loading...
نت بلاگ | مرجع دانلود برترین مقالات و پروژه های دانشجویی و جزوات دانشگاهی
حمیدرضا بازدید : 357 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (1)

عنوان مقاله : الکترونیک مولکولی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : الکترونیک مولکولی یک رویکرد جدید است که به مواد اولیه و اصول عملکرد جدید نیاز دارد و می‌توان گفت انگیزه‌ای برای شناخت و استفاده از آنچه در مولکول‌های مواد اتفاق می‌افتد است. در مقیاس‌های کوچک تر از نانو، ایده استفاده از یک یا چند مولکول به‌عنوان یک سوئیچ به‌نظر بسیار جالب‌تر از بررسی بن‌بست‌های ماسفتی می‌باشد. این کار علاوه بر کوچک شدن ابعاد سرعت را بسیار زیاد کرده است همچنین ارزان‌تر است و بالطبع آن روش‌ها و پیچیدگی‌ها بسیار دشوار می‌شود. (الکترونیک مولکولی هنوز در حال تحقیق در مورد روش‌های ساخت می‌باشد. که به‌نظر می‌رسد به زودی بر آن غلبه و به سمت ساخت مدار مجتمع با این تکنولوژی برود)

همان طور که می‌دانیم روش لیتوگرافی نوری برای ساخت مدارات الکترونیکی مجتمع با چالش‌های اساسی و جدی روبرو شده است. محدودیت‌های فناوری از یک سو و چالش‌های کوانتومی از سوی دیگر توسعه‌ی نانوالکترونیک را با دشواری روبرو کرده است . در این میان دانشمندان به ایده‌ها و روش‌های جایگزین و جدیدی می‌اندیشند که محدودیت‌های روش لیتوگرافی نوری را ندارد. یکی از این روش‌ها، ساخت و استفاده از مولکول‌هایی است که رفتاری مشابه رفتار کلید زدن ترانزیستورها داشته باشند. در واقع دانشمندان قصد دارند با طراحی، ساخت و استفاده از این مولکلول‌ها، آن‌ها را جایگزین ترانزیستورهای سیلیکونی کنند. این ایده را الکترونیک مولکولی می‌گوییم. این رفتار می‌تواند مبنایی برای پردازش اطلاعات در رایانه‌ها و ذخیره‌ی اطلاعات در حافظه‌ها قرار گیرد .

مولکول‌هایی که در الکترونیک مولکولی مورد استفاده قرار می‌گیرند بایستی شرایطی داشته باشند. این مولکول‌ها باید دارای دو شکل متفاوت باشند که توسط یک محرک خارجی نظیر نور یا ولتاژ تغییر شکل دهد. این تغییر شکل باید برگشت‌پذیر هم باشد. در واقع مولکول در یک حالت به عنوان صفر (zero) و در یک حالت به عنوان یک (one) رفتار می‌کند. رفتار برگشت‌پذیری مولکول هم باید بسیار سریع باشد به گونه‌ای که بتواند در مدارات الکترونیکی مجتمع، مفید واقع شود. همچنین پایداری و مخصوصا پایداریِ گرمایی نیز عامل مهمی است. یعنی این مولکول‌ها در برابر تغییرات دمایی نباید از شکلی به شکل دیگر تغییر شکل دهند. چرا که در مدارات مجتمع محدوده‌ی تغییرات دمایی بسیار زیاد است و در صورت تغییر شکل مولکول‌ها، اطلاعات آن‌ها از دست می‌رود.

مثلا مولکول آزوبنزن ، در ابتدا نمونه‌ای مناسب به نظر می‌رسد. مولکول آزوبنزن دارای دو ایزومر سیس و ترانس است که هر کدام دارای دو طول متفاوت است. با تابیدن نور فرابنفش با طول موج ۳۱۳ نانومتر، ایزومر ترانس به ایزومر سیس تغییر شکل می‌دهد و با تابیدن نور فرابنفش با طول موج بیش‌تر از ۳۸۰ نانومتر، ایزومر سیس به ایزومر ترانس تغییر شکل می‌دهد. بنابراین در مدار الکتریکی یکی از ایزومرها می‌تواند به عنوان صفر و دیگری به عنوان یک رفتار کند. لیکن مشکل آزوبنزن عدم پایداری گرمایی آن است. در واقع ایزومر سیس آزوبنزن از نظر گرمایی پایدار نیست و اندک گرمایشی موجب تغییر شکل آن به ایزومر ترانس می‌شود.

البته این رفتار در مولکول مذکور در دمای ۶۰ کلوین مشاهده می‌شود، یعنی تقریبا ۲۱۳- درجه‌ی سلسیوس و در دمای اتاق ظاهر نمی‌شود. همان طور که مشاهده می‌کنید این دما بسیار پایین و دسترسی به آن دشوار است. لذا استفاده از آن در شرایط دمای معمولی مستلزم توسعه‌ی بیش‌تر این دانش است. همچنین لازم به یادآوری است که نشان دادن این که یک مولکول می‌تواند جریان الکتریکی را هدایت کند و رسانایی و عدم رسانایی آن قابل کنترل است، برای توسعه‌ی دانش الکترونیک کفایت نمی‌کند. آن چه اکنون در اختیار داریم یک کلید مولکولی بسیار کوچک و در ابعاد چند نانومتر است که جریان الکتریکی عبوری از آن با استفاده از یک ولتاژ قابل کنترل است. مزیت اصلی آن نسبت به ترانزیستورهای سیلیکونی ابعاد کوچک‌ترِ آن است. لیکن توسعه‌ی رایانه‌ها و استفاده از الکترونیک مولکولی در صنایع الکترونیک و رایانه مستلزم اتصال این مولکول‌ها به یکدیگر و ساخت گِیت‌های منطقی است همچنین روش‌های ساخت و تولید آن در مقیاس انبوه نیز چالشی است که باید قبل از توسعه‌ی الکترونیک مولکولی حل شود

فهرست :

تعریف کلی از الکترونیک تک مولکولی

مزایا و معایب نسبت به دیگر فناوری ها

برنامه های کاربردی الکترونیک تک مولکولی

بررسی و مقایسه اندازه تراشه ها

هدایت یک اتصال مولکولی

ابزارهای کاربردی برای بررسی پارامترها و ساختارالکتریکی

انتقال الکترون از طریق تک مولکول (رسانایی)

ترازهای فرمی از الکترودها و مرز اوربیتال مولکولی

نحوه ی برقراری اتصالات در الکترونیک مولکولی

سیم های مولکولی

دیود های مولکولی

ریکتیفایر مولکولی

ترانزیستور مولکولی

سوئیچ مولکولی

گیت های منطقی مولکولی

حمیدرضا بازدید : 522 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان پروژه :  ساخت آمپلی فایر ۳۰۰ وات

قالب بندی :  PDF

قیمت :   رایگان

شرح مختصر :  آمپلی فایر در دستگاه ‌استریوی خانگی نمونه‌ای از تقویت کننده ولتاژ است و نوع دیگری از آمپلی فایر ها تقویت توان است. تقویت کننده توان در سیستم های صوتی یک نمونه‌ از این تقویت کننده‌ها ‌است و توان لازم برای راه‌اندازی بلندگو را تهیه می‌کند. در واقعه تقویت کننده الکترونیکی وسیله‌ای برای افزایش توان سیگنال می‌باشد. تقویت کننده شکل سیگنال ورودی را حفظ کرده اما دامنه بزرگتر آن را بزرگتر می‌کند.از تقویت کننده ها برای تقویت صدای سازهای مانند گیتار الکتریک، گیتار باس، ویولن برای تقویت انواع خروجی های صدا مانند دستگاه های پخش خانگی، دستگاه های پخش خودرو و برای تقویت صداهای ضبط شده در مسیر دستگاه های ضبط صدا در استودیو های صوتی استفاده می شود.هدف این پروژه ساخت یک آمپلی فایر توان بالاست که داری توان خروجی قابل قبولی باشد که بتوان از آن بصورت کاربردی استفاده کرد.از این آمپلی فایر به راحتی می توان در سیستم های صوتی خانگی و همچنین بعنوان آمپلی خودرو (البته با ساخت جعبه مناسب) استفاده کرد

فهرست :

چکیده

مقدمه

فصل اول:مقدمه ای بر آمپلی فایر

تقویت کننده ها

تقویت کننده‌های ولتاژ

تقویت کننده‌های جریان

تقویت کننده ترارسانایی

تقویت کننده ترامقاومتی

منابع تغذیه تقویت کننده

اشباع تقویت کننده

پاسخ فرکانسی تقویت کننده‌ها

دسته‌بندی تقویت کننده‌ها بر اساس پاسخ فرکانس

انواع تقویت کننده ها

تقویت کننده های چند ترانزیستوری یا چند طبقه

انواع تقویت کننده های قدرت

بازدهی و راندمان تقویت کننده ها

انواع کلاس های کاری تقویت کننده ها

کلاس A

کلاس B

کلاس AB

کلاس C

کلاس D

راندمان تقویت کننده

فصل دوم:ساخت PCB مدار آمپلی فایر

استاندارد طراحی مدار چاپی

تهیه اسید مدار چاپی

انواع روش های ساخت PCB

روش ماژیک

روش لتراست

روش لامینت

روش اسپری پزتیو

نحوه ساخت PCB مدار آمپلی فایر ۳۰۰ وات

فصل سوم: ساخت آمپلی فایر

نحوه لحیم کاری با هویه

مدار منبع تغذیه آمپلی فایر

نقشه شماتیک مدار آمپلی فایر ۳۰۰ وات

PCB آمپلی فایر ۳۰۰ وات

نقشه پشت برد مدار آمپلی فایر

اجرای در نرم افزار Proteus 37

تصاویر آمپلی فایر بعد از ساخت

دیتا شیت ICTDA7294

منابع

حمیدرضا بازدید : 156 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله :  طراحی پست ۲۰ کیلو ولت و تجهیزات مورد استفاده در آن

قالب بندی :  Word

قیمت :   رایگان

شرح مختصر :  پست ۲۰ کیلو ولتی که برای استاندارد اجرایی در مواقع بروز خطا در سیستم مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

پست ۲۰ کیلو ولت خازن گذاری شده . پست ۲۰ کیلو ولتی که برای استاندارد اجرایی های کوتاه مدت در سیستم بکار  می روند و در هنگام کار نرمال سیستم ، یک جریان پیوسته ای از این ترانسفورماتورها  عبور می کند.

پست ۲۰ کیلو ولت  تکفازی هستند که در سیستم های ، ما بین نوتر سیستم و زمین متصل گردیده و جهت استاندارد اجرایی فاز به زمین در مواقع بروز خطا بکار می روند. پست ۲۰ کیلو ولت  زمین کننده ، عموما جریان پیوسته ای نداشته و یا اینکه بطور پیوسته فقط جریان کوچکی را تحمل می نمایند. بسته به نوع کاربرد، پست ۲۰ کیلو ولت  دیگری برای منظورهای متفاوت ، می توانند در این بخش تحت پوشش قرار گیرند.

این ترانسفورماتورها  عبارتند از:

–               پست ۲۰ کیلو ولت  مقسم بار برای بالانس کردن جریان در مدارهای موازی

–               پست ۲۰ کیلو ولت  استارتر، که در موتورهای a.c. بصورت سری و جهت استاندارد اجرایی راه اندازی موتور به کار برده می شوند.

ترانسفورماتور یکی از نیازهای بسیار مهم سیستم‌های انتقال بسیار بزرگ می‌باشد .این بدان علت است که ترانسفورماتور همچون وسیله‌ای برای انتقال قدرت برق به مقادیر واقعی ولتاژ در هر یک از مراحل چندگانه‌ی انتقال و توزیع عمل می‌کند .از مرحله‌ی تولید در منبع تا ولتاژی که احتیاجات مصرف کننده‌را برآورده می‌کند ،ترانسفورماتورهای متعددی در ایستگاه‌های قدرت و شبکه‌های توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرند این مجموعه ترانسفورماتورهای متفاوت را می‌توان به دسته‌های گوناگونی تقسیم نمود که

هر یک هدف خاصی را برآورده می‌سازد .این پروژه‌ی پایان نامه به بررسی ترانسفورماتورهای برق قدرت و شرایط خطای مربوط به آن‌ها می‌پردازد .  ترانسفورماتورهای قدرت روغنی حجم اصلی ترانسفورماتورهای قدرت به کاربرده شده در شبکه‌ی انتقال و توزیع برق را تشکیل می‌دهند

این ترانسفورماتورها در مایع هیدروکربنی غیر قابل اشتعال که از تقطیر و پالایش نفت خام به دست آمده‌است قراردارند .نقش این مایع هیدروکربنی محافظت از سیم‌پیچ‌های ترانسفورماتور از آثار زیان‌بار و خاصیت خورنده‌ی محیط می‌باشد .همچنین این مایع  به عنوان یک هادی حرارتی و یا یک وسیله‌ی سرمایشی عمل می‌کند .

