loading...
نت بلاگ | مرجع دانلود برترین مقالات و پروژه های دانشجویی و جزوات دانشگاهی
حمیدرضا بازدید : 131 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : مهارتهای روانی آموزشی جهت کمک به دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : برای ما معلمان، مقطع کنونی، زمان بسیار حساسی است؛ چرا که در آموزش بچه ها، نقش دشوار و سختی را در پیش رو داریم، و بدون تردید در قبال رشد هیجانی ، اجتماعی و تحصیلی بچه های دانش آموز مسئولیت سنگینی داریم. بطور هشدار دهنده ای، هر روز، کودکان و نوجوانان بیشتر و بیشتری در حال تجربه انواع استرس ها و ضربه ها در تمامی سطوح و شدت ان هستند. قطعا این موضوع می تواند در صورت عدم آمادگی لازم و به موقع، منجر به یک سناریوی آشفته و پریشان کننده برای ما معلمان شود. بر همین اساس، اگر ما معلمان بخواهیم در ایفای نقش حرفه ای(شغلی) مان فعال و موثر باقی بمانیم، نیازمند دسترسی مستقیم به نظریه ها و تحولات علمی اخیر در زمینه روانی-آموزشی -که یک مدل درمانی- اموزشی مرکب از نظریه ها و پژوهش های روانشناختی، جامعه شناختی، زیست شناختی، و آموزشی است- می باشیم. بر حسب همین ضرورت، کتاب حاضر در قالب یک راهنمای عملی(منویل) می تواند برای ما معلمان،موثر و کمک کننده باشد.

فهرست :

دانش آموزان دارای عادات مخل چگونه از مدل درمانی بهرمند می شوند

معلمان درمانگر برای دانش آموزان دارای عادات مخل چه می کنند

اکنون شما می توانید مهارت های معلم درمانگر را فرابگیرید

تفکر و گفتگوی منطقی

باورهای غیرمنطقی

کمک به کودکان برای تفکر منطقی

تلقین به دانش آموز

تکنیک مجادله

استفاده از خودگویی منطقی

مداخلات منطقی هیجانی

میانجی گری شناختی

دستکاری باورها

بازآموزی اسناد

مرور شناختی

بسط تفکر بدیل

معکوس کردن نقش منطقی RRR

تکنیک لاستیک صاف

تکنیک هیچ چیز بدتر از درصد بد نیست

استفاده از تکنیک اغراق های طنزآمیز

فرافکنی زمان

کمک به دانش آموز در درک اینکه نظام باوری اش منحصر به فرد است

تکنیک جستجوی کنترل

کمک به دانش آموزان مستعد خشم در فهم اینکه کنترل خشم یک منبع قدرت است

تکنیک به من اعتماد کن

استفاده از خود-گویی های RET

مرور باورهای منطقی

تکنیک واژه های کلیدی

مواجهه با باورهای منفی و خودشکن از دیدگاه عمل گرایانه

آموزش تمرینات شناختی

آموزش چگونگی تغییر تفکر غیرمنطقی به تفکر منطقی

استفاده از تصورات منطقی-احساسی

روش چراغ قرمز راهنمایی

حمیدرضا بازدید : 84 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : آسیب ها و انحرافات اجتماعی

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ، ﺗﻮﺟﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺑﻪ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺟﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻗﺸﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﺗﻔﻜﺮ ﻭ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﺍﺳﺖ. پرورش ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺑﺎ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎ ﻭ ﺗﺤﻮﻻﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪﻩ ﺁﺭﻣﺎﻧﻬﺎﻱ ﻳﻚ ﻣﻠﺖ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺳﺎﺯﺩ. ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻬﺎﻱ ﺍﺧﻴﺮ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻋﺎﻃﻔﻲ ﻭ ﺭﻭﺍﻧﻲ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺭﻭﻧﺪ ﺻﻌﻮﺩﻱ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﺟﺎﺋﻲ ﻛﻪ ﭘﺪﻳﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﻧﺎﺑﻬﻨﺠﺎﺭﻱ ﻧﻈﻴﺮ ﺧﻮﺩﻛﺸﻲ، ﮔﺮﺍﻳﺶ ﺑﻪ ﺳﻮء ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺩ، ﺍﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﻭ … ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻮﺍﻧﻊ ﺟﺪﻱ، ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻣﺬﻛﻮﺭ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻋﻠﻤﻲ ﻭ ﺩﻗﻴﻖ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺸﻬﺎﻱ ﺻﺎﺣﺒﻨﻈﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﻳﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ.

