواهید ملکی را بخرید یا حتی وقتی دزدی چاقویش را زیر گلویتان گذاشته و می خواهد هر چه دارید را تصاحب کند . حتی بسیاری از جنگ های بزرگ و قتل و غارت های تاریخی به دلیل عدم درک متقابل و اشنا نبودن رهبران تمدن های مختلف به این فنون رخ داده اند. مذاکره کننده خوب باید قمار باز خوبی هم باشد این توصیه من را به عنوان ((تشویق و ترویج قمار)) تفسیر نکنید. قمار واژه ای است که بد نام شده است اما واقعیت این است که همه ما هر روزه قمار میکنیم ,میدانیم که در مدیریت مالی میگویند سودی که یک فرد در فعالیت اقتصادی به دست می اورد متناسب با ریسکی است که انجام می دهد (البته به شرطی که ریسک حساب شده باشد ). تلاش برای کسب سود نا متعارف با توسل به ریسک نا متعارف است. تعریف علمی قمار در مذاکره ها و مکالمه ها , کلمات و جمله ها لایه های سطحی گفتگو هستند .اگر کمی عمیق تر شویم رویا ها و ارزوها و خواسته ها هستند که با یکدیگر سخن می گویند .در این تحقیق سعی بر این بوده که با فنون مذاکرات و مکاتبات تجاری اشنایی جزئی ارائه داده شود که امیدوارم مفید واقع شود.

فهرست :

مقدمه

تعریف موضوع تحقیق

اهمیت تحقیق

هدف تحقیق

اصول اساسی مذاکره

برانگیختن رفتار انسانى

تکنیک های به کار گیری مذاکره

انعقاد قرارداد با توجه به حالات اشخاص

طرح محیط فیزیکى مذاکره

انواع مذاکره

انواع مذاکره کنندگان

مراحل مذاکره

چند نکته در موردمذاکرات بین المللی فروش

نکاتی مفید جهت برقراری یک مذاکره تجاری موفق

ارتباطات کلامی

انواع روش های طرح سوال

ارتباطات غیر کلامی

راه حل برای مذاکره مطلوب

زمان ترک مذاکره

تفاوت مذاکره و پیشنهاد مناقصه

روش تحقیق

علت به کارگیری

محدودیت های تحقیق

مزایای به کار گیری این فن

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع

حمیدرضا بازدید : 154 شنبه 28 آذر 1394 نظرات (2)

عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر اقدامات منابع انسانی و قابلیت های چابکی بر کسب مزیت رقابتی سازمان

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروزه سازمانها بر این امر واقف اند که برای ادامه حیات در این فضای رقابتی باید دارای مزیت رقابتی باشند. کارشناسان مدیریت اظهار میدارند نیروی انسانی کارآزموده و ماهر به عنوان بزرگترین سرمایه هر سازمانی میتواند سازمان را در کسب مزیت یاری نماید. سازمانها برای همگام شدن با تغییرات گسترده عصر حاضر باید بتوانند خود را با آن سازگار نمایند، با توجه به این امر چابکی سازمانها در پاس به این تغییرات میتواند آنها را در کسب مزیت رقابتی یاری کند. در این پژوهش در پی بررسی تاثیر اقدامات منابع انسانی و قابلیت های چابکی سازمان بر کسب مزیت رقابتی بانک ملت در استان آذربایجان غربی هستیم. داده های پژوهش با توزیع پرسشنامه دارای روائی و پایایی به دست آمد. جامعه آماری این پزوهش ۱۳۰ نفر از کارکنان مدیریت شعب بانک ملت استان آذربایجان غربی انتخاب شدند.

فهرست :

مقدمه

مدیریت منابع انسانی

ابعاد مدیریت منابع انسانی

انتخاب و استخدام

ارزیابی عملکرد

آموزش، توسعه و توانمندسازی کارکنان

جبران خدمت

چابکی سازمان

تعریف و تشریح چابکی

رویکردهای اصلی و مفاهیم اساسی در چابکی شرکت ها

ابعاد چابکی

مدلهای چابکی

مدل شریفی و ژانگ

مدل یوسف و همکاران

مزیت رقابتی

تعریف مزیت رقابتی و انواع آن

ابعاد مزیت رقابتی

قلمرو مزیت رقابتی

استراتژی عمومی سه گانه

روش تحقیق

جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری

روش و ابزار گردآوری اطلاعات

روش کتابخانه ای

روش میدانی

روش پرسشنامه ای

متغیرهای تحقیق

روایی و پایایی پرسشنامه

تجزیه و تحلیل داده ها

نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع

پرسشنامه

پیوست

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد این وبسایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 206
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 1043
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 222
  • باردید دیروز : 796
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 3,436
  • بازدید ماه : 25,083
  • بازدید سال : 87,933
  • بازدید کلی : 278,641
  • کدهای اختصاصی