این روغن معدنی(نفتی) که در ترانسفورماتورهای قدرت به کاربرده شده‌است ،‌جهت برآوردن این نیازهای بزرگ ، استقامت در برابر اکسیداسیون ،ویسکوزیته ،نقطه‌ی اشتعال ، نقطه‌ی روان سازی ،میزان سوفور مضر ،ولتاژ تفکیک الکتریکی و فاکتور پراکندگی مورد استفاده قرار می‌گرفت .

این توصیه نامه برای یک واحد پست ۲۰ کیلو ولتی و یا مجموعه ای از واحدهای پست ۲۰ کیلو ولتی و برای اتصال به سیستمهای قدرت متناوب با فرکانسهای نامی ۵۰ هرتز و ولتاژهای نامی ۱۱ و ۲۰ و ۲۲ کیلو ولت و نیز سیستم فشار ضعیف بکار می رود . این پست ۲۰ کیلو ولت بصورت شنت و جهت تصحیح ضریب توان به سیستم متصل گردیده و برای کار در فضای آزاد و یا محیط سربسته مورد استفاده می باشد .

فهرست :

مقدمه

معرفی

پست ۲۰ کیلو ولت خازن گذاری شده

پست  ۲۰ کیلو ولت  زمین کننده نوتر سیستم

انواع ترانسفورماتورها

اهداف

تعاریف

عنصر پست  ۲۰ کیلو ولتی

واحد پست  ۲۰ کیلو ولتی

بانک پست  ۲۰ کیلو ولتی

تجهیزات پست  ۲۰ کیلو ولت

وسیله تخلیه پست  ۲۰ کیلو ولت

ترمینالهای خط

ولتاژ نامی Un

سطح عایقی U

خروجی نامی

جریان نامی

تلفات پست  ۲۰ کیلو ولت

تانژانت زاویه تلفات (tan )

حداکثر ولتاژ سیستم Um

دمای هوای محیط

دمای هوای خنک کننده

دمای افزایش یافته ناشی از محفظه پست  ۲۰ کیلو ولت

دمای استاندارد آزمایش

طراحی و ساخت

توان واحد پست  ۲۰ کیلو ولتی

اضافه بار قابل قبول

حداکثر ولتاژ قابل قبول

حداکثر جریان قابل قبول

پلاک شناسایی پست  ۲۰ کیلو ولت

مشخصات کلی پست  ۲۰ کیلو ولت

تعاریف

جریان نامی دائمی

آزمایشات معمول(Routine tets)

اندازه گیری مقاومت اهمی سیم پیچ

کلیات

پست  ۲۰ کیلو ولت  نوع خشک

پست  ۲۰ کیلو ولت  نوع روغنی

کنترانسها

مقدمه

معرفی

طراحی

تعاریف

جریان دائم نامی IN

جریان هجومی نامی

اندوکتانس نامی

فاکتور Q

جریان هجومی نامی

سطح عایقی

افزایش دما

پلاک شناسایی

اطلاعاتی که باید  هر ترانسفورماتور داده شود.

آزمایشها

آزمایشهای معمول

اندازه گیری مقاومت سیم پیچ

اندازه گیری اندوکتانس

آزمایش تحمل منبع ولتاژ مجزا

آزمایش تحمل اضافه ولتاژ القایی

تلرانسلها

مقدمه

معرفی

طراحی

تعاریف

جریان نامی  با فرکانس سیستم IN

ولتاژ  نامی با فرکانس سیستم

جریان نامی با فرکانس تنظیم IA

ولتاژ نامی  با فرکانس  تنظیم UA

فرکانس تنظیم نامی fA

اندوکتانس نامی LA

فاکتور Q نامی QA

جریان  کوتاه مدت نامی IKN

مقادیر نامی

مقادیر ولتاژ و جریان نامی

جریان کوتاه مدت نامی

فاکتور Q نامی

ضعیف ولتاژ و جریان

سطح عایقی

پلاک شناسایی

اطلاعاتی که باید برای هر ترانسفورماتور داده  شود.

آزمایشها

اطلاعات کلی در مورد آزمایشهای انجام شده ، نمونه و خاص در بخشهای بعدی آمده است.

اندازه گیری اندوکتانس

آزمایش تحمل اضافه ولتاژ القایی

اندازه گیری فاکتور Q

اندازه گیری تلفات

تعیین نحوه افزایش دما

تلرانس

مقدمه

طراحی

تعاریف

سیم پیچ اصلی

ولتاژ نامی

جریان زمین نامی

مقادیر نامی

ولتاژ نامی سیم پیچ اصلی

جریان زمین نامی

امپدانس توالی صفر نامی

سطح عایقی

پلاک شناسایی

نوع ترانسفورمر یا ترانسفورماتور

آزمایشها

آزمایشهای نمونه

آزمایشهای خاص

اندازه گیری امپدانس توالی صفر

افزایش درجه حرارت در جریان زمین نامی

تعیین توانایی تحمل جریان کوتاه مدت

تلرانسها

آزمایشات پست  ۲۰ کیلو ولت

کلیات آزمایشهای پست  ۲۰ کیلو ولت به دو نوع زیر می باشند

جزئیات آزمایشات

تلفات پست  ۲۰ کیلو ولت

آزمایش معلول

آزمایش نمونه

آزمایش پایداری حرارتی (آزمایش نمونه)

آزمایشات ولتاژ

برای واحدهای پست  ۲۰ کیلو ولتی

برای بانکهای پست  ۲۰ کیلو ولتی

آزمایش یونیزاسیون پست  ۲۰ کیلو ولت (آزمایش نمونه)

سطوح عایقی و ولتاژهای تست بین ترمینال پست  ۲۰ کیلو ولت و زمین

مقدمه

معرفی

تعاریف

ولتاژ نامی

جریان نامی

محدوده تنظیم

سیم پیچ کمکی

سیم پیچ ثانویه

ولتاژ نامی

جریان نامی

محدوده تنظیم

افزایش درجه حرارت سیم پیچ

سطح عایقی

پلاک شناسایی

آزمایشها

آزمایشهای نمونه

آزمایش های خاص

اندازه گیری ولتاژ بی باری

آزمایش افزایش درجه حرارت

آزمایشهای دی الکتریک

برای عایق غیریکنواخت

تلرانسها

مقدمه

معرفی

حالات مطالعه شده‌ی ترانسفورماتور و نتایج تشخیصی سیستم

ایجاد سیستم

انتخاب روش‌های گوناگون تفسیر خطای پست

داده‌های تحلیل گاز محلول در روغن (خطای پست  )برای کاربر

تست برای شرایط خطا دار ترانسفورماتور

تشخیص خطاهای ترانسفورماتور

روش نسبیت چهارگانه‌ی راجر

حمیدرضا بازدید : 142 جمعه 02 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : سیستم mppt مجموعه ای از سلول خورشیدی به روش PSO

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : از تمام منابع انرژی تجدیدپذیر بیشترین توجه به انرژی خورشیدی در دهه ۱۹۷۰ انجام شد.بیشترین توجه به آن بعنوان یک راه حل برای کاهش استفاده از منابع فسیلی و سوختهای هسته ای برای یک محیط زیست پاکیزه تر شد.انرژی خورشیدی ،در سایز عمومی انرژی پتانسیلی دارد که برای تهیه انواع انرژی می توان ذخیره کرد:الکتریکی ، حرارتی ،شیمیایی و هر سوخت قابل حمل و نقل .به هر حال انرژی خورشیدی ،قابل گسترش ،قابل چرخش و معمولا غیر وابسته است. با افزایش ولتاژ کنترل کننده فتوولتائیک، افزودن ماژول های بیشتر در حالت سری محدود خواهد شد و در زمان هایی‌که یک یا چند ماژول زیر سایه درخت ها یا اجسام دیگری قرار می گیرند، این امر موجب کاهش ولتاژ شده و ولتاژ سری را هم اندازه (و یا کمتر از) ولتاژ باتری خواهد کرد. ما می خواهیم که ولتاژ MPP بالاتر از ولتاژ باتری باشد تا ناچار به استفاده از برق اضطراری نشویم. امروزه کنترل کننده‌های MPPT تا ۶۰۰ ولت برق مستقیم را در ورودی خود تحمل می کنند. این میزان ولتاژ برای زمانیست که سیستم فتوولتائیک شما به شبکه برق متصل است و کابل های بلندی برای شارژ باتری ها به عنوان سیستم برق پشتیبان استفاده می شود.

با توجه به مزایای بی شمار و ارزشمند سیستم های فتوولتاییک به این سیستم ها عیب هایی هم وارد است که عباتست از :

۱ – بازدهی کم و هزینه بالای سرمایه گذاری اولیه .

۲ – محدودیت درساعات کارکرد با تمام ظرفیت در طول روز یا ماه و سال .

۳ – عدم امکان پیوند با سیستم های سوخت پشتیبان مثل سیستم سوخت های فسیلی .

۴ – نیاز به ذخیره سازی با باتری های الکترو شیمیایی که بسیار گران می باشد .

۵ – نیاز به اشغال مساحت زیاد جهت نصب کلکتورها .

فهرست :

تشعشع خورشیدی

انرژی حرارتی خورشیدی

سلول خورشیدی چیست

تاریخچه سلول خورشیدی

علت احتیاج به سلول خورشیدی

ساخت سلول خورشیدی در ایران

فتوولایک و اساس کار سلول های خورشیدی

سیستم های فتو ولاییک

مصارف و کاربردهای فتوولتاییک

تیروگاه فتوولتاییک

معایب و مزایای سلولهای فتوولتاییک

مواد سازنده سلولهای خورشیدی

ماهوه های دریافت کننده انرژی خورشیدی

کریستال سیلیکون سی-اس ای

تولید برق بدون مصرف سوخت

صفحه خورشیدی

انتقال برق بدون سیم از ماه

پنل خورشیدی

یخچالهای خورشیدی

ساخت سلول خورشیدی نانویی

سلول های خورشیدی پلیمر

سلول های خورشیدی بر پایه نامه رساناهای آلی

پلیمرهای هادی

تئوری نوار

پلیمرهای گاف کوچک

سلولهای فتوولتایک آلی تک لایه

بهترین سلول خورشیدی جهان

سلول خورشیدی هیبریدی

الگوریتم بهینه سازی pso

الگوریتم بهینه سازی ذرات

کاربرد الگوریتم بهینه سازی

حمیدرضا بازدید : 111 دوشنبه 28 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : فاصله سنج آلتروسنیک با قابلیت اندازه گیری دما به زبانc

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : اولتراسونیک به صوتی گفته میشود که فرکانس آن بالاتر از فرکانس صوتی است که انسان توانایی شنیدن آنرا دارد و معمولاً فرکانس بالای ۲۰khz را شامل میشود. چندین راه برای اندازه گیری مسافت بدون تماس وجود دارد. برخی دستگاه ها با ساتع کردن امواج مادون قرمز و دریافت آن فاصله شی مورد نظر را تشخیص میدهند. دستگاه های دیگری هستند که با لیزر کار میکنند و صحت عملکرد و دقت بالایی دارند. در حال حاضر تکنیک های تشخیص فاصله با لیزر، رادار، مادون قرمز و اولتراسونیک بطور گسترده در دستگاه های اندازه گیری و اکتشاف موانع و… مورد استفاده قرار میگیرند. دستگاه های اندازه گیری مسافت لیزری و راداری به دلیل گران قیمت بودن و هزینه بالا فقط در کاربردهای محدودی استفاده میشوند و تحقیقات نشان میدهد که سیستمهای تشخیص مسافت اولتراسونیک بدلیل قیمت پائین و عملکرد قابل قبول مقبولیت بیشتری دارند.