فهرست :

مقدمه

بیان مساله

مشکلات اقتصادی

کاهش مذهبی خانواده

طلاق

عوامل اجتماعی مؤثر بر طلاق

عوارض اجتماعی طلاق

دختران فراری

ﻋﻮاﻣﻞ ﮔﺮاﯾﺶ ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻪ ﻗﻠﯿﺎن

شبکه های اجتماعی

حمیدرضا بازدید : 123 دوشنبه 14 دی 1394 نظرات (0)

عنوان پایان نامه : بررسی عوامل مرتبط با کم توجهی به نماز در دانش آموزان مدارس

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در این پژوهش ، که با هدف بررسی عوامل مرتبط با کم توجهی به نـماز در دانش آموزان مدارس متوسطه ی شهر برازجان در سال تحصیلی ۹۴- ۱۳۹۳ صورت گرفته ، تلاش بر آن بوده است که ضمن آشنایی با دیدگاه ها و نظرات دانش آموزان نسبت به اقامه ی نماز ، موانع و محدودیت های موجود در اجرای اقامه ی نماز در مدارس متوسطه را شناسایی و راه های جذب و ترغیب دانش آموزان به اقامه ی نماز را بررسی نماییم . هم چنین تاثیر عوامل محیط خانواده ، مکان نامناسب ، زمان نامناسب ، عدم حضور مربیان در اقامه ی نماز ، برخورد نامناسب افراد مذهبی را بر کم توجهی به نماز در دانش آموزان دختر و پسر مورد تحلیل قرار دهیم . روش انجام تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی می باشد . نمونه مورد بررسی شامل تعداد ۳۶۰ دانش آموز پسر و دختر بود که با استفاده از نمونه گیری طبقه ای و خوشه ای از میان ۲ دبیرستان دولتی و ۲ دبیرستان نمونه ی دولتی انتخاب شدند . جمع آوری اطلاعات به وسیله پرسشنامه و پاسخ با مقیاس لیکرت پنج گزینه ای بوده است . نتایج پژوهش نشان میدهد که عنصر برخورد نامناسب افراد مذهبی با بالاترین میانگین و عنصر عدم حضور مربیان در اقامه ی نماز با پایین ترین میانگین از عناصر تاثیرگذار بر کم توجهی به نماز در دانش آموزان پسر و عنصر محیط خانواده با بالاترین میانگین و عنصر برخورد نامناسب افراد مذهبی با پایین ترین میانگین از عناصر تاثیر گذار بر کم توجهی به نماز در دانش آموزان دختر هستند

فهرست :

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

روش تحقیق

تعریف عملیاتی

فصل دوم: پیشینه ی تحقیق پیشینه ی نظری تحقیق

پیشینه ی عملی تحقیق

فصل سوم: روش شناسی

روش تحقیق

روش نمونه گیری

روش جمع آوری اطلاعات

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

آمار توصیفی

آمار استنباطی و بررسی فرضیه ها

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

نتایج توصیفی

نتایج استنباطی

بحث و نتیجه گیری

محدودیت های تحقیق

پیشنهاد های تحقیق

منابع و مآخذ

پیوست ها

پرسش نامه

حمیدرضا بازدید : 73 یکشنبه 13 دی 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله : ایجاد عادات مثبت در کودکان