فهرست :

فصل اول: سخت افزار و توضیح قطعات سخت افزار

سخت افزار

میکرو کنترلر AVR

سنسور اولتراسونیک

تقویت کننده عملیاتی

خازن

مقاومت الکتریکی

ترانزیستور

دیود

تنظیم کننده ولتاژ

ال سی. دی کارکتری

لیست قطعات فاصله سنج

مدار فاصله سنج

فصل دوم :نرم افزار

برنامه نویسی میکروکنترلر

منطق برنامه

شروع برنامه نویسی به زبان C

برنامه نویسی ماژولار

منابع

حمیدرضا بازدید : 88 دوشنبه 28 دی 1394 نظرات (0)

عنوان گزارش کارآموزی : کارآموزی در پست برق مترو

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : مزایای استفاده از راه آهن برقی نسبت به دیزلی باعث شده است که تمام کشور های توسعه یافته و درحال توسعه تلاش روز افزونی برای بهره مندی بیشتر از این سیستم اغاز کنند.در کشور عزیز ما نیز بحث راه آاهن برقی از سالها قبل مطرح بوده است و در سالها ی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط یک محور راه آاهن برقی در مسیر تبریز – جلفا احداث و به بهره برداری رسیده است . در سالهی پس از انقلاب با وجود تمام مشکلات، با تلاش مسئولین و شرکت راه آهن برقی تهران و حومه سر انجام در سال ۱۳۷۷ دومین محور راه آهن برقی کشور در مسیر تهران – کرج به بهره برداری رسید .نحوهء تغذیه و کنترل شبکه برق رسانی از اساسی ترین موضوعات قابل بحث در این زمینه می باشد . در این مبحث ما با پست های برق مترو تهران – کرج،آشنا شده و قسمت های مختلف آن را بررسی کرده و از اساس کار این سیستم اگاه خواهیم شد.باید شبکه برق طوری طرح ریزی شود که از یک پایداری و ثبات قابل قبول و تا حد امکان مطمئنی برخوردار باشد. امروزه قطع شدن برق برای مدت کوتاهی باعث مختلف شدن زندگی فردی و قطع شدن برق کارخانه های صنعتی و مصرف کننده های بزرگ، موسسه های علمی و پژوهشی بمدت نسبتاً طولانی موجب زیان های جبران ناپذیر می‌شود. لذا قطع شدن و یا قطع کردن دستگاهها و تجهیزات الکتریکی معیوب از شبکه لازم است ولی کافی نیست بلکه باید تدابیری بکار برده شود که برق مصرف کننده ای که در اثر بوجود آمدن عیب فنی از شبکه قطع شده است، در کوتاهترین مدت ممکنه تامین گردد.انتقال برق، وقفه را دستگاهها و وسائل حفاظتی تامین می‌کند که ما به آنها رله‌های حفاظتی و یا رله می‌گوئیم

فهرست :

پیشگفتار

ساختار پست های فشار قوی

دسته بندی پست های فشارقوی

اجزاء تشکیل دهنده پستها

بررسی تجهیزات فشارقوی ، حفاظت ، کنترل و ثبات وقایع

سیستم تغذیه

سیستم زمین

ترانسفورماتور جریان

مشخصات فنی شینه‌ها در پستهای فشارقوی

موج گیر و تجهیزات کوپلینگ

اجزاء اصلی یک سیستم PLC

راکتورهای موازی

ترانسفورماتورهای ولتاژ خازنی

سیستم حفاظت از صاعقه

سکسیونر

ترانسفورماتور زمین-کمکی

بریکر

سیستم کنترل

سیستم اسکادا

رله ها

تب چنجر

تابلوی آلارم پست برق بنیادرنگ

منابع

حمیدرضا بازدید : 2285 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (2)

عنوان پروژه : دزدگیر سیم کارت خور با ماژول SIM900‎

قالب بندی : PDF, Code

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در این پروژه ما سعی بر این داشتیم که شما را با نحوه راه اندازی ماژول SIM900 و نحوه ارسال SMS و نحوه اتصال این ماژول به شبکه GPRS آشنا کنیم . در واقع ماژول SIM900 یک ماژول ارسال و انتقال اطلاعات است. در این پروژه شما با ساختار سیستماتیک انواع دزدگیر آشنا می شوید. تا همین اواخر اکثر دزدگیرهای اماکن جهت اعلام خطر و یا هشدار به کاربران خود و یا مراکز پلیس از خط تلفن ثابت استفاده می کردند. که همین امر خود باعث به وجود آمدن باگ های امنیتی و مشکلات راه اندازی دزدگیرهای امکان می شد. چراکه اکثر سارق ها ابتدا خطوط تلفن و سپس برق را قطع می کنند و یا اینکه در بعضی از مناطق بنا به دلایلی اصلا خطوط تلفن وجود ندارد. به همین دلیل امروزه تمام تولید کنندگان تجهیزات محافظتی و دزدگیرها اقدام به طراحی و تولید دزدگیرهای سیم کارت خور کرده اند. دزدگیرهای سیم کارت خور مزایای بسیار زیادی نسبت به دزدگیرهای معمولی و قدیمی دارند که مهم ترین آن ها عدم نیاز به خط تلفن, نصب و راه اندازی ساده تر و امنیت بالای آن ها می باشد. در نگاه اول برای اکثر افراد علاقه مند به الکترونیک و میکروکنترلرها ساخت دزدگیرهای سیم کارت خور بسیار پیچیده و دشوار به نظر می رسد. اما در حقیقت اینگونه نیست. امروزه شما می توانید به راحتی با اندکی توان برنامه نویسی و آشنایی با الکترونیک و میکروکنترلرها اقدام به طراحی دزدگیرهای حرفه ای با قابلیت های منحصر به فرد نمائید و یا حتی آن ها را به تولید انبوه برسانید. در این پروژه تیم الکترونیک و برنامه نویسی SKY HAWK اقدام به طراحی یک دزدگیر سیم کارت خور اماکن با استفاده از میکروکنترلرAVR ماژول SIM900 کرده است. که شما علاقه مندان می توانید با استفاده از این پروژه خود اقدام به طراحی و ساخت آن نمائید

فهرست :

مقدمه

معرفی ماژول SIM 900

تفاوت SIM900A با SIM900

تشریح پایه های ماژول SIM900

ساخت منبع تغذیه برای ماژول SIM900

نحوه اتصال سیم کارت به ماژول SIM900

نحوه اتصال میکروفون و بلندگو به ماژول SIM900

اتصال ماژول SIM900 به کامپیوتر

نحوه کنترل ماژول SIM900 با کامپیوتر توسط نرم افزار bascom

اتصال ماژول SIM900 به میکرو کنترلر AVR

مفاهیم پایه در اینترنت

دستورات AT COMMAND

دستورات AT COMMAND جهت اتصال ماژول SIM900 به اینترنت

شرح پروژه

دزدگیر

شماتیک فنی مدار پروژه

سنسور PIR

منابع و ماخذ

حمیدرضا بازدید : 240 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پروژه : دور کننده الکترونیکی حشرات و جانوران

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در این پروژه ما می خواهیم با ساخت یک دستگاه دور کننده حشرات و پرندگان و جوندگان موذی از راهیابی آنها به محلهای از قبیل پست های فشار قوی، مزارع، انبارها، تاسیسات صنعتی، رستورانها، ایستگاههای حمل ونقل جلو گیری به عمل بیاوریم. ما با انتشار امواج مافوق صوت این کار را انجام می دهیم و از سموم شیمیایی که باعث آلودگی بیشتر محیط زیست می شود کاسته می شود. محدوده فرکانس شنوایی انسان بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز است، فرکانس های بیش از این بازه را مافوق صوت و کمتر از این بازه را فرو صوت می گویند.که محدوده شنوایی حشرات و پرندگان معمولا در محدوده مافوق صوت است. با تولید صداهای مافوق صوت این موجودات دچار سرد می شوند و محل را ترک می کنند ولی چون برای انسان قابل شنیدن نیست هیچ مزاحمتی برای انسان بوجود نمی آورد.

فهرست :

چکیده

مقدمه

سیستم شنوایی

گوش

گوش خارجی

گوش میانی

گوش داخلی

مکانیسم شنوایی

کیفیت صوت

محدوده های شنوایی موجودات مختلف

آشنایی با دستگاه

دلایل ساخت دستگاههای دور کننده

آشنایی با کارکرد دستگاه دور کننده حشرات

ویژگی ها

مکانهای مورد استفاده دستگاه

سخت افزار

قطعات مدار

توضیح مدار

تصاویری از پروژه ساخته شده

آشنایی با دستگاه های مشابه

دستگاه التراسونیکس

دستگاه چطور کار می کند؟

چه حیوانات و پرندگانی را دور می کند؟

در چه محلهایی می توان از آن استفاده کرد؟

مشخصات دستگاه

دستگاه جیبی فراری دهنده پشه مدل UAW

دستگاه فراری دهنده پرنده سونیک PIR

نتیجه گیری و پشنهادات

مراجع

حمیدرضا بازدید : 385 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : بررسی ربات میکروموس

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : پروژه ی اینجانب تحت عنوان ربات میکروموس که در سه فصل تهیه شده است. فصل اول مستندات این پروژه به بررسی تعاریف خاصی که در زمینه رباتیک وجود دارد و همچنین موضوعات مرتبط با آن مانند تاریخچه رباتیک ، انواع رباتها ، دسته بندی رباتها پرداخته ام . در فصل دوم کاربرد رباتها و همچنین اجزاء رباتها را مورد بررسی قرار داده ام . در فصل سوم ، ساختن ربات میکروموس ، شرح عملکرد ربات ، توضیحات مدار و برنامه ربات وهمچنین تصاویری از قطعات این ربات و تصویر ربات میکروموس به طور کامل قرار داده شده است ربات میکروموس ، رباتی است که می تواند در یک مسیربسته حرکت کرده و مسیر درست را پیدا کند. این مسیر می تواند یک خط سیاه در زمینه سفید یا به صورت دیوار باشد . ربات باید بتواند مسیردرست را از مسیر غلط در کمترین زمان تشخیص بدهد.

فهرست :

ربات چیست

تاریخچه ی پیدایش ربات

تعاریف ربات

علم رباتیک

مزایای رباتها

معایب رباتها

قوانین سه گانه ی رباتیک

تاریخچه رباتها

دسته بندی رباتها

دسته بندی اتحادیه رباتهای ژاپنی

دسته بندی مؤسسه رباتیک آمریکا

دسته بندی اتحادیه فرانسوی رباتهای صنعتی

انواع رباتها

رباتهای متحرک

طبقه بندی رباتها

رباتهای نظامی

کاربرد رباتها

ربات تعقیب خط

ربات های حس کننده تماس

اجزاء اصلی یک ربات

معرفی قطعات بکار برده شده در ربات میکرو موس

میکرو کنترلر

چرخ هرزگرد

برنامه ی ربات که به زبان بیسیک نوشته شده

تاریخچه ی مسابقات میکرو موس

آیین نامه اجرایی لیگ میکروموس

الگوریتم های ربات میکرو موس

الگوریتم pledge

الگوریتم جستجوی تصادفی

الگوریتم Bellman Flooding الگوریتم Tremaux

چگونگی عملکرد الگوریتم بلدمن

نمایی از یک نمونه ماز مسابقات میکروموس

حمیدرضا بازدید : 309 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : بررسی و پیاده سازی روش بیزین برای تشخیص و تعقیب الگوی تصویری در تصاویر متحرک

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : با توجه به اهمیت و کاربرد روزافزون تشخیص و ردیابی اشیای متحرک در زنجیره تصاویر ویدیویی، نیاز به سیستم‌های خودکار بلادرنگ با کارایی بالا در کاربردهای مراقبتی و امنیتی بیش‌ از پیش احساس می‌شود. در این پایان نامه ابتدا الگوریتم‌های تشخیص و جداسازی اشیای متحرک با تاکید بر کاربردهای مراقبتی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌ است. سپس با به کارگیری یکی از روش های حذف پس زمینه و ترکیب آن با روش بیزین، یک الگوریتم ترکیبی بهینه و قابل استفاده در کاربردهای نظارتی ارایه خواهد شد. این الگوریتم که به سطوح خاکستری قابل اعمال است، مبتنی بر استقلال خطی بردارها بوده و در برابر تغییرات محلی و سراسری روشنایی مقاوم است. به علاوه نیازی به تنظیم پارامترها ندارد و نسبت به تغییرات تکرار شونده پس زمینه نیز حساسیت کمی از خود نشان می دهد. برخلاف سایر روش های آشکارسازی مبتنی بر تئوری بیزین، این روش به محاسبات کمی نیاز دارد و می تواند در سیستم های بلادرنگ به کار گرفته شود. در ادامه سعی شده تا با استفاده از الگوریتم حذف تطبیقی نویز (ANC) و ترکیب آن با الگوریتم بیزین، یک روش تطبیقی جدید برای آشکارسازی اشیا نیز ارائه شود. در این روش پیکسل های مربوط به پیش زمینه و پس زمینه بدون نیاز به هیچ گونه اطلاعات قبلی و با استفاده از یک فیلتر تطبیق پذیر از یکدیگر متمایز می شوند. نتایج اولیه شبیه سازی، حاکی از قابلیت گسترش این ایده برای استفاده در سیستم های آشکارسازی می باشد

فهرست :

پیشگفتار

کارهای گذشته

انگیزه

نوآوری

ساختار پایان نامه

فصل روش های تشخیص الگوی متحرک

مقدمه

آشکارسازی اشیا متحرک

الگوریتم های آشکارسازی اشیا متحرک به روش حذف پس زمینه

مقایسه الگوریتم های آشکارسازی اشیای متحرک

روش های ارزیابی

ارزیابی مستقل

ارزیابی نسبی

معیارهای ارزیابی مبتنی بر پیکسل

معیارهای ارزیابی مبتنی بر شی

معیارهای ارزیابی مبتنی بر قالب

فصل اصول روش های بیزین در پردازش تصویر

مقدمه

تئوری تصمیم گیری آماری

روش کلاسیک

روش بیزین

مقایسه روش بیزین و کلاسیک

کاربرد روش بیزین در تحلیل تصاویر

توابع هزینه

انتخاب توزیع پیشین

پروفیل های توزیع پیشین نامناسب و تخمین درستنمایی بیشینه (ML)

میدان تصادفی مارکوف و قطعه بندی تصویر

روش MAPMRF

جمع بندی

فصل ترکیب الگوریتم بیزین و روش های حذف پس زمینه

تفاضل گیری از فریم های متوالی

ترکیب توابع گوسی

تخمین تابع چگالی احتمال به روش کرنل

مدل کردن زمینه با ویژگی های مکانی، زمانی و طیفی

جمع بندی

فصل راهکارهای پیشنهادی

بهبود الگوریتم پایه بیزین

روش لگاریتم نسبت ها

الگوریتم مبتنی بر حذف تطبیقی نویز (ANC)

شاخص گذاری اشیای متحرک

نتایج شبیه سازی

فصل نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری

پیشنهادات

فهرست مراجع

واژه نامه فارسی به انگلیسی

واژه نامه انگلیسی به فارسی

حمیدرضا بازدید : 92 پنجشنبه 24 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : ساخت و بررسی ربات تعقیب خط

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : اتوماسیون در بخشهای مختلف صنعت و کارهای تولیدی در چند دهه اخیر ظهور پیدا کرده است و روز به روز نیز در حال توسعه می باشد. بیش از چند دهه از ظهور کارخانجات کاملاً مکانیزه که در آنها تمامی پروسه ها اتوماتیک بوده و نیروی انسانی در آن نقش اجرائی ندارد، نمی گذرد. اما در چند ساله اخیر شاهد بوجود آمدن کارخانجات مکانیزه ای بوده ایم که طراحی، ساخت و نحوه کار آنها واقعاً حیرت انگیز است. ایده و دانش کنترل اتوماتیک و استفاده از سیستمهای مکانیزه در کارخانجات به جنگ جهانی دوم می رسد. ما تحولات عظیم و چشمگیر آن در سالهای اخیر بوقوع پیوسته است. ساخت روبات از موضوعات بسیار جالب و آموزنده است که مجموعه اطلاعاتی از علوم مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر(سخت افزار و نرم افزار) و هوش مصنوعی را در قالب یک وسیله هوشمند نمود عملی می بخشد . شاید ساخت تک تک اجزایی که در یک روبات به کار می رود (مانند مدار کنترلی، برنامه نرم افزاری، ارتباط با کامپیوتر، سنسورها، عملگرها، موتورها و بدنه ) کار چندان مشکلی نباشد، اما در کنار هم قرار دادن این اجزاء، تأمین ارتباط مناسب و بهینه، جبران سازی ضعفهای یک بلوک به کمک بلوکهای دیگر و در نهایت به وجود آوردن روباتی که تا چند روز پیش چیزی جز چند قطعه و بدنه و مدار نبود و حال به صورت موجوی هوشمند به حرکت درآمده و آنچه شما است ؛ آنچه انتظار می دستور می دهید را انجام می دهد، « مهندسی کامل » رود یک دانشجوی مهندسی در هر یک رشته ای (مکانیک، برق، کامپیوتر، صنایع و… ) قادر به انجام آن باشد. مطالب این نوشته با فرض اینکه خواننده از اصول ابتدایی مدارات منطقی، میکروکنترلرها و الکترونیک آگاه است به رشته تحریر درآمده است . اما اگر هر کدام از این مطالب را نمی دانید، به جای اینکه تا وقتی که واحد درسی آن را بگیرید، به خود استراحت بدهید ! تلاش کنید و با جستجو در منابع و پرسش از آنان که می دانند راه خود را بگشایید.

فهرست :

فصل اول : رباتها ، تاریخچه و انواع آنها

فصل دوم : کاربرد رباتها و اجزاء آنها

فصل سوم : ربات تعقیب خط

فصل چهارم : سخت افزار ربات تعقیب خط

فصل پنجم : نرم افزار ربات تعقیب خط

فصل ششم : مکانیک ربات تعقیب خط

حمیدرضا بازدید : 147 شنبه 19 دی 1394 نظرات (1)

 

عنوان مقاله : کاربرد الکترونیک قدرت

قالب بندی : word, PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : از سالها پیش ، نیاز به کنترل قدرت الکتریکی در سیستم های محرک موتورهای الکتریکی و کنترل کننده های صنعتی احساس می شد . این نیاز ، در ابتدا منجر به ظهور سیستم وارد – لئونارد شد که از آن می توان ولتاژ dc متغیری برای کنترل محرکهای موتورهای dc به دست آورد . الکترونیک قدرت ، انقلابی در مفهوم کنترل قدرت ، برای تبدیل قدرت و کنترل محرکهای موتورهای الکتریکی ، به وجود آورده است . الکترونیک قدرت تلفیقی از الکترونیک ، قدرت و کنترل است . در کنترل ، مشخصات حالت پایدار و دینامیک سیستم های حلقه بسته بررسی می شود . در قدرت ، تجهیزات ساکن و گردان قدرت جهت تولید ، انتقال و توزیع قدرت الکتریکی مورد مطالعه قرار می گیرد . الکترونیک درباره قطعات حالت جامد و مدارهای پردازش سیگنال ، جهت دستیابی به اهداف کنترل مورد نظر تحقیق و بررسی می کند . می توان الکترونیک قدرت را چنین تعریف کرد : کاربرد الکترونیک حالت جامد برای کنترل و تبدیل قدرت الکتریکی .ارتباط متقابل الکترونیک قدرت با الکترونیک ، قدرت و کنترل در شکل نشان داده شده است .

فهرست :

مقدمه

تاریخچه الکترونیک قدرت

الکترونیک قدرت و محرکهای الکتریکی چرخان

محرکهای الکتریکی چرخان

محرکهای الکتریکی جریان مستقیم

برشگرهای dc

اصول کار کاهش ولتاژ

اصول کار افزایش

پارامترهای عملکرد

طبقه بندی برشگر

برشگر کلاس A

برشگر کلاس B

برشگر کلاس C

برشگر کلاس D

برشگر کلاس E

رگولاتورهای سویچینگ

رگولاتورهای کاهنده

رگولاتورهای افزاینده

رگولاتورهای کاهنده – افزاینده

مدارهای برشگر تایریستوری

حمیدرضا بازدید : 222 شنبه 19 دی 1394 نظرات (0)

عنوان کتاب : ۸۰۰ پرسش و پاسخ اپراتوری پست های انتقال و فوق توزیع‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : گسترش سریع شبکه برق و همچنین سیر صعودی تعداد پست ها در سطوح مختلف ولتاژ و تقاضای بسیار زیاد و روز افزون مصرف برق دربخش های صنعتی و غیر صنعتی امری اجتناب ناپذیر است . با توجه به اینکه پست ها در هر سطح ولتاژی که باشند جزئی از اجزاء اصلی تشکیل دهنده شبکه سراسری می باشند. جهت پایداری، افزایش قابلیت شبکه ، پایین آوردن امکان خطا ، جلوگیری از آسیب نیروی انسانی و تجهیزات ضروری است که نیروی بهره بردار شاغل درپست های برق نسبت به چگونگی عملکرد تجهیزات ، نگهداری ، آگاهی ازمقررات ایمنی در رابطه با بهره برداری از آنها و همچنین حفظ ایمنی گروه های کاری دانش خود را افزایش دهد از این رو کتابچه ششصد پرسش و پاسخ توسط آقای مهندس پورکاشانی مدیرامور بهره برداری وقت تهران در سال ۱۳۸۲ تهیه و در سال ۱۳۸۴ توسط ایشان و همکاران محترمشان به هشتصد پرسش و پاسخ ارتقا یافت، از آنجا که درآن کتاب پرسش ها و پاسخ ها به صورت فصول مجزا به چاپ رسیده ؛ تعدادی ازهمکارن بخصوص پست های اصلی (مانند شمال غرب که دارای تمامی سطوح ولتاژی موجود در شبکه خوزستان میباشد.) که از اهمیت بسیار زیاد و روز افزون در شبکه سراسری برخوردار هستند و به تبع آن حجم بسیار بالای عملیات ها در استان خوزستان، نسبت به دیگر همکاران در استان های دیگر برخوردارهستند. باعث گردیده که به دلایل ذکر شده فوق مطالعه کتاب هشتصد پرسش و پاسخ امری دشوار و زمان گیر باشد . لذا بر آن شدم که در جهت سهولت در مطالعه کتاب آن را به این صورت ویرایش کرده تا هر چند اندک سهمی در کمک به رفاه حال همکاران عزیزم نمایم . باشد که با مطالعه این کتاب روزافزون بر دانش دوستان عزیزم افزوده ومایه افتخار اینجانب گردنند.

فهرست :

مقدمه

فصل اول : تعاریف و اصطلاحات الکتریکی

فصل دوم : خطوط انتقال

خطوط هوایی

کابل

فصل سوم : تجهیزات پست

ترانسفورماتور و تپ چنجر

بریکر ( دژنکتور )

سکسیونر

خازن و راکتور

اندازه گیری و دستگاه های آن

تغذیه داخلی و شارژر DC و AC

سیستم های مخابراتی

فصل چهارم : حفاظت الکتریکی

و برقکیر P.T ، C.T

حفاظت خطوط

حفاظت ترانسفورماتور

حفاظت بریکر

حفاظت باس بار

حفاظت باتری و … DC و AC حفاظت تغذیه داخلی

حفاظت سیستم های مخابراتی

فصل پنجم : سیستم مدیریت کفیت و عملیات در شبکه

روش های مانور تجهیزات

مجوزها برای کار روی تجهیزات

ایمنی و شبکه

علائم استاندارد پارامتر های تجهیزات

ضمیمه :شرح رله های حفاظتی پست ها و خطوط فوق توزیع

حمیدرضا بازدید : 96 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : سیستم های ارتباطی فرکانس رادیویی در معادن زیرزمینی هند

قالب بندی

: Word, PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : این مقاله در مورد تکنیک های ارتباطی فرکانس رادیویی مختلف به کار گرفته شده در معادن زیرزمینی هند است. معادن زیرزمینی، به عنوان محیط هایی با شرایط کاری سخت و خطرناک شناخته می شوند. بنابراین به سیستم های ارتباطی هوشمند معدن عریض برای عملکرد روان معدن و اطمینان از ایمنی بهتر نیاز است . سیستم های ارتباطی مناسب و قابل اعتماد فقط برای صرفه جویی درزمان نیست ؛ بلکه در فرستادن فوری پیام از مجاورت منطقه کار زیرزمینی به سطح زمین برای عملیات سریع نجات کمک می کند .همچنین یک سیستم ارتباطی قابل اعتماد و موثر است برای ایمنی درمعادن زیرزمینی لازم است و ضروری است. همه سیستم های موجود بایه گذاری شده بر اساس ارتباطی خط (سیمی) اند، از این رو قادر به مقاومت در برابر در شرایط حادثه و همچنین توانمند در مکان های غیر قابل دسترس نیستند. توپولوژی معادن غیر متقارن و معادن با ساختار پیچیده موانع بیشتری در راه های ارتباطی قرار داده است. بنابراین، ارتباطات بی سیم اجتناب ناپذیربوده و قابل اعتماد ترین ومناسب ترین سیستم است و باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه وجود داشته باشد.فرستنده ها و گیرنده های فرکانس (FM)با آنتن وابسته به هدایت و یا آنتن فعال متصل به کابل فیدر سوراخ دارو تقویت کننده های تکرار کننده در فواصل منظم می تواند برای عملکرد سیستم های ارتباطی گسترده، قابل اعتماد و مناسب استفاده شود. فرستنده وگیرنده ای قابل حمل طوری ساخته می شوند که می توان آن را حتی در مکان های غیر قابل دسترس معادن زیرزمینی استفاده کرد . بطور خلاصه ارتباطات آر اف مناسب ترین و قابل اعتمادترین سیستم ارتباطی برای کار ایمن در معادن زغال سنگ است .همچنین برای افزایش تولید و بهره وری در معادن کمک میکند..