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تجربه های بالینی و آموخته های سالیان دراز , این باور را در من برانگیخته است که کودک بدون مسأله وجود ندارد. بنابراین یک خانواده خوب باید بتواند به نحوی شایسته مسائل فرزندان خود را حل کنداین کتاب در این باره نوشته شده است؛ یعنی به ما کمک می کند که چگونه مسائل فرزندان خود را حل کنیم. از قطر کتاب نترسید ! بسیار ساده و روان نوشته شده و خواندش طولی نمب کشد. در واقع آنچه شما به آن نیاز داریداین است که دوفصل اول را با دقت مطالعه کنید؛ بقیه مطالب, مجموعه اطلاعاتی الست برای حل و رفع مسائل و مشکلات کودکان از زمان تولد تا ۱۲ سالگی. امروزه نوع تربیت و مدت زمانی که پدران و مادران صرف رسیدگی به مسائل و مشکلات کودکان خود می کنند, آشکارا نسبت به ۴۰ سال قبل فرق کرده است. این روزها کمتر با بچه هایی برخورد می کنیم که به امان خدا رها شده اند و از نظر تربیتی مورد بی توجهی قرار گرفته اند, برعکس, امروزه قاعده این است که اولیائ در امر تعلیم و تربیت کودکانشان بسیار توجه دارند و همانطور که در این کتاب توجه می کنید , مسائل کودکان قابل فهم و قابل درمان نیز است. متأسفانه در تمام دنیا و از جمله در کشور ما , مراجعه به روانپزشک بویژه در مورد کودکان, باعث نگرانی اولیاء می شود. این نگرانی که دیگران درباره ما چه خواهند گفت ,مبادا این تصور پیش بیاید که بچه ما دیوانه است که به روانپزشک مراجعه می کند, و خلاصه وحشت از اینگونه برچسب های روانی, در همه جا وجود دارد؛ اما شما با خواندن این کتاب در می یابید که بیشتر گرفتاریهای کودکان, بدون مصرف دارو قابل حل و رفع است. نکته مهم دیگر این که همه پدر و مادر ها باید این نکته را باور کنند که می توانند رفتار کودکان و نوع نگرش آنها را عوض کنند و در نهایت به شخصیت آن ها شکل سنجیده ای بدهند. انتقال ارزش های یک نسل به نسل دیگر, یک وظیفه اجتماعی و فرهنگی است و هیچ چیز ناسالم تر از این نیست که کودک بدون این ارزشها بار بیاید. نکته مهم دیگر نحوه انتقال این ارزشهاست. زیرا چنانچه با خشونت و بی تفاوتی ارائه شود, کودک آن را پس می زند. من متأسفانه هر روز با چهره غم زده پدران و مادرانی روبرو می شوم که کودمان آنها گفتار و ارزشهای آنها را رد کرده اند و مسائلی از این دست که بچه ما درس نمی خواند؛ بی ادب و خشن است و برای حرف بزرگترها احترامی قائل نیستو نظائر آن , می شنویم. این گسستگی پیوند میان نسلها که باعث دوگانگی و اختلاف بین پدر و پسر و مادر و دختر می شود, قابل پیشگیری است و این کتاب راه حلهای بسیار مفیدی را در این زمینه پیشنهاد می کندئ.

فهرست :

روشهای اصل تربیت

چگونه تحسین کنیم

چگونه نادیده بگیریم

چطور تنبیه کنیم

مشکلات صبحگاهی

غر غر صبحگاهی

کودکانی که صبحانه نمی خورند

مشکلات شبگاهی

کودکانی که هنگام شب راه می روند

کودکانی که دچار وحشت شبانه هستند.

مشکلات توالت رفتن

شب ادراری

ناتوانی در کنترل عمل دفع مدفوع

ناتوانی در کنترل ادرار در روز

مشکلات بهداشتی

بدغذایی

بی اشتهایی

مشکلات کودکان با همسالان و خواهران و برادران

مشکلات دوستیابی و نگه داشتن دوستان

تسلیم جمع می شوند

ترسها:

ترس از تاریکی

ترس از صحبت کردن در جمع

پرورش هوش اخلاقی در کودکان

منابع

حمیدرضا بازدید : 135 یکشنبه 29 آذر 1394 نظرات (0)

عنوان مقاله: بررسی اثربخشی داستان گویی در فرآیند یادگیری با تکیه بر درس ریاضی پایه هفتم

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : هدف از پژوهش حاضر، بررسی بهره گیری از داستان گویی مباحث درسی توسط دبیر مربوطه در دستور کار قرار گرفته است. رویکرد این پژوهش کیفی و ملهم از نظریه تفسیری است. جمع آوری داده ها از طریق مشاهده تاملی ، عاطفی-روانی و آموزشی کلاس هفتم انجام شده است. یافته های این پژوهش ، تاثیر مثبتی که تخیل در یادگیری دانش آموزان و جو کلاس ریاضی می گذارد که منجر به ایجاد یادگیری مطلوب درس ریاضیات در اکثر فراگیران شده است را نشان میدهد. نتایج حاصل نشان می دهد استفاده از این روش باعث افزایش تمرکز دانش آموزان می شود و این یادگیری فعال را در آنها افزایش می دهد؛ و با تحریک افکار آن ها ، فراگیران را به مشارکت در کلاس وا می دارد و فرایندهای ذهنی را بهبود می بخشد؛ واُفت تسلط بر مبحث که بعداز مدتی در هر درسی رایج است را به حداقل می رساند

فهرست :

چکیده

مقدمه

اهداف کلی

اهداف رفتاری

روش آموزشی

اجرا

ارزیابی عملکرد فرآیند کار

موانع احتمالی

راهکار

منابع

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد این وبسایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 206
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1043
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 153
  • باردید دیروز : 796
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 3,367
  • بازدید ماه : 25,014
  • بازدید سال : 87,864
  • بازدید کلی : 278,572
  • کدهای اختصاصی