فهرست :

چیکده

تکنیک های ارتباطی

ارتباط محور

ارتباطات راهروهای مستقیم

ارتباطات معدن شبکه ای

ارتباطات معدنچی محبوس

توسعه و آزمایش میدانی

آزمون های میدانی

نتیجه گیری

منابع

حمیدرضا بازدید : 122 سه شنبه 15 دی 1394 نظرات (0)

عنوان گزارش : کارآموزی تعمیرات برق در پتروشیمی

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : شرکت پتروشیمی نوری به عنوان بزرگترین مجتمع‌ پتروشیمی تولید کننده مـواد آروماتیک در جهان با۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی و با ظرفیت ۵/۴ میلیون تن انواع محصولات و با ایجاد اشتغال برای حدود ۱۰۰۰ نفر، از جمله طرح ‌های استراتژیک برنامه پنجساله سوم(۱۳۸۴-۱۳۸۰) شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران می‌باشد . این شرکت به عنوان مجری طرح آروماتیک چهارم در تاریخ ۲۵/۱۱/۷۷ تحت شماره۱۴۸۰۶۸در اداره ثبت شرکت ‌ها ثبت گردید. قرارداد این طرح جهت تأمین فاینانس، خرید لیسانس، مهندسی اصولی ،مهندسی تفصیلی و خرید تجهیزات و ماشین‌آلات در تاریخ ۱۲/۰۳/۷۹ بین شرکت پتروشیمی نوری وکنسرسیوم شرکت‌های تویو (ژاپن)، سازه (ایران)،ال‌جی(کره‌جنوبی) منعقدگردید. فعالیت‌های ساختمان و نصب طرح ازابتدای سال ۱۳۸۲ آغاز و عملیات پیش راه ‌اندازی و راه‌اندازی مجتمع طی سال ۱۳۸۵ انجام گردید. این مجتمع در تیرماه ۱۳۸۶ به طور رسمی توسط رئیس جمهورکشورمان و رئیس جمهور ونزوئلا افتتاح گردید. پتروشیمی نوری با عملکرد مالی حدود ۳ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۰ بزرگترین صادر کننده محصولات پتروشیمی در کشور است که حدود ۲۰ درصد ارزش صادرات را به خود اختصاص داده است. این شرکت یکی از تأمین‌کنندگان عمده بنزین و گازوئیل کشور در شرایط بحرانی و تحریم بوده و می‌باشد. با توجه به راهبردهای کلان شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی ، شرکت پتروشیمی نوری به عنوان یکی از شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس در این مجموعه قرار گرفت

فهرست :

فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی

تاریخچه

موقعیت جغرافیایی و فرصت‌ها

مشخصات کلی

محصولات و کاربرد آنها

ساختار سازمانی

تأمین‌کنندگان خوراک

سرویس‌های جانبی مورد نیاز مجتمع

فرآیند تولید

شرح فرآیند

طرح‌های توسعه

فصل دوم : ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز

موقعیت کاری رشته برق در این شرکت

بررسی شرح وظایف

امور جاری در دست اقدام

برنامه های اینده محل کاراموزی

تکنیک های استفاده شده در مجتمع

فصل سوم:ازمون اموخته ها نتایج و پیشنهادها

SUBSTATION A

SUBSTATION B

SUBSTATIONC

روتین دوره ای ترانسفورماتورها

روتین دوره ای ارت

رفع عیب از کابل مربوط بهHE-3501

روتین دوره ای باطریها

سیستم HEAT TRACING

رفع عیب از مکانیزم فن اتاق باطری و فایر الارم

دیزل ژنراتور

رفع عیب از PM-4004A

روتین A الکتروموتور

بازنگری و تکمیل بانک خاذنی در مجتمع

تصاویر اتصال کوتاه در الکترو موتور MV

نمایی از مجتمع

حمیدرضا بازدید : 98 دوشنبه 14 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : عملکرد اقتصادی سیستم یکپارچه نیروگاه بادی، بررسی پایداری ولتاژ

قالب بندی

: PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : با توجه به نقش حیاتی انرژی الکتریسیته در ساختار زیربنایی صنعت و اقتصاد کشور، لزوم توجه به نیروگاههای برقی به عنوان منبع اصلی تولید انرژی الکتریسیته اهمیت بسیاری پیدا می کند. توان تولیدی این نیــروگاهها از طریق شبکه سراسری به شهرها و مراکز صنعتی، کشاورزی، تجاری و … منتقل می شود تا چرخه اقتصاد کشور به حرکت در آید. امروزه با توجه به کم شدن روز افزون سوخت های فسیلی در سرتاسر دنیا، کشورهای توسعه یافته به سمت تولید برق از طریق انرژی های نو رو آورده اند و قدمهای بسی مهم در این زمینه تا امروز برداشته اند. و در کشور ایران تولید برق توسط انرژی های نو (باد، خورشید و زمین گرمایی) در حال رشد و شکوفایی می باشد. از غنی ترین این انرژی ها، می توان انرژی خورشیدی و باد را نام برد که در ایران نیروگاههای تولید برق با بهره گیری از این انرژی ها در حـال آزمایش و بررسی می باشد تا ما هم در آینده نه چندان دور بتوانیم سهم مهمی از این انرژی ها در تولید برق داخلی کشور داشته باشیم .

فهرست :

چکیده

مقدمه

مدل های مرتبط چندگانه

مدل توربین بادی

مدل آیرودینامیک

استراتژی چند مرحله ای

مدل SVC

مدل های بار استاتیکی

نشانگر پایداری ولتاژ

DOPF شامل نیروگاه بادی

poipm اصلاح شده

الگوریتم جریان

مقایسه نتایج با SVC و بدون SVC

اثرات مدل بار روی نتایج

نتیجه گیری

منابع

حمیدرضا بازدید : 90 یکشنبه 13 دی 1394 نظرات (0)

عنوان گزارش : کارآموزی در کارگاه الکترونیک

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : با توجه به توسعه وسایل الکترونیکی در جوامع امروز یکی از الزامات این است که دانشجویان رشته فنی مهندسی تحت نظر یک فرد متخصص در یک کارگاه تعمیراتی ، تعمیرات این وسایل الکترونیکی را فرا بگیرند. بنده در کارگاه فنی پویا الکترونیک۲ تحت نظر سرپرست مربوطه جناب آقای عباسعلی قربانی یک دوره ی تعمیرات الکترونیکی را پشت سر گذاشتم. در این گزارش جمع بندی مطالبی را که طی این دوره آموزشی فرا گرفتم خدمت شما عرضه خواهم نمود.

شرح عملکرد و وظایف :

در طی این دوره موظف بودم دروسی را که قبلا به صورت تئوری آموخته ام این بار به صورت عملی به کار ببندم. عملکرد ما در این دوره به این صورت بود :

۱) دوره کامل آشنایی با اصول عیب یابی

۲) آشنایی با قطعات الکتریکی پر کاربرد و تست کردن آنها

۳) آموزش شیوه صحیح لحیم کاری

۴) آموزش تعویض قطعه معیوب از روی بردهای SMD

توجه :مرحله ۳ و ۴ به صورت همزمان آموزش داده شده است. بنده سعی کردم تا هرکدام از این مراحل را به صورت یک فصل جداگانه را برای شما به عرصه تحریر در آورم.

فهرست :

عیب یابی مدارات الکتریکی

به دست آوردن نشانه های عیب

ارتباط دادن عیب به یک واحد یا برد عملیاتی

استفاده از نقشه مدار

نقشه بلوکی مدار

نقشه شماتیک مدار

یافتن عیب های خاص

رفع عیب به صورت سیستماتیک

ارتباط بین مراحل رفع عیب

انواع خازن ها

خازن های بدون قطبیت

خازن های سرامیکی

خازن های دارای قطبیت (الکترولیتی)

خازن های متغیر

نکاتی در مورد تعویض خازن خراب

مقاومت

تست با مولتی متر دیجیتال

تست با مولتی متر آنالوگ ( عقربه ای )

تست مقاومت های متغیر

ترانزیستور

کاربردهای ترانزیستور

طریقه پیدا کردن پایه های ترانزیستور

تشخیص امیتر و کلکتور

بایاس ترانزیستور

میکروفون زغالی

شارژ و دشارژ سلف ها

دیود چیست ؟

بایاس دیود

بایاس مستقیم

بایاس معکوس

تست دیود

دیود زنر

ولتاژ زنر

دیود نوردهنده LED

هویه کاری SMD

حمیدرضا بازدید : 83 جمعه 11 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : ارتباط مستقیم امن کوانتومی با هدف بهبود عملکرد

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : به منظور تبادل اطلاعات به صورت امن در دنیای کوانتومی، رمزنگاری کوانتومی مطرح شد . مخابره مستقیم امن کوانتومی به عنوان یکی از مهمترین شاخه های رمزنگاری، مورد توجه جمعی از محققان در ساله های اخیر قرار گرفته است. ارتباط مستقیم امن کوانتومی به ارسال مستقیم پیام محرمانه میپردازد. به طوریکه، ارسال پیام به کمک ایجاد یک کانال کوانتومی و بدون نیاز به توزیع کلید بین کاربرها صورت میپذیرد. مسئله اصلی در طراحی پروتکل های ارتباط مستقیم امن کوانتومی این است که طرح ارائه شده در برابر انواع حمله های استراق سمع کنندده امدن باشدد . همچندین ، در فرآیند برقراری ارتباط کوانتومی و سپس ارسال پیام محرمانه بین کاربرها، مسئله تعداد کیوبیت های بکار رفتده در طراحی پروتکل و نیز تعداد بیتهای منتقل شده حائز اهمیت است. به عبارتی دیگر، هر چه بازده طرح پیشنهادی بالاتر و پیاده سازی آن ساده تر باشد، پروتکل بهینه تر خواهد بود. در این پایان نامه ابتدا، مروری اجمالی بر مفاهیم و اصول اطلاعات و محاسبات کوانتومی خواهیم داشدت . سپس ، ضمن بیان دو شاخه مهم رمزنگاری، ارتباط مستقیم امن کوانتومی و مخابره از راه دور کوانتومی، پنج پروتکل در راستای بهبود عملکرد پروتکلهای ارتباط مستقیم امن کوانتومی و مخابره از راه دور کوانتومی پیشنهاد میکنیم. در انتها، مقایسه ای از پروتکلهای ارائه شده با کارهای پیشین انجام شده در این دو زمینه را خواهیم داشت.

فهرست :

چکیده

پیشگفتار

مقدمه

نظریه اطلاعات و محاسبات کوانتومی

نظریه رمزنگاری کوانتومی

ارتباط مستقیم امن کوانتومی

مخابره از راه دور کوانتومی

نتیجه گیری

مفاهیم اولیه اطلاعات و محاسبات کوانتومی

اصول موضوعه مکانیک کوانتومی

قضیه کپی ناپذیری

مفهوم درهم تنیدگی کوانتومی

معیار درهم تنیدگی

معرفی حالتهای درهم تنیده

حالتهای بل یا جفتهای EPR

حالتهای GHZ

حالتهای

حالتهای GHZlike

حالتهای خوشهای یا Cluster

حالت Brown

گیتهای کوانتومی

گیتهای تک کیوبیتی

گیتهای دو کیوبیتی

نتیجه گیری

ارتباط مستقیم امن کوانتومی کنترل شده

مخابره از راه دور کوانتومی دو طرفه

پارامترهای ارزیابی

پارامترهای ارزیابی پروتکلهای ارتباط مستقیم امن کوانتومی

پارامتر ارزیابی پروتکلهای مخابره از راه دور کوانتومی

مقایسه

نتیجه گیری

پروتکلهای پیشنهادی ارتباط مستقیم امن کوانتومی به کمک جابجایی درهمتنیدگی

جابجایی درهمتنیدگی

ارتباط مستقیم امن کوانتومی کنترلشده براساس حالت GHZlike

مرحله فراهم آوری

کنترل امنیت کانال کوانتومی

مخابره پیام محرمانه

استخراج پیام محرمانه

تحلیل امنیت

مقایسه

ارتباط مستقیم امن کوانتومی کنترل شده با هدف افزایش بازدهی

مرحله فراهم آوری

کنترل امنیت کانال کوانتومی

مرحله کدگذاری

مرحله کدبرداری

تحلیل امنیت

مقایسه

نتیجه گیری

پروتکلهای پیشنهادی مخابره از راه دور کوانتومی

مخابره از راه دور کوانتومی دو طرفه جهت انتقال یک حالت EPR خالص با استفاده از حالت GHZ

ایجاد کانال کوانتومی شش کیوبیتی با استفاده از دو حالت GHZ

شرح پروتکل پیشنهادی

مقایسه

مخابره از راه دور کوانتومی دو طرفه کنترلی توسط حالتهای EPR

کانال کوانتومی بین کاربرها

مخابره حالت کوانتومی

بازسازی حالت مخابره شده

مقایسه

مخابره از راه دور دو طرفه و ارتباط مستقیم امن کوانتومی با بکارگیری جابجایی درهمتنیدگی

شرح پروتکل مخابره از راه دور کوانتومی دو طرفه

تبدیل طرح مخابره از راه دور کوانتومی دو طرفه به ارتباط مستقیم امن کوانتومی دو طرفه

نتیجه گیری

جمع بندی و پیشنهادها

جمع بندی

نتیجه گیری و مقایسه

پیشنهادها

مراجع

حمیدرضا بازدید : 187 پنجشنبه 10 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پاورپوینت : فیبر نوری

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : مزایای فیبرنوری در مقابل سیم­های مسی عبارتند از : قیمت پایین­تر ، پهنای باند وسیع ، محافظت در مقابل تداخل و تزویج ، ایزولاسیون کامل الکتریکی ، امنیت ، مصونیت در مقابل خوردگی ، غیر قابل اشتعال بودن ، وزن کم ، اتلاف پایین ، فرستنده­های با قیمت پایین­تر و انعطاف پذیری. انتقال نور در فیبرنوری توسط پدیده­ی انعکاس نور انجام می­شود. هنگامی که یک شعاع نور را به سطح جدایی دو محیط می­تابانیم ، قسمتی از آن به داخل محیط اول بازمیگردد. با تکرار این عمل ، نور در داخل فیبر محبوس شده و می­توان آن را منتقل کرد.

عناصر یک خط انتقال عبارتند از: منشاء پیام ، مدولاتور ، منبع موج حامل ، تزویج­کننده­های کانال(ورودی) ، کانال ارتباطی ، تزویج­کننده­های کانال (خروجی) ، آشکارساز ، پردازشگر سیگنال ، پیام خروجی. به دستگاه­هایی که وظیفه­ی تبدیل سیگنال الکتریکی به سیگنال نوری را انجام می­دهند ، فرستنده­های نوری می­گویند که به طور کلی به دو دسته­ی دیودهای منتشرکننده­ی نور و دیودهای لیزری تقسیم می­شوند. در سیستم­های فیبرنوری نوعی آشکارسازنوری در طرف گیرنده­ی نور موردنیاز است تا نور مدوله شده را که در طول فیبر منتشر شده ، آشکار کند. به عبارت دیگر سیگنال­های نوری را به سیگنال­های الکتریکی تبدیل نماید.

تارنوری از دو بخش تشکیل می­شود : هسته و پوشش ساخته شده از یک ماده­ی شفاف نوری (مثلا شیشه سیلیکای گداخته) ، و روکش. ماده­ی اصلی سازنده­ی فیبرهای نوری ، کوارتز (اکسید سیلیسیم SIO2) است. کابل فیبر نوری را می توان از چند جهت دسته بندی نمود که عبارتند از : انواع کابل فیبرنوری از نظر شیوه­ی انتقال (فیبرهای چندحالته شامل فیبر چندحالته با ضریب شکست پله­ای ، فیبر چندحالته با ضریب شکست تدریجی ، فیبر تک حالته) ، از نظر حفاظت (نوع LOSS BUFFER و TIGHT BUFFER) ، از نظر روکش (IN DOOR و OUT DOOR و IN DOOR – OUT DOOR). از نظر ماده­ی سازنده (کابل فیبرنوری پلاستیکی ، کابل فیبرنوری شیشه­ای و کابل فیبر نوری با پلیمر سخت). روش­های ساخت فیبرها عبارتند از : روش بوته مضاعف ، روش سیلیس رسوب یافته دپ شده شامل رسوب بیرونی ، رسوب محوری ، رسوب داخلی. روش کشیدن تار در سیلیس پوشش شده با پلاستیک. در هنگام نصب فیبرهای نوری ، کنترل چندین پارامتر ، به خصوص در مورد شرایط مسیر و عملیات نصب دارای اهمیت است. این پارامترها عبارتند از : مسیر راه ، طبیعت ناحیه ، نوع خاک ، رویه­ی نصب. رابط­ها را برای اتصال تارهای نوری در مسیرهای انتقال به کار می­برند ، به طوری که ضمن ایجاد تسهیل در قطع تارها ، تلف پایینی در موقع اتصال از طریق آن­ها به دست می­آید. این رابط­ها براساس کارشان به دو نوع تقسیم می­شوند. نوع اول بر مبنای تزویج عدسی ، و نوع دوم براساس تزویج سربه­سر تارهاست. راه دیگر اتصال فیبرها ، اتصال آن­ها به صورت دائمی است. اتصال دائم کابل­های فیبرنوری به دو روش امکان پذیر است : اتصال دائمی دو فیبر به روش هم­جوشی ، اتصال دائمی دو فیبر به روش قفل شدن

فهرست :

فصل اول: آشنای با فیبر نوری

تاریخچه

فیبر نوری چیست؟

مزایای فیبر نوری

معایب فیبر نوری

کاربرد های فیبر نوری

فصل دوم: فیزیک فیبر های نوری

نور چیست؟

تعاریف و قوانین نور

ضریب شکست

تابش، انعکاس و انکسار

قوانین اسنل

حالت های مختلف تابش نور در دو محیط مختلف

انتقال نور در فیبر نوری

زاویه ی پزیرش

فصل سوم: ساختمان فیبر نوری

ساختمان فیبر نوری

خصوصیات سلیکای گداخته

انواع فیبر نوری

انواع فیبر نوری از نظر اشعه ی گذرنده از آن

انواع فیبر نوری از نظر حفاظت

انواع فیبر نوری از نظر محل استفاده

انواع فیبر نوری از نظر ماده ی سازنده ی آن

فیبر نوری چگونه ساخته میشود

فصل چهارم:چگونگی انتقال پیام

چگونگی انتقال پیام

منشاء پیام

مدولاتور

منبع نور حامل

تزویج کننده کانال(ورودی)

کانال ارتباطی

تزویج کننده کانال (خروجی)

آشکار ساز

پردازشگر سیگنال

پیام خروجی

عناصر خط انتقال فیبر نوری

رابطه توزیع کننده داده در شبکه ی فیبر نوری((FDDI

شبکه ی نوری سنکرون

فرستنده های نوری

ویژگی های منابع نور مورد استفاده در سیستم های نوری

تفاوت نور لیزر و نور معمولی

آشکار ساز های نوری

فصل پنجم: طراحی شبکه ی کابل

طراحی شبکه کابل

جنبه های طراحی مکانیکی

تزویج کننده

تزویج کننده عدسی

تزویج کننده سر به سر

اتصال فیبرهای نوری به صورت دائیم

اتصال فیبرهای نوری به صورت دائیم به روش هم جوشی

اتصال فیبرهای نوری به صورت دائیم به روش قفل شدن

حمیدرضا بازدید : 177 چهارشنبه 09 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : استفاده از تکنیک

 OFDM در سیستم رادیو هوشمند

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در واقع OFDM   مدل تصحیح شده مدولاسیون Multi Tone می باشد و مزیت آن بحث تعامد در آن می باشد، بدین صورت که زیر حامل ها دو به دو با یکدیگر متعامد هستند. این مدولاسیون عملیات مالتی پلکسینگ را به صورت متعامد انجام می دهد. در سیستم رادیو هوشمند، استفاده از پهنای باند به صورت فرصت طلبانه می باشد. این سیستم ، استفاده کننده را قادر می سازد که: مشخص کند که چه بخشی از پهنای باند آزاد است و در بخش هایی از فرکانس که متعلق به استفاده کنندگان مجاز می باشد، فعالیت می کند تا بتواند حضور استفاده کنندگان مجاز را تشخیص دهد. (Spectrum sensing)

فهرست :

چکیده

مقدمه

چرا OFDM برای رادیو هوشمند مورد مناسبی است

Spectrum sensing

Spectrum shaping

Adapting to the Environment

Adapting to the Environment

Multiple Accessing And Spectral Allocation

Interoperability

حمیدرضا بازدید : 113 دوشنبه 07 دی 1394 نظرات (0)

عنوان گزارش : تعمیرات موبایل

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تعمیرات موبایل شامل آشنایی با اصول کلی و نحوه عملکرد گوشی های تلفن همراه می باشد. همچنین آشنایی با تاریخچه تلفن -ابزار و لوازم تعمیرگاه،سری بندی گوشی ها – نقشه خوانی- شناخت بخش ها – قطعات گوشی ها وانواع سیستم عامل هاو…میباشد. البته این نکته لازم به ذکر است که تعمیرات موبایل بدون اطلاعات الکترونیک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سیارمنجر به اشتباهات در تعمیرات و عدم توانایی تعمیر کار خواهد شد و تعمیرکاری در کار خود پیشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونیکی و مخابراتی بخش های مختلف یک گوشی دست به تعمیر آن بزند . زیرا گوشی تلفن همراه دستگاهی بیش از اندازه حساس ، پیشرفته و دقیق است که نمی توان به صورت تجربی و عملی تعمیرات آن را انجام داد . بنابراین در دوره های کارورزی، بخش تعمیرات موبایل زمان مفیدی است که شما به الکترونیک و مخابرات تسلط کافی داشته باشید.

فهرست :

مقدمه

تاریخچه تلفن همراه

ورود تلفن همراه در ایران

آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات موبایل

لوازم موردنیاز برای تعمیرات سخت افزاری

اجزای اصلی و تشکیل دهنده تلفن همراه

تعویض قطعه های موبایل

شناسایی قطعه ها

نکته ها و نشانه های خرابی باتری موبایل و راه رفع آن

تست باتری

انواع سیستم عامل های موبایل

قطعات داخلی موبایل

حمیدرضا بازدید : 86 دوشنبه 07 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : محیط مجازی برای دسترسی از راه دور و اتوماسیون موتور AC

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : به عنوان یک کار کمک آموزشی برای دانشجویان مهندسی ، ابزار دقیق مجازی بک منبع قوی برای فهم چگونگی نظارت و کنترل سیستم های فیزیکی می تواند انجام شود. در این مقاله طراحی یک محیط مجازی که اجازه اجرای تمرین های آزمایشگاهی (که مکمل دوره کارشناسی در موتورهای AC هستند) را گزارش می دهیم. سیستم توسعه آموزش الکترونیکی اجازه می دهد با دسترسی از راه دور و اتوماسیون تجهیزات آزمایشگاهی ، دانشجویان آزمایشات خود را بدون اینکه در آزمایشگاه واقعی فعالیت کنند علاوه بر مزایای طبیعی کارهای آزمایشی مرسوم سرعت دهند، مانند تکمیل اهداف یادگیری ، با سیستم پیشنهاد توسط برنامه نویسی شرایط غیر معمول در آزمایشات ، فرصت آزمایشات بیشتری داریم. بعلاوه در سیستم مبتنی بر وب دانشجویان توانمند با اعطای دسترسی می توانند در طول وقت آزاد خود آزمایشات بیشتری انجام دهند. یک مثال کاربردی به منظور نشان دادن نتایج و قابلیتهای سیستم معرفی شده است

فهرست :

مقدمه

معرفی

ساختار کلی سیستم توسعه یافته

ساختار روند کاهش شروع ولتاژ موتور

اجرای مجازی آزمایشگاه

ابزار دقیق مجازی

مدار قدرت

ارتباط برد جمع آوری کننده اطلاعات

عملیات دسترسی کنترل از راه دور

تنظیمات سرور LabVIEW

درست کردن و تنظیم کردن فایل HTML

بحث و نتیجه گیری

نتیجه گیری و کارهای بیشتر

حمیدرضا بازدید : 113 دوشنبه 07 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : UPS و دوربین مدار بسته‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : قبل از وارد شدن به جزئیات کارکرد این سیستم، بد نیست که نگاه سریعی به ساختار آن بیندازیم. هدف اصلی یک دستگاه ups تهیه یک منبع بدون وقفه انرژی برای تجهیزی است که از آن محافطت میکند. این کار دقیقاً چگونه انجام میگیرد؟ دوشاخه یک وسیله الکترونیکی که به برق شهر (یا به کاهش دهنده تغییرات ولتاژی که به برق شهر متصل است) وصل میشود فقط از یک منبع نیرو استفاده میکند. اگر برق شهر قطع شود، آن وسیله در اثر انقطاع الکتریسیته بسرعت خاموش میشود. یک Ups این معادله را با فراهم نمودن دو منبع قدرت برای وسیله خود به هم میزند. Ups ها بگونه ای طراحی شده اند که همواره دو منبع انرژی وجود داشته باشد. یکی منبع انرژی اولیه (برق شهر) و دیگری منبعی که در صورت قطع منبع اول وارد مدار میشود و به آن منبع ثانویه گفته میشود. منبع برق شهر همواره منبع اولیه محسوب میشود و باتری موجود در ups منبع ثانویه میباشد. بسته به نوع upsگاهی اوقات سوییچی برای کنترل اینکه کدامیک از منابع نیرو در هر لحظه مورد استفاده قرار میگیرند تعبیه شده است. این سوییچ به محض اینکه متوجه شود که منبع اولیه قطع شده است از حالت اولیه به حالت ثانویه تغییر میکند و زمانیکه منبع اولیه مجدداً وصل شد از حالت ثانویه به حالت اولیه باز میگردد.

فهرست :

یو پی اس

چکیده ای بر سیستم یو پی اس

برق متناوب و مستقیم

انرژی واقعی و انرژی ظاهری

تبدیل برق متناوب به مستقیم

ولتاژ های خروجی استاندارد

سیگنال قدرت خوب

معکوس سازی و برگرداندن ولتاژ

انواع یو پی اس

یو پی اس با اینورتر غیرفعال آماده به کار

فرورزونانت

یوپی اس با اثر متقابل روی خط (LineInteractive UPS)

یوپ ی اس با دو مرحله تبدیل (Online UPS)

خصوصیات و ویژگی یو پی اس

مشخصات فیزیکی

شکل ظاهری

مشخصات محیطی

دمای محیط

سرمایش و تهویه

میزان رطوبت

محیط کثیف

مشخصات الکتریکی

میزان مجاز ولتاژ ورودی مورد نیاز

اندازه توان یو پی اس

کنترل کیفیت برق

تست خودکار

شکل موج خروجی

خاموش کردن اتوماتیک

مشکلات برق شهر

پارازیت خط

اختلال الکترومغناطیسی

افزایش ولتاژ لحظه ای (Surge)

ضربات ناشی از رعد و برق به خط

افت ولتاژ لحظه ای (sag)

رفتن برق خاموشی (blackout)

افت طولانی ولتاژ (brownout)

نوسانات فرکانسی

اعوجاج ناشی از سوئیچینگ (Switching transient)

افزایش سریع و ناگهانی ولتاژ

هارمونیک

حفاظت در مقابل مشکلات برق شهر

بدون حفاظت

محدود کننده ولتاژهای اضافی گذرا و ایستگاههای قدرت

اجزای یو پی اس

اجزاء اصلی مدارهای الکتریکی

باتری

کابل برق

کلید اصلی

خروجیها

نشانگر وضعیت

کنترل و پایش نرم افزار و سخت افزار

برگه مشخصات

دوربین

حمیدرضا بازدید : 111 دوشنبه 07 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : کنترلرها

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : ریز پردازنده ها و میکروکنترلرها در طراحی سیستمهای کنترل برای طیف وسیعی از وسایل و کاربرد ها استفاده می شود. پیشرفتی که در این زمینه پدید آمده است. نگرشی همه جانبه را از طرف متخصصین و علاقمندان به این شاخه می طلبد. در این زمینه PLC یا کنترل گر منطقی برنامه پذیر از جایگاه خاصی برخوردار است. از ساده ترین فرآیندهایی که می توان بصورت توابع منطقی پیاده سازی کرد تا پیچیده ترین فرایندهای صنعتی، قابل پیاده سازی با PLC ها می باشند.

فهرست :

مقدمه

تاریخچه

کنترل گرها

سیستم کنترل شده توسط ریزپردازنده

کنترل گر منطقی برنامه پرداز

تفاوت بین PLC و کامپیوترها

سخت افزار

طراحی‌مکانیکی سیستم PLC

ساختار داخلی PLC

گذرگاهها

حافظه

واحد ورودی/ خروجی

مزیت

حمیدرضا بازدید : 124 شنبه 05 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پروژه : دستگاه دور کننده حشرات و جانوران

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در فصل اول مختصری درمورد گوش و سیستم شنوایی و محدوده های شنوایی موجودات صحبت می کنیم.در فصل دوم در مورد دلایل ساخت دستگاه و روش کارکرد دستگاه و ویژگی ها و مکانهای مورد استفاده دستگاه آشنا می شویم.در فصل سوم در مورد سخت افزار پروژه ،طراحی و ساخت دور کننده حشرات و پرندگان صحبت می کنیم.در فصل چهارم در رابطه با دستگاه های مشابه صحبت میکنیم. در این پروژه ما می خواهیم با ساخت یک دستگاه دور کننده حشرات و پرندگان و جوندگان موذی از راهیابی آنها به محلهای از قبیل پست های فشار قوی، مزارع، انبارها، تاسیسات صنعتی، رستورانها، ایستگاههای حمل ونقل جلو گیری به عمل بیاوریم. ما با انتشار امواج مافوق صوت این کار را انجام می دهیم و از سموم شیمیایی که باعث آلودگی بیشتر محیط زیست می شود کاسته می شود. محدوده فرکانس شنوایی انسان بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز است، فرکانس های بیش از این بازه را مافوق صوت و کمتر از این بازه را فرو صوت می گویند.که محدوده شنوایی حشرات و پرندگان معمولا در محدوده مافوق صوت است. با تولید صداهای مافوق صوت این موجودات دچار سرد می شوند و محل را ترک می کنند ولی چون برای انسان قابل شنیدن نیست هیچ مزاحمتی برای انسان بوجود نمی آورد.

فهرست :

فصل اول: سیستم شنوایی

دستگاه شنوایی

گوش و حس شنوایی

گوش

گوش خارجی

گوش میانی

گوش داخلی

تعادل و حرکت

مکانیسم شنوایی

حس تعادل

راههای ارتباطی

استخوانچه‌های گوش

فیزیوتراپی شنوایی

آناتومی گوش

عصب شنوایی

راه عصبی شنوایی

کیفیت صوت

صداهایی که ما می‌شنویم

شنوایی

مسیر پیامهای شنوایی

گیرنده‌های تعادلی

محدوده های شنوایی موجودات مختلف

فصل دوم: دلایل ساخت، سخت افزار پروژه ، طراحی و ساخت دور کننده حشرات و پرندگان

سخت افزار

قطعات مدار

توضیح مدار

آشنایی با قطعات استفاده شده

خازن

ظرفیت خازن

ساختمان خازن

انواع خازن

کاربرد خازنها در مدارات دیجیتال و آنالوگ

شارژ یا پر کردن یک خازن

دشارژ یا تخلیه یک خازن

تأثیر ماده دی‌الکتریک

به هم بستن خازنها

مقاومت

واحدها

عوامل موثر بر مقاومت

به هم بستن مقاومتها

ترکیب مقاومتهای سری و موازی

ترانزیستور

ساختمان ترانزیستور

اهمیت

ناحیه کاری ترانزیستور

عملکرد

انواع

دیود

مقاومت دیود

دلایل ساخت دستگاه های دور کننده

فصل سوم: دستگاه های مشابه

دستگاه دور کننده موش، کبوتر و حشرات

دستگاه دور کننده پشه

دستگاه دور کننده پرنده

دستگاه دور کننده حیوانات موذی التراسونیک آمریکایی مدل UAW m

دستگاه دفع حشرات و موش دستگاه ریدکس پلاس

دستگاه دفع کننده موش ساس کک مدل UAW

دستگاه التراسونیک دفع پرنده و حشره

دستگاه میله ای دفع کننده موش و مار

حمیدرضا بازدید : 176 شنبه 05 دی 1394 نظرات (0)

عنوان گزارش : کارآموزی در شرکت فنی حفاظتی‎

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : احتمال آتش سوزی در هر محلی ذهنیت افراد را به مخاطره می اندازد لذا وجود سیستمی جهت اعلام خطر آتش سوزی باعث تسریع در امر اطفاءحریق می گردد این سیستم از طرف سازمان آتش نشانی برای ساختمانهای با تعداد واحد بالا اجباری گردیده وصاحبان این ساختمانها موظف به اجرای چنین سیستمی می باشند.قابل ذکر است .طراحی یک سیستم اعلام حریق کاملا تخصصی است و در نظر گرفتن موارد خاصی در طراحی این دستگاهها از اهمیت ویژه ای برخوردار است . توصیه می شود برای اجرای سیستم اعلام حریق بدلیل ویژگیهای این سیستم و ایجاد مسئولیت در قبال اجرای پروژه ، آنرا توسط افراد آگاه در این زمینه و نیز با تجهیزات استاندارد و قابل اعتماد انجام دهید . سیستم های اعلام حریق در یک ساختمان طراحی می گردد تا قبل از این که حریق مشکل ساز و غیرقابل کنترل شود؛ اعلام واخطارداده و سیستم های بعدی را فعال سازد .در صورتیکه حریق در لحظات اولیه کشف گردد اطفاء آن بسیار آسان می باشد.و خسارت ناشی از آن بسیار کم خواهد بود.

فهرست :

فصل اول معرفی مکان کارآموزی

کارورزی چیست؟

هدف از کارآموزی

معرفی مکان کارآموزی

ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز

موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی

بررسی شرح وظایف رشته کارآموزدر واحد صنعتی

امور جاری در دست اقدام

برنامه های آینده

تکنیک هایی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی به کار می رود

فصل دوم: آزمون آموخته ها و نتایج

نصب یک کارت شبکه ی مجازی

آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر

WORKGROUP

ویژگی ها

معایب

راه اندازی یک WORK GROUP

نصب درایور کارت شبکه

ساخت کابل های رابط و برقراری اتصالات فیزیکی

اتصال مستقیم هاب به کامپیوتر

اتصال هاب به پریز و پریز به کامپیوتر

نصب WINDOWS SERVER

مرحله نصب اولیه

مرحله نصب گرافیکی GUI

اکتیو دایرکتوری

نصب اکتیو دایرکتوری بر روی WINDOWS SERVER

انجام تنظیمات TCP / IP

تست ارتباطات شبکه با دستور PING

روش نصب و راه اندازی اینترنت ADSL

نحوه دادن IP به کارت شبکه

نحوه CONFIG کردن مودم

انواع سیستم های اعلام حریق از نظر تجهیزات

تجهیزات سیستم اعلام حریق

ارزیابی دوره کارآموزی

حمیدرضا بازدید : 89 پنجشنبه 03 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : لیزر و مسافت سنج لیزری‎

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروزه ، نسل پالس مافوق ، موضوع پژوهش و فعالیت های جدید می باشد . پیشرفت سریع در این زمینه به ایجاد لیزر عملی و مفید که در حال حاضر می تواند تولید پالس در مقیاس زمانی فمتوثانیه (۱۰- ۱۵) منجر شود . در این کار ، ما به استفاده از این تحولات به بحث در مورد کاربردهای عملی لیزر می پردازیم که بتوان در آینده آنها را به صورت جدید تکمیل و یا نسل جدیدی از آنها را ایجادکنیم. لیزر یک منبع نور قوی است که دارای خواص فوق العاده ای است که نورهای معمولی مثل لامپ تنگستن ، لامپ جیوه و . . .ندارند . خاصیت اصلی لیزر این است که امواج نور مسیرهای بسیار طولانی را طی می کند در حالی که کمترین واگرایی را دارند . در یک منبع نور معمولی نور توسط امواج جداگانه مخلوط با هم که هر کدام به صورت تصادفی متساعد می شوند ، منتشر می شود و از این جهت تنها می توانند مسافت کوتاهی را طی کنند . در حالی که اگر امواج هم راستا و بدون تداخل باشند ، امواج به صورت منسجم منتشر می شوند .

فهرست :

چکیده

مقدمه

روش کار

کار لیزر و تئوری کوانتوم

طراحی یک لیزر

انواع لیزرها

ارتباطات و مخابرات کاربردهای دیگر

کاربرد های لیزر

مسافت یاب لیزری

نتایج

حمیدرضا بازدید : 115 چهارشنبه 02 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : مبدل های نوری جریان‎

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : برای سنجش جریان تأسیسات فشار قوی و خطوط انتقال نیرو، سنجش خطا و… می توان از مبدل های نوری جریان استفاده نمود. این مبدل ها بر اساس اصول و قوانین فیزیکی عمل می نمایند و به عنوان جایگزین CT   های معمولی مطرح گردیده اند. گرفته است. همچنین برخی از انواع مختلف چنین مبدل هایی معرفی شده اند و ویژگی های عملکردی آنها در مقایسه با ترانسفورماتورهای جریان معمولی و نسل جدید CT ها مورد ارزیابی قرار گرفته است .

فهرست :

مقدمه

فصل اول : کلیات

هدف

سیستم های مبدل جریان سنتی

سیستم های مبدل جریان نوری

هسته مغناطیسی و سنجش نوری

توده فعال نوری پیرامون هادی

فیبر نوری پیرامون هادی

حسگر شاهد

چرا سیستم های مبدل جریان نوری

فصل دوم : اصول و مبانی سنجش نوری

سنجش جریان از طریق اندازه گیری میدان مغناطیسی

سنجش نوری جریان نوری جریان و میدان الکترو مغناطیسی

شرحی بر پلاریزاسیون (قطبش امواج )

انواع قطبش

حالت قطبش

فصل سوم : پدیده اثر فارادی

اثر فاردی چیست

شرح عملکرد

کاربرد های اثر فارادی

فصل چهارم: مبدل های جریان تمام نوری

اصول اندازه گیری جریان در otc ها

محاصبه چرخش فارادی

انواع سنسور های تمام نوری جریان

سنسور های سنتی

سنسور های جدید سولنئیدی

طراحی و شبیه سازی

نرم افزار comsol

شبیه سازی

شبیه سازی ساختار سنتی

شبیه سازی ساختار سرسنجش گر سولنئیدی

رابطه بین اثر فاردی و تست جریان

مزیت های مبدل های نوری جریان و قیاس روشها

فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری

پیش نهاد

منابع و ماخذ

حمیدرضا بازدید : 94 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (1)

عنوان گزارش : گزارش کار آزمایشگاه دیجیتال‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : گزارش کار مذکور مربوط به درس آزمایشگاه دیجیتال رشته برق دانشکده انقلاب می باشد. و در آن سعی شده است تا به شیوه ی تصویری با دو نرم افزار مولتی سیم و پروتئوس آزمایش ها نمایش داده شوند. فهرست آزمایش ها عبارتند از :

فهرست :

آزمایش تعیین سطوح ولتاژ

نحوه تحقق عملی یک مدار منطقی

انکودر

آزمایش سون سگمنت

مدار مقایسه کننده ها

انتقال اطلاعات مالتی پلکسر – دی مالتی پلکسر

آزمایش جمع باینری

مدار تمام جمع کننده

تفریق باینری

تمام تفریق کننده

حمیدرضا بازدید : 117 دوشنبه 30 آذر 1394 نظرات (0)

 

عنوان پایان نامه : بررسی ساختار ECU

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : از جمله بخشهای الکترونیک خودرو میتوان به واحد کنترل الکترونیک خودرو یا ECU اشاره کرد. ECU در خودرو وسیله ای است که با استفاده از علم الکترونیک و کامپیوتر ساخته شده است. اهمیت و نقش اقتصادی و تکنیکی ECU به ویژه نرم افزار آن در ساخت خودرو روز به روز در حال افزایش است. طوری که سهم الکترونیک در هزینه ساخت خودرو از ۲۲ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۳۸ درصد در سال ۲۰۱۲ رسیده و سهم هزینه نرم افزار الکترونیکی به کار گرفته شده در خودرو از ۲۰ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۴۲ درصد در سال ۲۰۱۲ رسیده. تا قبل از به وجود آمدن خودروهای انژکتروری نیازی به وجود واحد کنترل الکترونیک در خودرو احساس نمیشد زیرا تمام عملیات صورت گرفته در خودرو از استارت و شروع کار موتور تا لحظه توقف آن در همه شرایط به صورت مکانیکی صورت میگرفت. اما در مورد خودروهای انژکتوری این نیاز احساس شد که مرکزی به عنوان فرماندهی اصلی موتور خودرو وجود داشته باشد تا فرامین لازم را در شرایط مختلف برای کارکرد ایده آل موتور صادر کند.

فهرست :

مقدمه

هدف تحقیق

ساختار پایان نامه

نیمه رسانا ها

المانهای الکتریکی

دیود

ترانزیستور

مقاومت

خازن

آی سی

واحد کنترل الکترونیک ECU

نقش واحدهای کنترل الکترونیک در خودرو

فناوری تنظیم ECU

ساختار واحد کنترل الکترونیک

اجزای تشکیل دهنده ECU

سنسورها

عملگرها

نقشه ECU

سنسور دریچه گاز

سنسور فشا هوا

سنسور اکسیژن

سنسور ضربه

سنسور دمای آب

سنسور دور موتور

سنسور دمای هوا

سنسور سرعت

سوئیچ اینرسی

کوئل دوبل

پمپ بنزین

استپر موتور رله دوبل

کانکتور عیب یاب

جعبه فیوز کاسه ای

گرمکن دریچه گاز و فیوز گرمکن

رله کمپرسور کولر

عملکرد ECU

مشخصات ECU

آی سی میکروکنترلر

مشخصات میکروکنترلر

آی سی فلش

آی سی سنسور ضربه

آی سی انژکتور

آی سی رگولاتور

آی سی EEPROM

برنامه ریزی ECU

نتیجه گیری

منابع

حمیدرضا بازدید : 119 شنبه 28 آذر 1394 نظرات (0)

عنوان گزارش : کارآموزی کارگاه سیم پیچی AC

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : محل گذراندن کارآموزی کارگاه شماره ۴، واحد نگهداری و تعمیرات برق است که مسئولیت تعمیر و نگهداری موتورهای الکتریکی را دارد. این محل از دو کارگاه AC و DC تشکیل میشد که ما در قسمت AC کارآموزی خود را میگذرانیم. در ابتدا روی موتورهای تحویل گرفته تست خرابی انجام میگرفت و به شرط وجود اتصال به بدنه یا سوختگی به باز کردن موتور اقدام میشد. سپس در صورتی که نقشه سیم پیچ استاتور از قبل در کارگاه موجود نباشد، اقدام به برداشتن نقشه از روی سیم پیچی استاتور انجام میشد.

فهرست :

مقدمه

معرفی شرکت ملی حفاری ایران

تاریخچه

موقعیت جغرافیایی

زمینه های کاری

کارهای انجام شده در دوره کارآموزی

عیب یابی

نتیجه گیری و پیشنهاد

حمیدرضا بازدید : 223 شنبه 28 آذر 1394 نظرات (0)

عنوان گزارش : گزارش کار آزمایشگاه کنترل خطی

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : سیستمهای کنترل خطی یکی از جالب ترین درسهای مهندسی است که در اغلب رشته های مهندسی کاربرد زیادی دارد، و خاص مهندسی برق نیست. فضای کلی حاکم بر درس درمورد الگو برداری ریاضی از بعضی از پدیده های تقریبا خطی بر اساس نسبت خروجی و ورودی آنهاست؛ ولی مباحث آن خیلی گسترده تر این حرف هاست و کاربرد های زیادی دارد. شاید یکی از کاربرد های واضح این علم در طراحی کنترل کننده های صنعتی PID باشد. ساختار کلی درس به گونه ای بوده که محاسبات زیادی رو طلب کرده و نتیجه کار هم اغلب دقیق نیست بخاطر همین اکثر دانشجویان به این درس علاقه ای نشان نمیدهند ؛ ولی طبق معمول آنچه که در آزمایشگاه این درس میگذره کاملا متفاوت هست، اگر چه که تا چند سال پیش با وسایل الکترونیکی محدود فقط میشد در حوزه سیستمهای خاص و کوچکی آزمایش انجام داد ولی بعد از گسترش نرم افزار Matlab خیلی از محدودیت ها در شبیه سازی سیستم ها کنار زده شد و حوزه انجام آزمایش ها خیلی گسترش پیدا کرد؛ علاوه بر این ها تمامی محاسبات پیچیده ای که برای یه متغیر ممکن بود وقت زیادی بگیره توسط دستورات چند کلمه ای برای چندین متغیر در کسری از ثانیه میسر شد.

فهرست :

مقدمه

آشنایی با محیط MATLAB

توضیح نوار ابزار MENU

محاسبات رومیزی

محاسبات ریاضی در متلب

آرایه های یک بعدی (خطی) و گرافیک

ضرب اسکالر

نمودارهای ساده

نمودارهای سه بعدی

ماتریس ها

تحلیل سیستم های کنترلی در نرم افزار متلب

صفر و قطب های سیستم

تبدیل تابع تبدیل به فرم فضای متلب

تحلیل ترسیمی سیستم های کنترلی

منابع

حمیدرضا بازدید : 236 پنجشنبه 26 آذر 1394 نظرات (2)

عنوان کتاب : راهنمای جامع تشریح مسائل معماری کامپیوتر موریس مانو‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : درس معماری کامپیوتر به عنوان یک مبحث پایه‌ای رشته مهندسی و علوم کامپیوتر و سایر رشته‌های مرتبط ، روند طراحی و ساخت سیستم‌های کامپیوتری را از ترکیب مباحث نرم‌افزاری و برنامه‌نویسی، و مباحث سخت‌افزاری، مدارهای منطقی و دیجیتال بازگو می‌نماید. کتاب حاضر به بررسی و حل مسائل درس معماری کامپیوتر، براساس کتاب معماری کامپیوتر «پروفسور موریس مانو»، ترجمه‌ی «دکتر قدرت سپیدنام»، می‌پردازد. در ضمن، سؤالات چهار گزینه‌ای برگزیده فصل‌های کتاب معماری کامپیوتر به همراه پاسخ تشریحی آنها نیز به کتاب پیوست شده است.

فهرست :

فصل اول : مدارهای منطقی دیجیتال

فصل دوم : قطعات دیجیتال

فصل سوم : نمایش داده ها

فصل چهارم : انتقال ثباتها و ریزعملها

فصل پنجم : سازمان و طراحی یک کامپیوتر پایه

فصل ششم : برنامه نویسی کامپیوتر پایه

فصل هفتم : کنترل ریزبرنامه نویسی شده

فصل هشتم : واحد مرکزی پردازش

فصل نهم : پردازش خط لوله ای و برداری

فصل دهم : معماری کامپیوتر و الگوریتمهای حسابی

فصل یازدهم : سازمان ورودی خروجی

فصل دوازدهم : سازمان حافظه

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد این وبسایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 206
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 1043
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 197
  • باردید دیروز : 796
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 3,411
  • بازدید ماه : 25,058
  • بازدید سال : 87,908
  • بازدید کلی : 278,616
  • کدهای اختصاصی